toeslagen vraagje

Discussion in 'De lounge' started by paars, Oct 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. paars

paars Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,117
    18
    38
    Op dit moment heb ik geen inkomen omdat ik naar school ga.
    Wij hebben dus recht op kgb toeslag en zorgtoeslag.
    maar omdat ik niet het risico wil lopen om terug te moeten betalen heb ik in september een inkomenswijziging gedaan.
    ik heb mijn verzamel inkomen ingevuld van 2008. hier werkte ik nog volledig.
    nu krijg ik dus niets meer per maand uitbetaald van de belasting omdat ik er dan geen recht meer op heb.

maar nu is mijn vraag: als ik de belasting van 2010 weer in moet vullen blijkt dan dat ik natuurlijk te weinig heb gekregen omdat eigenlijk geen inkomen heb..
    maar omdat ik nu niets krijg per maand krijg ik dat dan als nog omdat ik er wel recht op had?
    of word er dan niet meer naar gekeken omdat ik nu niets krijg?

Snappen jullie mijn verhaal wat? weet niet zo goed hoe ik het anders uit moet leggen

2. clowntje

clowntje Actief lid

Apr 21, 2009
    417
    0
    0
    Land van Maas en Waal
    Ja hoor, ik snap het wel. Als je recht hebt op toeslagen krijg je ze gewoon alleen dan wat later. Als je je je ib-aangifte over 2010 hebt ingediend krijg je daarna automatisch je toeslagen. Wil je al weten hoe hoog ze ongeveer zijn dan kan je een proefberekening maken op www.toeslagen.nl. Ik ben ook altijd bang om geld van de belastingdienst te krijgen om het daarna terug te moet betalen.

3. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,024
    1,850
    113
    Provincie Groningen
    Toen ik niet werkte vulde ik het ook altijd hoog in.
    En alle toeslagen zette ik stop omdat ik niet wilde bij betalen.

Je moet voor april 2011, de toeslagen alsnog aanvragen over 2010.
    Doe dit absoluut niet te laat, anders krijg je het niet meer.

4. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

Sep 2, 2008
    1,088
    0
    36
    je krijgt het dan als het goed is bij de definitieve berekening van de toeslagen. deze is meestal een jaar later.
    Let wel dat je hem zelf niet stopzet (dus niet te hoog inkomen invullen, maar echt stopzetten) want dan gaan ze er vanuit dat je er geen gebruik van wil maken en dan krijg je daarover ook geen aanvulling meer.

5. paars

paars Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,117
    18
    38
    Bedankt voor jullie reacties!!

Dus zoals ik het nu begrijp moet ik gewoon afwachten tot de definitieve berekingen.
    Ik heb idd te hoog ingevuld en niet stop gezet..

Ik dacht dus misschien dat als je nu niets krijgt dat je dan ook niet meer een definitieve aanslag krijgt.

Dus zolang ik zelf niets heb stopgezet moet ik gewoon afwachten..

6. clowntje

clowntje Actief lid

Apr 21, 2009
    417
    0
    0
    Land van Maas en Waal
    Ja maar dit geldt alleen als je een ib aangifte indient, dat is de aangifte over je inkomensten en hypotheekrenteaftrek die je voor 1 april moet doen.

Share This Page