Pijn na slapen

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Druifje, May 15, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Druifje

Druifje Fanatiek lid

Dec 13, 2010
    2,374
    0
    36
    Hallo verloskundige,

Sinds een paar dagen slaap ik ontzettend slecht. Ik word s nachts niet alleen meer wakker om te plassen, maar ook van de pijn in mijn benen, heupen, billen, schaambeen, enz. Alles wat onder mijn buik begint doet pijn. Als ik mezelf wil omdraaien in bed, of rechtop kom zitten, knakt er van alles. Ik moet dan ook eerst even een paar minuten blijven zitten voordat ik kan opstaan. Alle spieren en botten lijken zo week.

Is dit een bekend verschijnsel? Maar vooral: kan ik er iets aan doen? Ik ben nu ook van ellende maar alvast naar beneden gegaan, terwijl ik eigenlijk nog graag even zou slapen.

2. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Hallo,

Wat vervelend dat je zo slecht slaapt, maar het is een bekend verschijnsel, vooral in de laatste fase van de zwangerschap. Het kraakbeen in je botten wordt week. Voornamelijk in het bekken. Het bekken kan hierdoor ruimer worden en dat is nodig voor de bevalling. Het kindje kan daardoor vaak op een natuurlijke manier geboren worden. Soms wordt het iets te week en dan kunnen er pijnklachten ontstaan. Vooral bij het slapen, omdat je dan lang in een bepaalde houding ligt. Overdag ben je meer in beweging dus dan zijn de klachten vaak minder. Wat soms kan helpen is een kussen tussen de benen leggen als je op je zij ligt. En als je toevallig een voedingskussen in huis hebt, is dat helemaal ideaal. Ik hoop dat dit advies je beter laat slapen. Succes met de laatste loodjes!

Groetjes Monique

3. Druifje

Druifje Fanatiek lid

Dec 13, 2010
    2,374
    0
    36
    Bedankt!

Share This Page