Hey meiden, Ik had nog van iemand 1500,- tegoed en diegene wou het netjes overmaken naar mij. Nou keek ik vanmorgen in mijn e-mail outbox en heb ik een typefout gemaakt met het rekening nummer Vanmorgen diegene gebeld en die heeft contact opgenomen met de Bank. Als we geluk hebben komt er een foutmelding ivm de tenaamstelling en anders moet ik hebben dat diegene die 1500,- gestort heeft gekregen het wil terug storten. Het is trouwens van Rabobank naar ING. Wie kan mij er iets meer over vertellen of heeft dit ook een keer meegemaakt?
Ja ik... Maar het was naar een bedrijf gegaan gelukkig die het geld netjes weer naar mij heeft gestort ( het was een fout van de belasting trouwens) Maar als ze het dus niet storten kun je wel een zaak beginnen ( prive) wegens diefstal
Ja hier gehad laatst en we hadden het geluk dat het rekeningnummer niet bestond dus kwam het automatisch terug pfieuw . Misschien even checken of het nummer bestaat door te proberen de iban er bij te zoeken als hij die niet kan vinden bestaat het nummer waarschijnlijk niet of je hebt pech dat het nummer net is uitgegeven. Afwachten dus maar.
Zal m'n rekening eens checken dan nee flauw.. Volgens mij heb je bij fout gewoon recht om het terug te laten boeken
Ik ken helaas alleen maar slechte verhalen, dus dat zal ik maar niet vertellen..is ook zo negatief! Hopelijk komt alles goed!
Poeh, ik ging er eigenlijk vanuit dat bij zo'n hoog bedrag er ALTIJD een naam-nummercontrole wordt gedaan. Zou ik eigenlijk niet meer dan logisch vinden, maar uit de reacties hier blijkt wat anders. Of ging het daar om lagere bedragen?
Kan degene die het heeft overgemaakt niet terug laten storten door de bank? Dit heet stoneren ofzo. Heb ik ook weleens gedaan naar aanleiding van een automstische incasso waar ik het niet mee eens was.
Ja ik, laatst gehad met iets van marktplaats. Die persoon had mij ook verkeerd rekeningnummer gegeven. Ging maar om 4 euro. Maar werd terug gestort. Naam klopte niet met rekeningnummer. Was ook van rabo naar ING trouwens. Dus denk dat zelfde bij jou dan ook gebeurd.
Als ik bij de ing een verkeerde naam bij reknr of wat dan ook invoer verstuurd hij het niet zo ook bij de abn
volgens mij is dat bij de rabobank altijd het geval dat de naam correct moet zijn.. bij andere banken is dat dus niet.
Misschien kan diegene ook het geld laten stoneren en dan opnieuw overmaken? Ook een kwestie van bellen naar de desbetreffende bank. Is het gelukt?
Jawel hoor, bij de ABN is dat ook zo. Het wordt dan in eerste instantie wel afgeschreven, maar een paar dagen later weer bijgeschreven omdat de naam en het rekeningnummer niet bij elkaar hoorden.
dit! en storneren kan alleen bij een automatische incasso, dus dat gaat helaas niet lukken. hoop voor je dat het lukt, gaat toch om een behoorlijk bedrag!
Als ik geluk heb word het binnen een paar dagen terug gestort (is op dit moment helaas nog niet gebeurd) Storneren kan niet aangezien dit geen automatische incasso betreft.
Als je ingrekeningnummer max 7 cijfers heeft en het is een particulier persoon die het naar je overmaakt, dan krijgt die persoon het terug binnen een paar dagen. Is het 9 cijfers dan zit er geen naam/nummercontrole op en moet de bank bemiddelen. (Ja, ik werk bij een bank)
Bij de rabobank worden naam en rekeningnummer niet meer gecontroleerd. Als het een bestaand rekeningnummer is dan wordt het gewoon overgemaakt daarheen. Overigens zit tussen rabobank en ing meestal met zulke bedragen 2/3 dagen verwerkingstijd.
Wat je zegt klopt alleen voor overboekingen naar alle rekeningnummers behalve oud Postbank, dus tm 7 cijfers) Alle andere rekeningnummers kennen de elfproef en dan kun je elke naam erbij vermelden die je wil bedenken. Als het een bestaand nummer is komt t gewoon aan. En digitale overboekingen worden vrijwel altijd dezelfde werkdag verwerkt. Mijn partner heeft Rabo, wat hij voor 12 uur naar mij overmaakt heb ik ook altijd dezelfde dag (ing)