help...8 maanden en 1x per nacht wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door nony, 5 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Help, mijn dochter wordt elke nacht 1 x wakker en gaat alleen weer slapen met een klein beetje warme melk...
    Als ik haar laat liggen schreeuwt en huilt ze het hele huis bij elkaar.

Overdag krijgt ze
    7.00 fles melk 210
    10.00 fruithapje
    12.30 broodje met warme melk
    16.00 koekje met thee
    18.00 warm eten
    19.40 fles 210

Zou ze te weinig krijgen, pap vind ze echt niet lekker.
    Wie heeft DE tip voor me.....????

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik snap het probleem niet zo? Ze gaat toch weer lief slapen met een klein beetje melk en wordt maar 1 keer wakker? Dan geef je haar toch gewoon die melk, blijkbaar heeft ze er behoefte aan. Zo gek is dat niet met 8 maanden. Mijn dochter kwam op die leeftijd 2 of 3 keer per nacht voor een voeding.

3. samloes

samloes Actief lid

5 jan 2011
    485
    0
    0
    Noordwijk zh
    mijn dochtertje heeft dit ook gehad tot en met 7 maanden. En in ene van de ene op de andere dag sliep ze door. Hoop voor je dat jouw dochtertje ook snel door gaat slapen. S nachts door kunnen slapen is ook wel weer lekker, ja toch? (Ik snak er ook naar op dit moment!)

4. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik heb niet de tip voor je wel van dat je het moet accepteren.

Mijn dochter is nu bijna 18 maanden en komt nog regelmatig s nachts dus:)

Gewoon dat flesje geven en daarna te slapen leggen want we kunnen ze niet dwingen door te slapen.

Ik zeg dit zo anders gaat het je steeds meer tegen staan s nachts.

Terwijl er niet echt een oplossing is dan accepteren.

:)

5. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    het gekke is dat ze altijd heeft doorgeslapen, totdat we verhuist zijn 2 maanden geleden....
    En ik accepteer het gewoon hoor, het duurt bij elkaar misschien een kwartier, maar dacht misschien heeft iemand de gouden tip...

6. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Als iemand dé gouden tip heeft, kom maar op! :p Helaas bestaat dit niet, want elk kind is nu eenmaal anders.

Mijn dochter is nu 18 maanden en wordt elke nacht minstens 1 keer wakker, soms meer. Terwijl ze doorsliep toen ze nog geen anderhalve maand was en het lang is goed gegaan.

Ineens werd ze terug wakker, het enige wat hielp was melk of liga c, daarna zijn we een fopspeen beginnen geven omdat ze gewoon té veel dronk op een dag.

Dit hielp wel. Helaas kan ze nu niet meer zonder het speentje (was vroeger een duimzuiger, maar duim boeit haar niet meer) en van het ogenblik dat haar speen uit bed ligt gaat ze huilen, dus kan ik ook steeds opstaan. ;)

Dussss, hier helaas geen oplossing!

7. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hihi zag toevallig gisteren bij derek ogilvie dat er een kindje was die heel dwars was. Bleek na de verhuizing erger te zijn geworden. Derek gaf aan dat de ouders met hem moesten praten over alles wat ze deden,dus ook de verhuizing. Dat hebben ze gedaan en zijn gedrag werd aanzienlijk beter. Dus wie weet helpt het om over de verhuizing te praten;)

8. Bri

Bri Niet meer actief

De tip?
    Volhouden!
    Hier duurde het bij de jongste tot 11 mnd (heeft doorgeslapen van 2-4 maanden, daarna was het over), terwijl ze ons overdag ook al de oren van het hoofd at. Daarna is ze gaan doorslapen en heeft ze nog maar heel zelden slaapproblemen.

Misschien is er iets op haar nieuwe kamer wat haar wakker maakt? Een geluid, een lichtje? Is het altijd op het zelfde tijdstip?
    Misschien moet ze echt wennen aan de nieuwe plek? Veel kindjes worden 's nachts wakker maar vallen zelf weer in slaap. Zij is dan misschien even gedesoriënteerd en heeft dan troost (en een lekker warm buikje met melk) nodig om weer in slaap te komen.

