Chips......buurman is verhuisd......krijgen dus weer nieuwe buren

Discussie in 'De lounge' gestart door MyMiracle, 30 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Persoonlijk vind ik je maar raar reageren, ze kan toch gewoon een topic hierover openen. En ze kan zich er zorgen over maken of erover in zitten zonder dat het haar leven beheerst hoor (dat heb ik ook wel eens met bepaalde zaken). Hoeveel topics worden er wel niet geopend die vaak nergens over gaan ;)

2. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Wat vervelend voor je TS.
    Ik snap dat het lastig kan zijn nieuwe dingen, zeker betreft nieuwe buren.
    Probeer er een positief randje aan te geven ipv wat er allemaal mis kan gaan.
    Wie weet komt er ipv die saaie stille buren wel een heel leuk gezin met leuke personen waarmee het ontzettend goed klikt. Heb je er een leuke vriend /vriendin bij.

Voor een de personen die gaan verhuizen is het trouwens ook erg spannend wie hun nieuwe buren zijn.

3. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Wat betreft de OP: ik kan je zorgen wel begrijpen, wij hebben ook een keer vreselijke buren gehad (en dat was gewoon een gezin met twee jonge kinderen). Het was echt een ramp, veel lawaai en geschreeuw. De kinderen mochten alles. De hond werd in de tuin uitgelaten (en we hadden geen hoge schutting ertussen ofzo). De voetballen vlogen meerdere malen per dag keihard tegen ons raam. Muziek die om de haverklap keihard werd aangezet. Echt heel vervelend.

Toen ze gingen scheiden was ik er eigenlijk best blij om, geen van beiden kon daar alleen blijven wonen. Daarna kregen we echt leuke buren, ook een jong gezin. Dat was super gezellig.

Door die tijd met die vreselijke buren hoop ik altijd op goede buren. Het is gewoon rot als je niet de beste buren hebt.

Ik duim voor je dat je leuke buren krijgt! Meer dan afwachten kun je helaas niet doen.

4. Islah

Islah Niet meer actief

Hopelijk valt het mee.

5. Islah

Islah Niet meer actief

Ik heb trouwens wel geluk gehad met mijn buren tot nu toe, zowel in vorige woning als hier... Wat ik alleen lastig vind is dat de buurjongen zoveel wiet rookt! En altijd als zijn moeder niet thuis is. Maar nu is het vakantie en zij werkt dus komt dat zowat dagelijks voor. Ik kan haast geen was buiten hangen zonder dat het vreselijk gaat stinken en in de tuin zitten lijkt me ook niet zo verstandig i.v.m mijn astma en zwangerschap. Verder gelukkig niet veel overlast.

6. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ik kan het me helemaal voorstellen.

Onze buuf is verhuisd haar zoon (14jaar) behoorde tot een groepje wat niet zo fijn bekend staat, als ik last van hun had of ze stonden hier voor te blèren dan vroeg ik gewoon of het wat zachter kon en ik werd altijd heel netjes te woord gestaan..... Er werd 10x sorry gezegt echt heel netjes!

Het is een woning waar veel aan gebeuren moet en tja met 2 kleine kids zit je niet te wachten op mensen die de heledag klussen:(

Wij hebben zelf ook veel verbouwd maar hielden rekening met de buurkinderen, dus niet tussen 1en3 en niet na 8 uur!

Hoop dus zo dat ik ook buren krijg die rekening met mijn kinderen houden!
    En Geen tokkie volk omdat de woningbouw het niet verkocht krijgt en het maar weer verhuurd, zoals er op het moment met veel woningen gebeurd!

TS succes ik leef met je mee!

7. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. ;)

mja wat er al eerder is gezegd, heel naar dat je er zo van baalt maar probeer het toch zo positief mogelijk te benaderen. Stel dat je op het eerste gezicht leuke mensen naast je krijgt, ga je toch extra op (blijven) letten of ze niet een keer voor overlast zorgen.
    Lijkt me erg vermoeiend en zo krijgen zij geen eerlijke kans.
    En stel je krijgt een gezin met kinderen naast je, dan zouden zij het sneller begrijpen als jouw kind eens in een dolle bui is en staan zij niet gelijk aan jouw deur te bellen.

8. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik snap TS heel goed.
    Bij mij was het alleen juist andersom. Ik ben een jaar geleden verhuisd naar een tijdelijke woning omdat ik het na 3 jaar treiteren en overlast helemaal had gehad met mijn buren. Psychisch zat ik er helemaal doorheen.
    Bij elke huis waar we daarna gingen kijken was ik eigenlijk alleen maar bezig met de buren en niet met het huis zelf. Er zijn zelf een aantal huizen waar ik niet eens op wou reageren omdat ik bang was door de eerste indruk van de huizen van de buren.

Nu hebben we sinds een paar weken een huis en gelukkig is het contact met de buren tot nu toe heel goed maar ik heb me daar wel een tijdje druk over gemaakt.

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.269
    4.508
    113
    Kan me het helemaal voorstellen.

Toen wij hier kwamen wonen woonde er een ouder echtpaar naast ons. Zij gingen elke winter overwinteren in de Algarve en wij pasten op hun huis en stuurden hun 1 x in de zoveel tijd hun post na. Heerlijk rustig woonden we naast elkaar.
    Totdat de buurman overleed en de buurvrouw verhuisde naar een senioren woning.

Toen kregen we een jong stel naast ons. De eerste 2 jaar knalde het daar van de ruzie's als ze beiden thuis waren. Daarna werd het rustiger maar we hadden bijna geen contact met hun.

Nu is het huis verkocht (waren huurhuizen) en was het voor ons ook maar afwachten wie erin zou komen.

