Eten koken voor 13 personen

Discussie in 'De lounge' gestart door Yellowsun, 25 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Dit jaar word oud en nieuw bij ons thuis gevierd met 3 gezinnen (13 personen) en iedereen blijft eten. Nu wil
    Ik iets makkelijks maken en geen uren in de keuken staan. Gourmetten willen we niet omdat we daar niet van houden en het stinkt zo in huis .
    Wie heeft een lekker recept of idee wat ook nog een beetje betaalbaar is ?

2. siets

siets Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.235
    1.687
    113
    Leiden
    Hier laatst voor een grote groep (35 man) nasi/rijsttafel gemaakt. Was erg lekker, viel bij iedereen in de smaak en was prima vooraf klaar te maken en snel op te warmen.
    Ik had 3 flinke plannen zelfgemaakte nasi, witte rijst, Surinaamse kip uit de oven, mini loempiaatjes, satésaus, spercieboontjes, gekookte eieren, komkommer in zoetzuur, en veel extra's als kroepoek, rendang, seroendeng etc.
    Als toetje ijs met spekkoek.

Iertje81, Yellowsun, Poolvos en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.716
    113
    Ik zou, in lijn met de relaxte sfeer van oudejaarsavond, het inderdaad makkelijk houden.
    Ik zou voor een tortilla- of shoarma buffet gaan.
    Tortilla: schaal gehakt en schaal kip Mexicaans gekruid (eventuele vega variant), salsa, maïs, creme fraiche, ijsbergsla, guacamole, eventueel bonen, iets met een zuurtje zoals augurk, schaal nacho's ernaast, en natuurlijk tortilla's en taco's. Schaal komkommer/tomaatjes etc ernaast voor de extra groenten.
    Shoarma: lams- en kipshoarma (zelf kruiden, paprika door het vlees, je kan er ook kaas overheen grillen), knoflooksaus, sla, komkommer, tomaat, verschillende pickles, en wat je er verder lekker in vindt, met een zooi pitabroodjes. Schaal auberginespread ernaast.

Yellowsun vindt dit leuk.
  4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier worden altijd veel oliebollen en appelbeignets gegeten met oud en nieuw- dus veel honger is er verder niet. Dus soep met broodjes en kant en klare salades. Eventueel broodjes knakworst voor de kinderen.

Of een mini buffetje inderdaad, zoals hierboven al een paar beschreven. Wraps vinden wij ook lekker - maar niet iedereen lust hetzelfde - dus de wraps liggen klaar - paar soorten smeersels - en wat verschillende dingen voor erop. Voor de kinderen eventueel als extra chocolade pasta ;) .
    Hoewel poffertjes het ook altijd wel goed doen voor de kinderen .

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik zou het ook simpel houden ivm al het andere lekkers dat er gegeten word.
    Hier is een grote pan soep, meestal 2 soorten met wat salade en brood altijd prima.

6. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.866
    5.139
    113
    Home
    allemaal kleine hapjes?
    veel dingen die je van te voren kan maken
    mini wraps, mini pizza, bladerdeeghapjes etc
    salade
    grote pan met soep erbij en stokbrood

7. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.268
    25.736
    113
    Ik zou dan gaan voor een stoofgerecht (boeuf bourguignon, zuurvlees, oid) met geroosterde aardappeltjes uit de oven of airfryer, appelmoes, een salade en misschien nog een groente uit de oven.
    Is allemaal goed voor te bereiden.

Yellowsun en Manolito vinden dit leuk.
  8. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.031
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Jij bent zeker niet in te huren voor zulk soort gelegenheden ;)

Yellowsun en Adje vinden dit leuk.
  9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.304
    10.271
    113
    Ik zou niet al te moeilijk doen en een buffet maken
    Wij gaan altijd naar een verjaardag en wij eten alleen wat soep en de rest staat daar voldoende.

Stokbrood met smeersel (knoflook boter, tapenade) olijven,
    Wraps met kipfilet, ham, zalm kun je makkelijk van tevoren maken
    Schaal met (kip) sate (kun je al klaar hebben)
    Aardappelsalade
    Snoep tomaatjes en komkommer
    Quiche
    Eventueel wat frietjes

Je zou als toetje mini (magnum of huismerk) ijsjes kunnen kopen. (In het blad van de plus stond een leuk plaatje dat ze die versierd hadden voor de kerst)

Bij de koffie nog een chocolaatje, op tafel verder nog oliebol/appelbeignets

10. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.268
    25.736
    113
    Helaas ben ik met Oud en Nieuw al bezet :roflmao: Wij krijgen ook eters :D

Ysabella vindt dit leuk.
  11. Paris91

Paris91 Fanatiek lid

22 jul 2017
    1.384
    1.276
    113
    Vrouw
    Hier eten we met oud en nieuw standaard boerenkool, om zo een goede bodem te leggen. :roflmao: Dus misschien een stamppot buffet?

12. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier (of nouja, bij mijn ouders) is het meestal soep met brood. Soms gewoon aardappelen, groente en vlees. Vooral niet te moeilijk en niet te uitgebreid, want we zijn doorgaans de hele middag oliebollen aan het bakken en eten. En hoeven dan niet echt een maaltijd meer :p

13. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Hier is rijst uit de oven met kippenbouten favoriet. Super makkelijk, je doet alles in de oven en laat het daar een paar uur,

Dit kun je ook doen met runderlappen, pompoen, koolrabi enz in de oven met aardappelkroketten. Je snijdt het, in de oven en klaar.

14. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Pasta pesto met courgette, tomaatjes, champignon en garnalen.

15. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Persoonlijk zou ik niet perse een zware maaltijd willen met oudjaar. Liever stokbrood met verschillende dips en salade. Je zou een koude salade kunnen maken, met huzarensalade of iets dergelijks.

16. Dagda

Dagda Fanatiek lid

8 jul 2019
    1.687
    1.855
    113
    Vrouw
    Voor een grote groep maak ik meestal een grote ovenschaal (te breedte en diepte van mijn oven) met lasagne. Vaak dag ervoor gemaakt en afgedekt in de schuur bij koud weer. Lasagne even afbakken en met sla en rauwkost ernaast, klaar

17. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Dat lijkt me een goed idee ,
    Heb jij misschien een recept voor mij van de kip?

siets vindt dit leuk.
  18. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.952
    33.622
    113
    Tja. Ik zou in staat zijn om een Indiaas buffet te maken. In het verleden ook vaak gedaan voor groepen van plusminus 30/40 man als we verjaardag hadden. En ja: ik was ook in te huren ;)
    Ik maakte dan een paar kip- en vegacurry’s, samosa’s, beignets van uien, nanbroden, papadums, muntsaus en mangochutney. Daarnaast ook (kokos)rijst.
    O; en madrassoep :):cool:

Ysabella en Yellowsun vinden dit leuk.
  19. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Dat is een goed idee , maar hoe warm je de stamppot op als ik deze van te voren maak, gewoon in de oven?

20. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Ik maak als ik voor veel mensen moet koken meestal kip pilav. Rijst en stokbrood erbij, bak sla. Gaat altijd goed op.

Deel Deze Pagina