Misselijkheid

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door BlondjeBaby, 7 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BlondjeBaby

27 feb 2012
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,
    Natuurlijk een uitgemolken onderwerp, maar ik wil toch graag even mijn ei kwijt en ben heel benieuwd of iemand zich hierin herkent.
    Vandaag precies 8 weken zwanger (yay), maar ik heb er nog niet heel erg veel bij stil kunnen staan, laat staan genieten. In mijn 4e week had ik ontzettend veel pijn in mijn linkerzij en ben ik de mallo molen ingestapt. Huisarts-gynaecoloog-huisarts en uiteindelijk bleek er een rugwervel te zijn verschoven. Vanaf week 5 begon de misselijkheid zwaar toe te nemen. Alles spuugde ik er meteen weer uit. Met 6 weken zo verzwakt dat de huisarts me emesafene (zetpillen) voorschreef. Hier werd ik moe en afwezig van en lag alleen nog maar op bed. Met 6,5 weken naar t ziekenhuis ivm uitdrogingsverschijnselen. Daar 4 dagen aan het infuus gelegen en weer naar huis met 7 weken. Thuis met heel veel moeite steeds kleine beetjes eten en drinken tot me nemen en 50% bleef binnen. Nu eergisternacht wakker Vd pijn, ik naar het toilet, schreeuwen Vd pijn die ik had, want voelde me alsof ik aan het baren was. Geen gevoel meer in m'n benen, zweten en hele lijf tintelen. Flauwgevallen al zittend op toilet maar na half uur was het over. Geen bloedverlies dus het kleintje zal er nog wel zitten? Vanaf gisteren is de misselijkheid ineens aanzienlijk minder! (even afkloppen) drink en eet nog in kleine hoeveelheden per keer, maar na het toilet verhaal niet meer over hoeven geven! (afkloppen)
    Ik ben nu 8 weken en het zou zo mooi zijn als ik m'n hcg-piek heb gehad (kan dit al?)...

2. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Ik hoop het voor je.
    Bij mij duurde het wel tot 12 weken ofzo.. Maar ik was 'alleen' kotsmisselijk de hele dag, maar heb niet continue gebraakt.

3. anoniempje1987

anoniempje1987 Actief lid

16 jun 2011
    364
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een toestand! Ik ben vanaf ong week 8 tot en met week 18 kotsmisselijk geweest echt hele dagen door maar hoefde bijna nooit te spugen.. Dus ik zou je graag wat moed inpraten maar het is gewoon per persoon heel verschillend en de misselijkheid kan zomaar ineens over zijn maar dus ook nog wel een hele tijd aanhouden..
    Succes ermee!

4. rinnie

rinnie Bekend lid

11 apr 2008
    660
    0
    0
    Ahum, ik ben nu 16 weken en vanmorgen is weer alles eruit gekomen wat erin ging. Maar het is wel minder als ik gewoon uit kan slapen. Ik hoop iig dat het snel over zal zijn :p .

5. Zonnebloem81

17 apr 2012
    62
    0
    0
    Pfff wat een toestand zeg...Fijn dat je je nu even wat beter voelt!
    Ik was bij mijn eerste zwangerschap tot 20 weken misselijk, elke dag..hele dag door misselijk...
    Nu zwanger van de tweede en de misselijkheid is sinds vorige week weer begonnen...Continue misselijk :x Pff zo geen zin in..Gelukkig niet met braken maar scheelt niet veel, als ik er aan toe geef komt het er wel uit maar ik heb een fobie voor braken dus hou dat heel erg tegen.
    Die misselijkheid is echt zo niet fijn!

6. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Wat een gedoe he.
    Ik ben tot 24 weken aan het spugen geweest en extreem v.a 5,5 week tot 20 weken..
    Emfase hielp me niet. Ik kreeg cyclizine dat is tegen reisziekte. Hielp mij de dag door moest 's morgens nog wel spugen maar kon wel overdag functioneren als ik mn maag maar vol hield...
    Ik nam 1 tablet voor het slapen gaan zodat ik niet overdag suf was en dat lukte ik mocht er meer hoor maar wilde ook nog gewoon auto kunnen rijden.
    Hopelijk is het voorbij met je spuug ellende.

Vind het verhaal over flauwvallen enzo wel eng klinken, misschien toch even de verloskundige voor de zekerheid bellen?

Sterkte en succes.

Deel Deze Pagina