2 kinderen achter elkaar

Discussie in 'De lounge' gestart door Cinderella22, 25 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cinderella22

    Cinderella22 Actief lid

    17 aug 2007
    330
    0
    0
    Wie heeft er 2 kinderen achter elkaar gekregen en hoe bevalt het?


    kuskus
     
  2. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ligt eraan wat je achter elkaar noemt.

    mijn oudste was anderhalf toen ik weer zwanger raakte.

    ze doen heel veel samen,en ik vind het wel leuk voor ze.
    het kindje wat nou komt is echt een nakomeling.
     
  3. Niet meer actief

    Een vriendin van mij raakte binnen 3 maanden opnieuw zwanger.
    De middelste was 11 maanden toen de jongste geboren werd.
    Zij vond het best zwaar ,en had het liefst nog een paar maanden langer gewacht , want de middelste liep nog niet toen werd het volgende kindje alweer geboren.

    Mijn kraamhulp zei altijd : " 9 maanden zwanger en daarna 9 maanden ontzwangeren "
     
  4. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Ik moet er persoonlijk nog niet aan denken.
    Denk dat het voor mij te druk wordt zo kort op elkaar maar dat is voor iedereen weer anders.
    Mn zus was ook na 3 maanden van de 2e weer zwanger.
    En als ik zie hoe druk zij het heeft gehad met 2!
    Nu is nummer 3 er ook al weer 2 jaar.
    Lijkt me wel leuk maar ik denk vooral dat het zwanger zijn en een kleine die nog niet kan lopen b.v. erg druk en zwaar is!
    Wij zitten te denken om volgend jaar rond maart de pil aan de kant te doen.
    Soms denk ik zelfs dat het voor mij nog te vroeg is maar goed,we hebben nog ff om na te denken ;)
     
  5. susanne1979

    susanne1979 Fanatiek lid

    13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Toen Lisa 11 maanden was, raakte is zwanger van Tim. Er zit dus 1 jaar en 8 maanden tussen. Ik moet er niet aan denken dat lisa jonger geweest was. Ondanks dat je in het begin weer je ritme moet vinden, vond ik dit nog wel gaan.. maar eerder niet...
     
  6. miloux

    miloux Bekend lid

    27 jul 2006
    760
    0
    0
    3 kinderen in 3 jaar!
    en helemaal geweldig!
    druk, maar als ik zie hoeveel ze aan elkaar hebben!

    echt helemaal geweldig!
     
  7. Stientje

    Stientje Fanatiek lid

    2 dec 2005
    3.886
    0
    0
    kleuterjuf
    België
    Mijn dochter was 6 maanden oud toen ik weer zwanger was. Er zit dus maar 15 maanden tussen... Het eerste jaar vond ik het persoonlijk heel zwaar maar dat kwam omdat mijn zoontje pas op 6 maanden doorsliep en een refluxbabytje was maar ik heb er geen moment spijt van... het zijn de dikste vrienden en zijn zo close met elkaar ! Ik zal binnenkort hopelijk ook wel kn vergelijken want als er een derde komt zal er tss 1 en 3 al minst 7 jaar zitten dus best veel...
     
  8. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    11 mnd en 20 dagen zit er tussen mijn 2 oudste

    idd erg druk maar wel erg leuk
    zijn min of meer opgegroeid als een 2ling :)

    en daarbij zijn ze 11 dagen even oud , ook leuk even proeven aan een 2ling zijn hahahaha
     
  9. Iman

    Iman Bekend lid

    31 jul 2006
    987
    0
    0
    Mijn dochter zal een jaar en een maand zijn als de tweede komt erg snel dat wel maar ben er erg blij mee en hoe het bevalt zal ik je laten weten
     
  10. babsie

    babsie Fanatiek lid

    10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    @ Iman. Hoe ervaar je het zwanger zijn nu?
     
  11. Caecilia

    Caecilia Fanatiek lid

    7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    Hoe doen jullie dit zo snel? Mijn zoon is nu ruim 7 maanden en ik heb nog geen ongesteldheid gezien... Ik geef bv en weet dat dit geen voorbehoudsmiddel is...maar toch ongeloofelijk hoe vruchtbaar sommige mensen zijn...

    Ik heb een buurvrouw die 8 weken na nr 1 weer zwanger was. Zij vindt het gewelding. Ik moet er persoonlijk niet aan denken. Ik wil graag over een maand of 2 weer zwanger worden... maar ja bij nr1 hadden we hulp van de mmm nodig dus wie zal het zeggen...
     
