Baarmoeder voelen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Joycelyn, 23 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joycelyn

Joycelyn Bekend lid

27 feb 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Vandaag ben ik 16 weken zwanger. Al op eerdere echo's en bij luisteren naar hartje geconstateerd dat mijn baarmoeder waarschijnlijk naar achteren ligt. Nu lees ik overal dat je rond deze termijn wel je baarmoeder moet gaan voelen (aan de buitenkant), maar dat doe ik dus niet.... Zijn er meer dames die hun baarmoeder niet (duidelijk) voelen (rond 16 weken)?

2. Neko85

Neko85 Actief lid

21 jun 2013
    347
    0
    0
    NULL
    Zaandam
    Ben je niet in de war met de placenta die aan de achterzijde ligt?

je baarmoeder kan je vaak voelen als een soort bal in je buik. Maar ik vind het ook altijd lastig hoor om te voelen tot waar deze komt

3. EverAfter

EverAfter Bekend lid

14 aug 2014
    674
    43
    28
    Vrouw
    Zou het zelf geschreven kunnen hebben. Hier een weekje minder ver, maar met de 12 weken echo te horen gekregen dat mijn baarmoeder wat naar achteren gekanteld ligt en de placenta aan de voorkant. Heb dus ook het idee dat ik echt nog niks kan voelen (maar ook niet weet wat ik dan moet voelen ;)

4. Koon

Koon Niet meer actief

Wat heeft je vk erover gezegd? Die weet beter wat ze moet voelen als jij zelf.

5. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Is ook lastig voelen.
    Ik voelde de bm opgegeven moment wel, weet zo niet op welke termijn. Maar dat kwam mede ook doordat ik voor de zwangerschap ook wel eens voelde. Hierdoor merkte ik dus een weerstand die ik niet gewend was en dat is dus de bm.

Dat ie naar achter gekanteld is kan wel meehelpen in het niet voelen. Logt dan ook wat verder naar je rug toe. Weet niet wanneer je weer een afspraak hebt, maar je zou je verloskundige eens kunnen vragen of ze je wil helpen met voelen.

6. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Mijne was ook gekanteld maar dat veranderd naarmate je zw vorderd. D
    Dan is hij net zoals bij andere, alleen geen idee op welk ternin hij te voelen moet zijn..

7. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Ik voelde altijd door eerst het schaambot te voelen, en dan langzaam naar de navel. Als het schaambot ophoudt, voelt het alsof je over een randje 'valt' en dan voel je weerstand. Verder gaan richting navel en dan op gegeven moment voel je weer alsof je over een randje valt en daarna nauwelijks weerstand. Dit is dan de rand van je baarmoeder. Richtlijn is dat je dat voelt ongeveer in het midden tussen schaambot en navel. Maar weet niet in hoeverre dit ook voor jou geld.

8. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Zit ook in week 16, sinds de afgelopen dagen een paar keer geprobeerd.
    Maar geen idee waar de bm verstopt zit :D

9. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    bm voelde ik niet, wel de schopjes vanaf de buitenkant.

Deel Deze Pagina