Utrogestan rectaal?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Susannelilian, 8 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Omdat ik ondanks de ophoging naar 2 keer per dag 2 utrogestan bolletjes nog steeds bloedverlies heb en net ook best aardig wat rood/bruin, dus heb ik vanmiddag het ziekenhuis gebeld.

Zij zeiden dat ik deze dan vanaf nu 2 dagen rectaal moet inbrengen, maar toen ik dit tegen mijn vriend zei, vond hij dat heel raar klinken omdat de bolletjes toch in de baarmoeder terecht moeten komen (toch?) en daardoor begon ik heel erg te twijfelen of ik het wel goed onthouden heb.

Kan morgen pas aan het einde van de ochtend weer bellen en twijfel ook of ik ze dan nu en morgenochtend nog gewoon vaginaal in moet brengen en dan morgen aan het einde van de ochtend bellen of dat ik die van morgenochtend pas doe nadat ik het ziekenhuis gebeld heb, weet niet wat de beste keus is.

Heeft iemand van jullie ooit gehoord van utrogestan rectaal inbrengen en kan iemand mij uitleggen waarom dit beter zou zijn dan vaginaal?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Groetjes Susanne

2. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Je zou denken dat het sneller in je bloed komt als je ze rectaal steekt.
    Kan je er ook niks over vinden als je googled? Anders zou ik vanavond nog even vaginaal doen en morgenochtend bellen.

3. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Heb al op Google gekeken, maar kan niks vinden... Werkt het via je bloed dan? Dacht dat het naar je baamoeder moest...

4. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    heb er nog nooit van gehoord eerlijk gezegd...

5. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Jij zou dan die van morgenochtend pas nemen nadat je het ziekenhuis gebeld hebt? Is het dan niet te laat? Ze zijn pas na 10.30u bereikbaar... Gadver, wat een onzekerheid! Word hier echt heel bang en verdrietig van, trek nog een miskraam echt niet!

6. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    ik zou ze gewoon vaginaal blijven gebruiken.Mocht het bloedverlies daar van komen dan is het onschuldig.Je houdt er een eventuele miskraam toch niet mee tegen maar daar is waarschijnlijk ook helemaal geen sprake van....

7. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Maar utrogestan houd het bloedverlies normaal gesproken toch juist tegen? Je krijgt er toch geen bloedverlies van? Als ze in het ziekenhuis aanraden om ze 2 dagen rectaal te gaan gebruiken (totdat het bloeden gestopt is) dan ga ik dat wel doen. Hoor het morgen wel, ga ze dan nog een keer bellen.

8. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    wat raar, echt nog nooit van gehoord!
    Ik moest ze altijd vaginaal gebruiken..
    Vaginaal worden ze net zoals rectaal ook gewoon snel opgenomen omdat vaginaal via de slijmvliezen gaat..

Aan de andere kant, als het goed zit, zit het goed en dan zouden die 2 dagen niet moeten uitmaken.. maar ik snap je angst goed hoor!

Ik zou toch eventjes bellen..

9. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Ik heb gebeld en rectaal is omdat alles dan helemaal wordt opgenomen, bij vaginaal kan je een deel verliezen met het bloedverlies... Ben benieuwd, was wel raarraar zo inbrengen...

10. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    Utrogestan kan bloedverlies veroorzaken,staat ook in de bijsluiter.maar als ze in het ziekenhuis zeggen dat het rectaal moet zou ik dat doen.Zij zullen het wel weten.Maar omdat je t gister niet zeker wist zou ik daarom,totdat je het wel zeker wist,vaginaal blijven gebruiken.

11. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Wat ontzettend vreemd zeg!! Nog nooit van gehoord!

Ik had bij het inbrengen van de Utro ook wel eens bloed verlies, gelukkig maar twee keer geloof ik. Maar dat kwam door het raken van de bmmond.

Weet wel dat utro ook oraal ingenomen kan worden. Maar als het zh het zegt, zal het wel zo zijn.

Succes meid!! Ik hoop voor je dat het werkt!

Deel Deze Pagina