Ik hoop voor je dat het gauw over is, want een on-onderbroken nachtrust is toch fijner!

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

waarschijnlijk vind ze de veranderingen groot.

hier heeft het 14 maanden geduurt en word nu ook nog wel eens wakker

10. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Hahaha: help, mijn zoon is 18 maanden en wordt nog altijd 1 tot 2x per nacht wakker en gaat pas slapen na een slok melk.... Tja.....

11. samloes

samloes Actief lid

5 jan 2011
    485
    0
    0
    Noordwijk zh
    Ik kan me voorstellen dat je tips vraagt hier, ts vraagt serieus om tips en vind niet dat je daar lacherig over hoeft te doen.

12. Ummy

Ummy Actief lid

7 okt 2008
    361
    0
    0
    Ik denk ook niet de ze TS uitlachen maar meer willen laten zien dat er vele kinderen ook s'nachts 1 of meerdere keren wakker worden...

@ts: Onze dochter heeft ook zo'n periode gehad na de verhuizing,dan werd ze halverwegen de nacht wakker, soms wat huilerig maar soms gewoon klaarwakker, na wat melk sliep ze weer lekker verder. Na een paar maanden was dat opeens over dus helaas ook geen gouden tip maar denk dat ze er vanzelf weer overheen 'groeit'.

Liefs,

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier slaapt ze heel soms door en meestal wordt ze 1x wakker om wat te drinken en weer verder te slapen.

14. samloes

samloes Actief lid

5 jan 2011
    485
    0
    0
    Noordwijk zh
    Het ging mij alleen om de reactie van Sula, die komt een beetje bot over.

15. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Niemand doet lacherig en we weten wat t.s door maakt allemaal zouden we graag een nacht door slapen dat is zo lekker.

Maar mijn advies was gewoon accepteren, Terwijl ik ook wel eens een nacht heb van hou je kop ja letterlijk.:( Na 1.5 ben je het wel eens zat.

Trouwens de mijne sliep door van af zes weken met vijf maanden is het gedonder weer begonnen tot de dag van vandaag.

Ook verhuist. Nu vier weken terug ze lag eerst bij mij op de kamer. Moet zeggen nu ze in haar eigenkamertje ligt ze iets beter slaapt maar toch komt ze nog drie a vier keer per week s nachts.

Dus ja waar ligt het aan? Ik weet het ook niet., Wel dat ik denk ze heeft dorst ze drinkt overdag slecht dus dat zou de reden kunnen zijn dus hoppa flesje er in en daarna reselut terug leggen. Ze komt hier trouwens ook nooit om de zelfde tijd wel altijd tussen een en vijf s nachts.:(

16. samloes

samloes Actief lid

5 jan 2011
    485
    0
    0
    Noordwijk zh
    Wat ik al zei, het ging mij alleen om de reactie van Sula. Niet om de rest, die zijn zeer begripvol.

17. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Was mijn berichtje aan het tikken en te gelijk toen ik het poste zag ik je berichtje daarna.;) We hebben elkaar gekruist zo als we dat zeggen.

18. samloes

samloes Actief lid

5 jan 2011
    485
    0
    0
    Noordwijk zh
    hihi kan gebeuren!

19. Mayon

Mayon Niet meer actief

Even los van alle reacties, ik heb geen flesvoeding gegeven, aar het lijkt me vrij weinig wat ze krijgt of ben ik daar mis mee? Zijn er moeders die het wel weten hier?

En ja hier ook elke nacht voeding tot 10,5 maand, ineens over met drinken, maar dan óók overdag.. Over op koemelk dus.. En doorslapen.

20. samloes

samloes Actief lid

5 jan 2011
    485
    0
    0
    Noordwijk zh
    Valt wel mee volgens mij. Die van mij hadden ook ongeveer zo'n schema.

Het kan trouwens ook anders. Mijn eerste sliep met 4 weken door! Maar dan ben je wel bevoorrecht denk ik.
    Mijn tweede met 7 maanden en de tweeling nu zijn 9 weken en beginnen nu af en toe door te slapen.

Vind je dat dochtertje van ts te weinig te eten krijgt?

Deel Deze Pagina