Robot stofzuiger

Discussion in 'De lounge' started by Jaydee, Apr 25, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    1,162
    0
    36
    Hoi,

Zijn er hier dames die ervaring hebben met een robot stofzuiger?
    Ik zit er al een tijdje over te denken om er eentje voor boven aan te schaffen.
    We hebben hier laminaat liggen en er liggen geen drempels in de deurposten. Ik stofzuig nu 1x per week boven en haal bijna elke dag wel de swiffer erdoor.
    Onze hond huppelt namelijk regelmatig gezellig mee naar boven en ik vind het niks als er veel haren liggen.

Hoe bevalt jullie zo een robot? Welke heb je en zou je deze aanbevelen?
    Zijn er ook dingen die tegenvallen?

Alvast bedankt!

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,630
    5,657
    113
    #2 Deedee91, Apr 25, 2016
    Last edited: Apr 25, 2016
    Wij hebben er een en ik zou niet meer zonder kunnen. Onze James ( zo heet hij :D) is een roomba. Een die speciaal voor dierenharen is gezien onze katten. Mij valt er weinig van tegen, alleen had ik achteraf er wel een willen hebben met een timer die je kan instellen. Maar daar betaal je ook weer meer voor. Ik stofzuig nog wel 1x per week zelf vooral de hoekjes. Verder James elke dag aan :)

Ow en wik wonen gelijkvloers dus dan is het helemaal Super handig. Met trappen enz wel minder handig je moet hem dan zelf verzetten steeds

3. Mijntje1990

Mijntje1990 Actief lid

Sep 6, 2015
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden/hebben er 1. Toen 400 euro voor betaald, nu drie jaar geleden. Als hij werktte was het geweldig, maar het zijn complexe apparaten (zeker de betere soorten). Daardoor kan er ook veel kapot aangaan. Er zit vaak maar kort of beperkt garantie op. Zelf repareren is bijna onmogelijk, laten doen erg duur. Wij nemen geen nieuwe nu deze sinds een jaar kapot is..

4. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,771
    18,916
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Wij hadden er één. Inmiddels issie hemelen. Het beviel mij prima toen we nog geen kinderen hadden. Met kinderen wordt het lastiger, omdat de vloer wel vrij moet zijn. Bij ons ligt de speelhoek altijd wel bezaaid met autootjes, knikkerbaan, duplo-rails etc. Als je zelf stofzuigt moet je ook opruimen... Maar dan kun je het ook wat heen en weer schuiven of bepaalde stukken vloer even laten voor wat het is. Die mogelijkheid heb je met een robostofzuiger niet.

5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,147
    23,230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Wij hebben de Roomba. Ik vind het echt superhandig! Enige nadeel is dat het best nog herrie maakt, ik kan m echt niet 's nachts aanzetten beneden als ik boven slaap. Dan ben ik ook wel een lichte slaper, haha.

6. Mijntje1990

Mijntje1990 Actief lid

Sep 6, 2015
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hadden een neato trouwens!

7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,147
    23,230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Whaha, wij hebben onze Roomba ook James genoemd. Zelfs Dafne weet wie dat is :D

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,147
    23,230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, daar heb je ook zeker een punt, maar dat vind ik zelf niet veel werk. En de trappen moet ik natuurlijk ook zelf nog zuigen.

9. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,630
    5,657
    113
    Ja idd dat ben ik vergeten te zeggen. Die van ons maakt ook lawaai. En gezien hij gemiddeld een uur doet voor hij terug gaat moet je daar wel tegen kunnen :p

10. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,630
    5,657
    113
    Haha leuk toch. Wij vonden dat een mooie butler naam. Onze dochter zou dat ook vast zeggen later :p Tegen anderen zeggen wij ook James en die denken dan echt huh wat bedoel je?

11. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,771
    18,916
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Onze Roomba heette Botje. Ik had er ook echt een band mee. Ik kwam een keer thuis toen zat hij klem onder de wc. Ik vloog er echt op af; "Oh nee, Botje! Hoe lang zit je al vast?"
    Oh wacht... Ik praat tegen mijn stofzuiger... Niet goed. :D

12. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    1,162
    0
    36
    Hahaha Tupp ik lig dubbel!!

Kijk jullie geven me al wat om over na te denken! Speelgoed ligt boven weinig op de grond, beneden inderdaad wel meer.
    Had gekeken naar de roomba, zie daar hier ook positieve verhalen over.

Bedankt alvast allemaal!

13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,147
    23,230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    :D:D

14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,147
    23,230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Haha, als ik aan Dafne vraag waar James is, wijst ze naar hem :D
    Toen ik nog zwanger was, zat ik met mn zus in Londen en kreeg een berichtje van mn vriend: we hebben een nieuwe huisgenoot en hij heet James. Ik dacht echt dat ie een nieuwe kat had gekocht :p

15. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    Hier ook een roomba. Heel blij mee. Zet hem als ik wegga aan en dan is hij klaar als ik terug kom. Ook goede service, laatst was filterbasis kapot, net nadat de garantie was verlopen en nadat we het vroegen wat het ongeveer zou kosten om dat deel te vervangen (is ook het deel waar de geluiden de inzitten) kregen we gewoon kosteloos een nieuw onderdeel toegezonden.

16. Diazz

Diazz VIP lid

Dec 28, 2014
    6,391
    3,134
    113
    Wij hebben ook een Roomba. Heel blij mee!

17. Naomi1971

Naomi1971 Bekend lid

Oct 21, 2010
    740
    0
    16
    woonbegeleidster gehandicaptenzorg
    home sweet home
    Wij hebben een Neato. Deze scant de kamer, en bepaald dan zijn route. Eerst langs de randen en dan de grote oppervlakken. Komt overal langs. Andere merken gaan vaak Kris kras door de kamer en komen op sommige plekken vaak en op andere plekken niet.
    De Neato vind ik een super apparaat (wel prijzig maar ik zou niet meer zonder willen)

18. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

Mar 2, 2015
    877
    1
    0
    Wij hebben al jaren een Roomba.
    Die van ons heet: Miep :D

Ik vind het lawaai wel meevallen.
    Je moet nog wel zelf goed opruimen, maar onze kinderen spelen nog niet heel veel boven, dus vooral daar is het ideal.
    Lage drempels zijn geen problem daar gaat ze (tja Miep is denk ik een meisje :) ) gewoon overheen.
    Ze past onder het bed, maar helaas niet onder de bank.

19. Trirani

Trirani Fanatiek lid

Aug 6, 2013
    1,292
    1,129
    113
    Female
    Waar ik ben
    Roomba, en wat heerlijk om tegelijk de was te doen, te stofzuigen én mijn werk als zzp'er te doen. Het nieuwe multitasken ;).

Vooral in de periode van het verharen van de hond, is het een uitkomst. Onze Roomba, Robert (afgeleid van Robot), pakt vrijwel alles, behalve onder de bank en kast. Dat doen we dan eens in de zoveel tijd zelf of verzetten de bank. Heerlijke uitvinding!

20. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

Aug 21, 2013
    2,515
    966
    113
    Wij hebben een neanto omdat mijn man die per se moest hebben. Ik zou niet eens weten hoe die aam moet. Is ook al zeker een jaar niet aangeweest

Share This Page