Hallo, Graag wil ik mijn dochter 2 hele dagen naar het kinderdagverblijf brengen. Beide oma's passen nu op en gaat toch niet helemaal zoals ik dat wil, vandaar deze keuze. Nu heb ik de inschrijfformulieren thuis en ook heb ik gebeld over de wachtlijst. Gelukkig is er nog plek in de babygroep op 2 dagen. Ik moet nu een datum van ingang invullen en het liefst wil ik haar zo snel mogelijk op het kinderdagverblijf. Alleen nu zijn er wat vraagjes: - aanvragen kinderopvangtoeslag duurt 8 weken, stel dat ik haar over 2 weken al kan brengen moet ik het dan eerst zelf voorschieten? Dat gaat namelijk niet lukken,kan ik haar dan beter voor over 2 maanden inschrijven? - Een hele dag op het kdv is van 07.00 tot 18.00 uur. Ik breng haar niet eerder dan 8 uur en haal haar eerder op, betaal ik dan wel gewoon de hele dag? Dus die 11 uur a 6,10? - Als ik haar heb ingeschreven, stuur ik die bevestiging dan naar de belastingdienst? En wat moet ik nog meer opsturen? Nou even wat vraagjes, hoop dat iemand mij kan helpen! Groetjes Natas
Nog even een vraagje: Je hoeft de belastingdienst dus alleen maar de datum door te geven met de aanvraag? Meer niet?
Ja, ze zullen zeer waarschijnlijk zelf achter de schermen controleren of je kindje daadwerkelijk is ingeschreven op het KDV dat je opgegeven hebt op je aanvraag, en ook per wanneer er plek zal zijn. Ik hoefde alleen de gegevens van het KDV en de datum van ingang op te geven op de aanvraag.
Volgend jaar ontvang je een jaaropgaaf van het kdv, vervolgens krijg je een brief van de belastingdienst waarin ze om die jaaropgaaf vragen. Wijst zich allemaal vanzelf, maar duurt dus nog wel even voordat je het moet 'bewijzen'.
hoi als je zorgtoeslag of kindgebonden budget krijgt is de aanvraag voor kindertoeslag binenn 1 week geregeld. wij waren al bekend bij de belastingdienst en ook onze inkomen waar daar al bekend ivm zorgtoeslag en kindgebonden budget. binnen 1 week had ik het geld al binnen en de brief