Nou een vrijgezelle jonge man die de zaken serieus aanpakt (dus druk aan het klussen en verbouwen) maar ook een jongen die meteen even zijn neus om onze deur stak en zich voorstelde.

Heb toen meteen verteld dat we een autistische zoon hebben en dat we snappen dat hij gaat klussen maar dat wij het fijn zouden vinden dat we van te voren gewaarschuwd worden als hij veel lawaai zou gaan maken (kunnen we onze zoon er een beetje op voorbereiden). Dat was geen enkel probleem en doet hij ook telkens netjes. En wat ook wel fijn is is dat hij meteen aangaf kinderen leuk te vinden, scheelt toch weer een beetje :D

10. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    wij gaan hopelijk binnenkort ook verhuizen en is t voor de buren ook maar de vraag wat hier dan komt wonen. mn buuf is een flinke roddeltante en kwebbelt over iedereen hier in de straat. verder aardig maar bemoeid zich met alles en iedereen. zelf is zij natuurlijk perfect...

als wij op woningen reageren dan wil ik ook wel weten naast wat wij dan komen te wonen. Hebben voor koophuis gekeken en was wel onze smaak zeg maar, maar zagen dat er begeleidwonen naast zat in 4 huizen. met camera's voor beveiliging enzo. Dat schrikte ons redelijk af (hebben eerder naast jongeren gewoont en willen we nooit meer) maar goed ook dat we t niet hebben gedaan want week later was er een overval bij die woningen(zijn 4 woningen die bij elkaar horen en in t midden staat een woning met het kantoortje zeg maar)

11. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Dames heel fijn dat een aantal van jullie me snappen.
    Wat een nare buren zie ik voorbij komen in jullie verhalen!
    Maar vooral ook buren die goud waard zijn.

Pluk wat geweldig dat hij rekening met jullie zoontje houd! Ik vindt dat dat zo hoort, maar weet dat veel mensen daar anders over denken. Dus ik vindt het echt top!

Marietje wat heftig dat je buren je letterlijk weg getreiterd hebben. Ik hoop da het contact met je huidige buren zo blijft!

Verhuizen zal inderdaad ook spannend zijn wat buren betreft! Want naast wie kom je te wonen....;). Gelukkig zijn er een heleboel fijne mensen.

De nieuwe buren hebben bij mij gewoon een eerlijke kans hoor. Ik ga er zeker niet vanuit dat het vervelende buren worden. Vond het vrouwtje dat vandaag aanbelde heel aardig, dus als haar broer zijn vrouw en dochter net zo zijn...:D

12. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Was jij dat niet met dat topic over die krultang? ;)

@TS; succes, hoop dat je keileuke, rustige buren krijgt :D

13. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ik snap je ts, wij hadden jarenlang dezelfde buren een jonge stel dat haast nooit thuis was zonder kids, toen hun vorige maand verhuizden was ik zoo bang voor wt er zou komen, gelukkig kwam er een stel zonder kids en zonder hond en zijn ze ook rustig

14. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Degene die bij ons naast komen wonen zullen sowieso eerst maanden voor overlast zorgen hahaha *lees vervallen huis...*

Je hebt het niet in de hand wie er naast je komt wonen, ik zal allang blij zijn ALS er iemand hier naast komt wonen want het onkruid van die tuin slaat over naar mijn tuin haha, het staat daar 1,5 meter hoog.

15. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Dat vooruitzicht is vervelend! Maar aan de andere kant ook wel fijn als er eindelijk bewoners komen. Hopelijk mensen die qua klus tijden rekening met jullie houden;)

16. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Valt lastig met ons rekening te houden haha.
    Man draait nachtdiensten dus slaapt overdag (alstie eenmaal slaapt istie in coma hoor hahaha) en J. middag slaapje maar die slaapt overal doorheen.
    En de allerkleinste sja geen idee hahaha.

Maar het huis staat nu al 2 jaar te koop naast ons, staat veel te hoog qua prijs.
    Zeker als je kijkt dat alles nog is van de huur van de jaren 70!

17. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Krultang niet, maar wel ooit advies gevraagd over een stijltang.
    Weet niet of je dat bedoel??

18. LadyLaila

LadyLaila Bekend lid

31 mrt 2009
    534
    0
    0
    overijssel
    is iedereen niet een beetje angstig als ze verhuizen of de buurman verhuist over wat komt ervoor in de plaats. Helemaal als je altijd fijne buren hebt gehad. Dat is waar ik wel bang voor was en heb het geluk in de 2 huizen waar ik heb gewoond met de kids gelukkig lieve buren hoor. Me vorige onderbuurvrouw zei weleens ik weet wanneer jou kleine wakker is en wanneer hij gaat slapen. Flat was niet goed geisoleerd. En toen ik verhuisde gaf ik het ook meteen aan aan me buren dat me zoontje vrij actief is en de reactie was van beide nou in ieder geval is het een kind daar kan je weinig aan doen voor jou woonde er een vrouw met 2 tieners en 2 honden en hadden ze overlast van de honden die continu blaften. Dus hopelijk als ik weer verhuis krijg ik leuke buren. Me vl heeft het zelfs gehad met zijn onderburen dat ze het juist leuk vinden als de kinderen bij hem zijn dan leeft het huis een beetje. Maar ik snap ts wel hoor het is altijd spannend

19. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Oh dat is zeker lastig ja:D
    Maar het scheelt al dat je man en J. geen lichte slapers zijn!

Die te hoge prijzen zie je nog best vaak, kan het me ergens ook wel voorstellen. Toch verlies je zo ook veel geld, met zo'n leegstaand huis;)

20. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Denk inderdaad ook dat het altijd wel ff spannend is...of je nou verhuisd of je nieuwe buren krijgt.

Deel Deze Pagina