Laatste fles niet leeg, later weer wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pluisje88, 16 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluisje88

    Pluisje88 Niet meer actief

    Hoi,

    Sinds een tijdje krijgt onze dame rond 18:30-18:45 de laatste fles (180+6) en gaat ze vervolgens om 19:00 naar bed.

    Dit ging een hele tijd prima maar de laatste paar dagen laat ze wat staan, opzich niet erg maar daarbij komt nu ook dat ze dan later weer wakker wordt waar ze voorheen gewoon doorsliep tot de volgende morgen.

    Als ze dan dus wakker wordt ga ik haar eerst troosten en na een aantal minuten leg ik haar weer terug (in bed troosten werkt niet). Ze gaat dan niet slapen tot ze een flesje krijgt, einde v.d avond/begin nacht is dat 150+5 en anders 120+4. Vaak ligt ze daarna wat te woelen en valt ze in slaap.

    Ik ben zelf nu 27 weken zwanger en merk dat ik daar toch wat meer moeite mee krijg, zo'n late fles omdat ik zelf moeilijk in slaap kom en daarnaast ook slecht slaap. Vaak ben ik alles bij elkaar toch wel 1,5 á 2 uur bezig (soms valt ze even terug in slaap na het troosten, om uiteindelijk na een half uurtje toch weer wakker te worden). Daarnaast merk ik ook aan haar dat het haar nachtrust niet ten goede komt. In de ochtend is ze nu na 1,5 uur weer moe (en slaapt dan 2 uur) voorheen toen ze doorsliep van 19:00 tot 07:00 kon ze in de ochtend makkelijk 2,5 á 3 uur wakker zijn.

    Is er iets wat ik hieraan kan doen of is het een fase? Als ze de late fles/nachtvoeding weer nodig heeft dan krijgt ze die uiteraard gewoon, maar ik vind het zo apart dat het zo plotseling is!
     
  2. Snoeppie

    Snoeppie Bekend lid

    10 sep 2012
    521
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe oud is je dochter? Hier bij ons dametje van 16 maanden ongeveer hetzelfde probleem gehad de laatste weken. Ze is nu sinds een tijdje over op 1 middagdutje, loopt sinds 2 weken en is nu niet meer te stoppen. Warm eten gaat minder goed, fles wisselend maar vaak drinkt ze 180+6 niet leeg en is het huilen rond 1-2u. Ze ligt tussen 19-20u in bed. Kan zijn dat er hier kiezen of tandjes onderweg zijn. Op paracetamol heeft ze een week beter geslapen, sinds deze week weer gestopt daarmee. Fles maken we lauwwarm maar ze drinkt hem ook koud. We voegen nu een klein beetje slaolie toe, dat zorgt ervoor dat ze langer een verzadigd gevoel heeft. Qua gewicht kan ze die extra kcal ook wel hebben want ze ligt nog altijd op de -1 lijn.

    Het is en blijft zoeken, ook naar haar handleiding haha
     
  3. Arian

    Arian Fanatiek lid

    6 dec 2010
    1.584
    36
    48
    Hier krijgt zoontje van elf maanden al om 17.00 uur zijn warm eten, en dan 18.45 uur zijn fles. Dan krijgt hij hem leeg. Als ik warm eten later geef zit hij nog vol van zijn warme hap en.drinkt de fles dan ook niet leeg.
     
  4. Pluisje88

    Pluisje88 Niet meer actief

    Ik dacht eerst ook dat het kwam omdat het groentehapje en de fles te kort op elkaar zaten, maar ze krijgt om 17:00 haar groentehap en om 18:45 een fles, dat is al een tijdje zo en gaat ook al die tijd al prima.

    Vannacht was het om 02:45 weer raak, huilen en niet slapen. Na een flesje heb ik toch maar even in haar mondje gevoeld en jahoor er komen 2 tandjes door (ze heeft er al 6, maar bij de vorige nooit last gehad behalve overdag wat zeurderig). Ik denk dat hier dan toch de oorzaak zal liggen, even doorzetten dus!

    Ze is onlangs ook wel overgegaan van 3 kortere slaapjes naar 2 langere slaapjes op een dag (ongeveer 1,5 á 2 uur per keer). Misschien dat dit er ook wel mee te maken heeft, maar heb nu gelukkig voor mezelf het gevoel dat het een fase is en deze ook weer over zal gaan.

    Soms kan het zo simpel zijn en kun je toch zo makkelijk de oorzaak missen!
     

Deel Deze Pagina