Buikgriep! Blegh...

Discussion in 'De lounge' started by Betty Barclay, Mar 31, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

Apr 29, 2011
    3,304
    0
    36
    Zuid Holland
    Heel even klagen:
    Heb vannacht gewoon 11 keer gespuugd. 11 keer!!
    En dat terwijl er de laatste 5 keer zo ongeveer NIKS meer in mijn buik zat. Dat was dus echt een feestje.
    En mijn man wist niet hoe gauw hij vanmorgen naar de zaak moest vertrekken, als de dood dat hij het ook zou krijgen. :(
    Terwijl als hij iets mankeert kan IK zijn puke opruimen. Grrrr

Echt, ik heb dit sinds mijn kindertijd niet meer gehad. Wat een doffe ellende! Dacht eerst dat ik iets verkeerds gegeten had maar ik hoorde vanmorgen dat mijn zwager en schoonzus het ook hadden. En ik heb zondag uitgebreid met hun baby geknuffeld. Het is dus wel duidelijk welk schatje de dader is hier.

Iemand nog de ultieme tip om sneller weer aan te sterken? Behalve biscuitjes en slappe thee.

2. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Beterschap!!
    Kleine beetjes eten en drinken en niet gelijk na het spugen drinken/eten dan klotst het gelijk weer op de maag en komt het weer boven.

Hier was het vannacht ook feest 01:15 zoontje begonnen met spugen hij is 3 en begint heel erg te krijsen als hij moet spugen en maakt dus het hele huis wakker. Toen begon ik zelf ook nog en durfde ik niet te slapen bang dat zoontje in zijn slaap zou spugen, om 5:00 viel ik in een lichte slaap en om 6:15 weer wakker. Was echt brak vanmorgen.

3. Imensa

Imensa Fanatiek lid

Oct 23, 2014
    2,463
    18
    38
    Cola, kippensoep en crackers

4. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

Jun 28, 2009
    981
    0
    16
    Sterkte!

Hier net voorbij gelukkig. Had 3 kinderen tegelijk met buikgriep. Heb op de piek in 1 nacht geloof ik in totaal 15 keer een bed verschoont. wasmachine draaide overuren.:D

Wat helpt: Wit brood, beschuit e.d.
    Cola helpt tegen de misselijkheid
    Kippensoep zou ik niet doen, deed mijn moeder wel die het ook te pakken had en bleef toen maar zitten ;)

5. miepkip

miepkip Bekend lid

Feb 22, 2012
    930
    0
    0
    Appelmoes, rijst (wel alleen als je je alweer wat beter voelt)

Verder kleine slokjes ORS Nemen. (is een zout oplossing die er voor zorgt dat je meer binnenhoudt en meer vocht vast houdt waardoor je niet uitdroogt!)

6. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Oh god.... is het nou nog steeds niet weg..... :$ pffff ik vind buikgriep echt verschrikkelijk! :(

TS beterschap!

7. kris8

kris8 VIP lid

Aug 17, 2009
    8,032
    3
    36
    oe ik HAAT buikgriep en ik pak er nogal eens een mee..

Vandaag op school van mijn dochter hoorde ik ook dat het heerste.. gisteren een kindje in de klas over gegeven.. BRRR... Hopelijk blijft het ons deze keer bespaard..
    maar goed jij zit er mee..

Mijn ervaring en die is vrij ruim ;)
    even niets eten. Drinken af en toe slokje water. ORS eventueel als je veel moet overgeven en ook diarree hebt. Als dat goed gaat krijg je vanzelf zin in dingen. Voorzichtig een rijsttafel of bouillon net waar je zelf zin hebt. Als je er zin in hebt valt het meestal wel OK is mijn ervaring.
    Langzaam opbouwen. Maar meestal is het vrij snel weer over gelukkig...

8. kris8

kris8 VIP lid

Aug 17, 2009
    8,032
    3
    36
    hahaha mijn automatische spellingscontrole heeft van rijstewafel... Rijsttafel gemaakt haha Rijsttafel zou ik nog even niet doen ;)

9. susanne85

susanne85 VIP lid

Aug 13, 2007
    9,809
    866
    113
    Noord Holland
    idd zoals meerdere aangeven. Cola.

Hier werkt dat ook erg goed als we de buikrace hebben;)Zo niet tof. Zelf zit ik ziek te zijn met de griep en een fikse keel ontsteking. Zondag nacht begon t en al voel ik me iets beter merk met inspanning dat t snel te veel is doordat t zwart wordt voor me ogen en ik in ene vreselijk begin te zweten.

Daarom ben ik afgelopen maandag voor de vlakte gegaan bij de apotheek waar mijn kindjes bij waren:$:( Heb mensen nog nooit zo laten schrikken geloof ik:)

Oh en uiteraard. snel opknappen en beterschap!:)

10. susanne85

susanne85 VIP lid

Aug 13, 2007
    9,809
    866
    113
    Noord Holland
    mis nu de vind ik leuk knop haha

11. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

He bah zeg! Hier ook twee kinderen met buikgriep. Vooral mijn jongste kan er wat van zeg, had in 1 dag 27 keer overgegeven (ja, ik heb het opgeschreven en de huisarts gebeld, was niet best). Dat was vrijdag op zaterdag en hij is er nog niet vanaf. Mijn oudste leek beter, maar werd net gebeld door school dat hij weer gespuugd had. En ik begin me nu ook misselijk te voelen, lekker dan ;) De huisarts adviseerde ORS of AA drink. ORS wilden ze niet, maar de AA drink vinden ze lekker. Blijft er niet altijd in, maar schijnt wel uitdroging te voorkomen. Beterschap allemaal!

12. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik heb het vorige week gehad, was een week zoet voordat ik weer normaal kon eten of drinken, maar heb de eerste dagen alleen water en cola gehad. Ik heb de eerste nacht een keer of 11 gespuugd, kon er de klok op gelijk zetten haha om het half uur :x
    Sterkte!

Share This Page