Hallo allemaal. Ik stel deze vraag namen mijn zusje. Haar zoon is nu 3 maad oud. Inmiddels is ze al 11 keer bij de chiropractor geweest met hem i.v.m. vastzitten nek. Gisteren is ze weer geweest en toen werd gezegd dat het niet nel genoeg ging. Haar zoon heeft ook een erge voorkeurshouding, waarvoor ze met hem naar de fysiotherapie gaat. Het hoofdje heeft een flinke afplatting. Nu is mijn vraag of er meerdere vrouwen op dit forum zijn die ook zo vaak naar de chiropractor zijn geweest, het lijkt mij namelijk toch niet normaal als er na zo veel keer behandelen nog geen verbetering optreed. Ik heb mijn zusje gisteren voorgesteld om eens contact op te nemen met de osteopaat, die heeft weer een andere behandeling, wie weet reageerd haar zoontje daar beter op. Mijn zusje is daarintegen erg terughoudend, durft de stap niet zo goed te zetten. Wat zijn jullie ervaringen met een osteopaat?? Het zoontje van mijn zus is geboren na 40 uur en is een sterrenkijkertje. De afgelopen maand is er ook koemelkallergie bij hem geconstateerd (veel huilen eerste maanden). Al met al een heftige start. Ik hoop zo dat ze gauw lekker onbezord kan genieten van haar zoon. Ik ben dus benieuwd naar tips en ervaringen die ik aan haar kan doorgeven.
Ik zou absoluut naar de osteopaat gaan! Wij waren in 4 behandelingen van de problemen af: Thirza spuugde niet meer, ging daardoor weer normaal om de 2,5-3 uur drinken, ging ineens een paar uur achter elkaar slapen, (daarvoor altijd met moeite in slaap en dan max 20-45 minuten slapen), huilde veel minder, voorkeurshouding verdween. Een echte aanrader! Wel even in het register zoeken, (zie hier: www.osteopathie.nl) en navragen of de betreffende osteopaat ervaring heeft met behandeling van voorkeurshouding bij baby's! (Het is namelijk wel even iets wat ervaring vereist, dus je bent het beste af bij iemand die dit regelmatig doet!).
Mijn dochter is door een osteopaat behandeld wegens verkeerde stand van haar nek. Haar basishouding was hoofd iets naar achteren. Hierdoor had ze slikproblemen tijdens het drinken. Na 1 behandeling was het probleem opgelost als sneeuw voor de zon. We gaan over een week voor de tweede en de laatste behandeling. De behandeling zijn geheel niet vervelend voor kinderen en het ziet er ook heel ontspannen uit. Ik kan het je zus van harte aanraden.