Beste verloskundige, Wat fijn dat je hier iets kunt vragen. Ik zal mijn verhaal heel kort uitleggen. Na onze vierde icsipoging ben ik zwanger geraakt. Op onze eerste echo was er een embryootje te zien. Een paar dagen na deze echo kreeg ik een miskraam en op de echo was niks meer zien. Daarom moest ik bloed laten prikken op hcg, en dit was juist gestegen ipv gezakt. Met spoed naar het ziekenhuis omdat er kans zou zijn op een eileider zwangerschap. Dit was gelukkig niet het geval, want er bleek nog een embryootje heel goed verstopt te zitten! (Waarschijnlijk is het eerst een tweeling geweest) Dit is inmiddels een week geleden. Vandaag heb ik weer een goede echo gehad waarbij het hartje klopt, en de grootte goed was voor de termijn van 8 weken en 4dagen. De arts heeft mij bijna algehele rust geadviseerd. Nu vraag ik me een beetje af, dat ben ik vergeten te vragen nl, hoe gaat zo'n hematoom weg, en hoelang duurt zoiets. Vorige keer was het 4cm. Ik verlies nog regelmatig bruin bloed, is dit dat van de hematoom? Alvast bedankt!
Goedenavond, Wat fijn te lezen dat de echo goed was! Het bruinverlies is waarschijnlijk afkomstig van het hematoom. Het hematoom bevat bloed van een eerdere bloeding, dus wordt vaak bruin. Soms ontlast het hematoom zich en wordt dan steeds kleiner. Soms wordt het opgenomen door het lichaam en is het ineens verdwenen op een volgende echo. Hoe lang het duurt voordat het hematoom verdwenen is, is lastig te zeggen. Bij sommige vrouwen is het snel verdwenen en bij anderen duurt het wat langer. Succes en een goede zwangerschap toegewenst! Groetjes Monique