Even een niet zo charmant vraagje, ik heb sinds een aantal jaar last van teveel luchtophoping in me buik.. Meestal als we veel vet of teveel gegeten hebben of echt ander eten als op vakantie veel spanning/stress..maar ook zo uit het niets.. Heek frustrend Het is begonnen met dat schoonvader 50 werd.. Van de ene op de andere dag. Als ik er last van krijg wordt ik midden in de nacht wakker, kan niet meer slapen ga naar de wc, en voel me dus letterlijk opgeblazen, begin als een idioot te boeren, ik lijk wel een tokkie.. Vaak moet ik dan ook naar de wc voor boodschap 2..houd ik de lucht binnen dan wordt ik ontzettend misselijk, tot trillend op me benen. Als ik een glas coca cola drinkt trekt het weg.. ( ik voel me buik dan echt tot rust komen) ik ben er wel eens mee naar de HA geweest, volgens hem doe ik aan luchtslikken , maar ik heb er momenteel sporadisch last van soms met periodes wekelijks.. Het gaat momenteel redelijk goed, weinig last.. Maar zoals vannacht ist weer mis.. ( gisteren ge bbqt, niet overmatig gegeten ofzo) in een periode dat ik er ik er veel last van heb, lijkt yakoult te helpen... Nou is het geen drama maar ik vraag me af, heeft iemand een idee hoe dit komt, wat is de oorzaak en zijn er meer dames die hier last van hebben ??
Ik heb wel gauw een opgeblazen gevoel, zelfs het gevoel dat het omhoog komt. Alleen voelt het eerder als maagzuur. (Zonder pijn) Bij mijn vader begon het daar ook mee. Jaren later is zijn galblaas eruit gehaald. De arts waarschuwde al dat het een familie kwaaltje is. Helpt een rennie ofzo niet? Of zelfs die andere die het ook afvoert?
Eet je misschien veel varkensvlees? Ons verteringstelsel breekt varkensvlees namelijk niet af omdat het te veel op mensenvlees lijkt, dit verrot dus langzaam in je darmen waardoor er een proces ontstaat waarmee je veel lucht veroorzaakt. Dit zou ook erg goed de oorzaak kunnen zijn? Excuus voor de mensen die dit nog niet wisten.. het is ranzig hihi
Lieseleentje ik wissel het af, of als de cola echt niet helpt.. Leentje21 nee we eten amper varkensvlees, schoonvader heeft zelf slachtkoeien, dus de vriezer ligt meer vol met rundvlees