  12. tweety

    tweety VIP lid

    2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    mijn zoontje is nu ruim 10 maanden en we zijn 2 weken geleden gestopt met de pil dus we wachten het af.
     
  13. Niet meer actief

    mijn oudste zoontje was 3 maanden toen ik zwanger werd van me dochtertje

    is wel druk en best zwaar vooral als je wat verder bent in je zwangerschap en je kleine heel enthousiast gaat kruipen en doen maar is wel te doen
     
  14. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik moet echt niet aan een tweede denken nu...
     
  15. Saona

    Saona Fanatiek lid

    24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik ook nog even niet, en de mijne is al bijna 13 maanden ;) ... Ik wil niet twee kinderen tegelijk in de luiers hebben, lijkt me erg onhandig. En ik zou het persoonlijk fijner vinden als mijn mannetje net iets zelfstandiger is. Dus dat ik niet een dubbele kinderwagen aan moet schaffen. Daarbij wil ik volop genieten van hem nu, niet dat ik dat niet zou doen als er nog een komt, maar toch neemt het weel tijd in beslag waarvan ik het gevoel heb dat ik die nog alleen aan hem wil besteden. Ik denk wel dat ik nog een kindje zou willlen, weet alleen nog niet wanneer. Misschien als mijn kleine mannetje naar de peuterspeelzaal gaat, dat ik eraan zal denken ;)
     
  16. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    Elyesa is nu bijna 19 maanden en ik ben zwanger van de 2de we wilde de eerste 2 snel achter elkaar omdat ze dan wat aan elkaar hebben. als de 2de komt zal Elyesa 26 maanden zijn dus zo heel klein is dat niet meer.
    ben benieuwd hoe het zal gaan.
    ben alleen bang dat Elyesa zich door de familie uitgesloten gaat voelen omdat hij dan niet meer de kleintste is en er dan ook veel aandacht naar de jongste zal gaan.
    dat geld niet voor mij natuurlijk want ik weet dat mijn heerlijk ventje van mij en zijn papa genoeg aandacht zal krijgen.
     
  17. nicol

    nicol Actief lid

    8 nov 2005
    142
    0
    0
    Tessa word 12 september 1 jaar, en ik ben 20 september uitgerekend :) .

    voordeel is dat Tessa nog veel slaapt, en ik daardoor ook best veel kan rusten.
    Ze kan nu ook kruipen en ze wil overal bij waar ze niet bij mag :( , en dat vind ik dan wel weer wat zwaarder, doordat ik dan de hele tijd moet bukken met mn dikke buik.

    Voor en nadelen dus... en dat zal na de bevalling ook wel zo blijven.

    Groetjes Nicol
     
  18. zico

    zico VIP lid

    28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    tussen onze kids zit 14 maanden, eerste jaar zwaar, nu geen spijt van ze hebben heel veel aan elkaar.
     
  19. Iloon

    Iloon Fanatiek lid

    5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    tussen de 1e en de 2e zit 6.5 jaar, bewust voor gekozen en ideaal omdat de oudste al zelfstandig is.
    Tussen de 2e en de 3e zit straks nog net geen 3 jaar.....de 2e word 5 december namelijk 3 jaar en ben 1 december uitgerekend van nr3 ;)
     
  20. Milla

    Milla Niet meer actief

    Hoi,

    Ik heb niet twee kinderen snel achter elkaar gekregen, maar ik ben zelf wel een van die kinderen, mijn broer en ik schelen 10 maanden.
    Ik was zelf de oudste, ik heb het nooit prettig gevonden, je kunt beter even oud zijn (tweeling) of wat meer ruimte er tussen, de rivaliteit tussen kinderen die rond 1 jaar na elkaar geboren worden, kan nogal hoog oplopen, weet ik uit eigen ervaring. Ik heb veel redenen waarom het voor het kind niet prettig is, de voornaamste reden is dat er vaak strijd is tussen de kinderen. De jongste wil al net zo ver zijn als de oudste, terwijl het qua ontwikkeling vaak nog net niet lukt. Ik praat dan vooral over de periode tussen 4 jaar en 14 jaar, bij ons was dat geen pretje! Misschien dat het overal anders is maar ik zou er nooit voor kiezen.
     

Deel Deze Pagina