HELPPPP!!!! Menings verschil in spellingswijze naam!!!

Discussie in 'Babynamen' gestart door geluk2009, 4 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. geluk2009

geluk2009 Actief lid

24 jan 2009
    157
    0
    0
    Hallo,

Mijn partner zijn na lang beraad uit eindelijk uitgekomen uit een naam voor ons meissie maar nu zijn we het eigenlijk niet eens met de spellings wijze wat zouden jullie doen??? toch deze naam kiezen en dan zijn spellingswijze of toch naar een andere naam zoeken??

gaat om de naam Amy of anders geschreven Aimy

groetjes

2. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    Tja een meningsverschil is lastig... Er moet één van jullie "toegeven" als je toch deze naam wil kiezen. Daar kan ik je niet mee helpen.
    Ik persoonlijk zou voor de spelling Amy gaan. Ik hou niet zo van die ingewikkelde spellingen voor namen van de laatste tijd.

Succes met kiezen!

3. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Ik vind Amy leuker!

Als jij je niet kan neerleggen bij de spellingswijze van je partner en je partner kan zich niet neerleggen bij die van jou dan moet je toch op zoek naar een naam die jullie allebei leuk vinden!

4. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ik vind Amy ook leuker, Aimy kan al snel als aaimie uitgesproken worden en Amy is duidelijk!

Persoonlijk hou ik ook niet zo van apart gespelde namen!

5. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik zou voor Amy gaan. De reden hiervoor is dat ik Aimy en Amy heel anders zou uitspreken. Ik denk bij Aimy aan de naam Aimée (op z'n Frans uitgesproken, dus zoiets als Emee) en niet aan Eemie.

6. 4days

4days Niet meer actief

Zeker weten Amy! Met een i ertussen vind ik vreemd.

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik zou ook voor Amy gaan!

8. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Amy.

Bij Aimy krijg je een hele andere uitspraak volgens mij, iets van aaimie, vind ik niet leuk iig.

9. emje

emje Niet meer actief

ik zou ook voor amy gaan. maar jullie moeten er zelf uitkomen. als dat niet gaat lukken. is het misschien beter als jullie op zoek gaan naar een andere naam waar jullie het wel over eens zijn. al is dit moeilijk omdat deze naam waarschijnlijk al helemaal in jullie hoofd zit.

10. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik vind Aimy een beetje eh..raar eigenlijk. Dus gewoon Amy.

11. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    @Geluk2009
    Was jij degene die Amy wilde, of Aimy?

12. geluk2009

geluk2009 Actief lid

24 jan 2009
    157
    0
    0
    Ik had liever gewoon Amy..... maar mijn partner vind dat weer niet orgineel genoeg en zag het ook een keer staan als Aimy en vond dat orgineler en dit krijg ik er nog niet uit. bij gewoon Amy geschreven denkt hij weer aan Amy winehouse.

13. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Ik zou ook voor amy gaan

14. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

IK zou ook voor Amy gaan als je het gewoon uit wilt spreken als eemie.

15. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Amy! Vind Aimy veel te ver gezocht. Zou het ook uitspreken als aaajmie..

16. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Niet dat het heel veel toevoegt, maar ik zou ook Amy doen, hoor! :D En ook om dezelfde redenen als de anderen : uitspraak duidelijk + met die extra i vind ik te gezocht.

(misschien als je hier genoeg stemmen krijgt dat je je man kan overtuigen, hahaha)

Succes!

17. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Als je de griekse Y wilt gebruiken aan het einde vindt ik Amy ook beter. Ikzelf heb hier wel een leuk ideetje opgedaan. vindt Aimee namelijk een erg leuke naam voor als we ooit een meisje krijgen. ;)

18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.827
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Als je Aimy schrijft, zou ik denken dat het een aparte schrijfwijze was van Emmie

En verder, wij hadden het zelfde dilemma, Fay of Faye - en we hebben dus naar een andere naam gezocht. Maar we vonden niets meer goed genoeg. Toen kwamen we dus Fae tegen.... dus dat werd ons compromis en daar waren we gelijk heel blij mee.
    En met de 2e naam Leona of Leonora - heeft mijn man uiteindelijk 'toegegeven' . Omdat hij mijn voorkeur minder negatief vond, dat ik die van hem.

19. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen

daar had ik nog geen seconde aan gedacht

20. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007