Bloedverlies na keizersnede / blaasontsteking

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Kikki, Apr 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kikki

Kikki Bekend lid

Aug 15, 2008
    875
    0
    0
    Ik ben twee weken geleden bevallen van een gezonde en prachtige zoon na een (spoed)keizersnede. Na 14 uur ineffectieve weeen (amper ontsluiting) en een baby die het steeds zwaarder kreeg tijdens de weeen, is tot een keizersnede besloten.

Het herstel duurde bij mij in 1e instantie wat langer, omdat ik een hematoom (bloeduitstorting) in mijn buik had, maar na 2 dagen ging het stukken beter en 4 dagen na de keizersnede mocht ik naar huis.

Nu is mijn vraag: ik verlies nog best veel bloed, regelmatig hele stolsels. De ene dag wat meer dan de andere, maar best wel veel. Hoe lang mag dit duren?

Ik vraag dit ook omdat ik graag mijn urine op een blaasontsteking wil laten testen, wat op deze manier niet mogelijk is, omdat er veel bloed in mijn urine zit. Zelfs als ik er eerst een tampon in doe, mij van onderen goed was e.d., komt er bloed mee naar buiten. Ondertussen drink ik gewoon heel veel water, slik in cranberrytabletten e.d. om de blaasklachten te reduceren. Belangrijkste vraag is dus: hoe lang mag ik bloed blijven vloeien na een keizersnede en de tweede vraag is dus; nog tips voor het opvangen van schone ochtendurine?

Alvast bedankt voor het antwoord,
    Eenwondertje

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi eenwondetje,

je kunt nog tot een paar weken ruim menstruatie-achtig bloedverlies hebben, maar na 2-3 weken moet het eigenlijk wel minder worden. Je baarmoeder zakt nu eenmaal na een keizersnede langzamer dan normaal omdat de wond aan de binnenkant langer duurt met genezen dan aan de buitenkant, maar het moet op een gegeven moment wel minder worden. Misschien kan je baarmoeder inderdaad niet zo goed smanetrekken omdat je blaas geirriteerd is door een infectie en blijft er dus wat bloed in je ruimere baarmoeder achter dat je weer als stolsels verliest. Ik zou volgende week als het nog steeds hetzlefde bloedverlies is, even de gyn bellen voor advies. Rust helpt trouwens wel bij het slinken va je baarmoeder en dus het genezen ervan. En je urine netjes opvangen, tja... Je zou door een gaasjes heen kunnne plassen, dan blijven de klontertjes op het gaasje achter. je kunt toch niet voorkomen dat er wat bloed meekomt in je potje, maar zo voorkom je wel het meeste denk ik.

Groetjes Brigitte

Share This Page