Chit chat over religie

Discussion in 'De lounge' started by UmmAbderrahman, May 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. UmmAbderrahman

UmmAbderrahman Bekend lid

Oct 4, 2012
    944
    0
    0
    Hahaha oke, het kwam zo over dat je nog zoekende was

2. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    2,358
    2
    38
    Nee, ik zeg altijd bewust dat ik in de Koran geloof omdat dat ook echt zo is. Islam is zo'n ruim begrip en wordt door iedereen een andere invulling aan gegeven. In de Koran vind antwoord op al mijn vragen ;)

3. UmmAbderrahman

UmmAbderrahman Bekend lid

Oct 4, 2012
    944
    0
    0
    Dat is mooi omschreven. Geloof je ook in de sunnah van de Profeet Mohammed?

4. Helise

Helise Fanatiek lid

Mar 4, 2012
    1,785
    0
    36
    Ik geloof niet. Wel vind ik het altijd erg interessant om andere mensen over hun geloof te horen praten. Jammer dat dit topic dus waarschijnlijk gesloten gaat worden.

5. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    2,358
    2
    38
    Ja maar ook weer vanuit de Koran omdat hij daarin zo wordt geprezen. Als er iets aan hem zou mankeren zou hij niet zo'n belangrijke taak opgedragen krijgen.

6. wolfje89

wolfje89 Niet meer actief

Niet gelovig atheïst dus maar ik vind dit woord naar.. het straalt niet echt wat leuks uit.. ik vind het geloof wel interessant ben ongeveer vier maanden geleden voor het eerst naar een kerk geweest en heb een dienst bijgewoond.
    Wil ook nog wel een X naar een moskee.
    Ben ook altijd aan het vragen aan gelovigen en dan niet denigrerend absoluut niet .aar gewoon waarom er bepaalde dingen niet mogen bijvoorbeeld dat vind ik wel boeiend om te weten en het zorgt ervoor dat ik mensen meer snap.
    Boeddhisme is het volgende geloof waar ik me in wil verdiepen.

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik ben niet gelovig in een god of religie maar ik hoop wel dat er "meer" is, dat er iets is na de dood want doodgaan is mijn grootste angst

8. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Ik ben van huis uit Rooms Katholiek maar ik kan mij veel meer vinden in het boeddhisme. Dit is naar mijn mening de enige echte zuivere religieuze stroming die alleen maar "goed" uitdraagt. :)

9. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Ja, ik geloof in God. Ik ga graag naar de evangelische kerk.

10. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

Jun 5, 2011
    5,097
    503
    113
    Ik geloof helemaal nergens in maar ben er nog niet uit of er iets is na de dood.

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mooi gezegd en ik hoop ook van harte dat deze nu wel een keer open mag blijven. Maar het zal wel niet.

In ieder geval, voor zolang hij nog open is: ik ben opgegroeid zonder geloof en was daar ook altijd redelijk overtuigd van. Sinds ik mijn man (die moslim is) ken ben ik me wel wat meer in de islam gaan verdiepen, maar puur uit interesse en om hem beter te begrijpen. Nu sinds een maand ofzo verdiep ik me echt actief in de islam, het gevoel dat ik 'iets' mis in mijn leven, een soort van leegte en antwoorden op vragen die ik niet kan vinden. Ik hoop dat de islam op een dag die leegte in kan vullen. Voor nu ga ik daarom nu naar Koranles en verder probeer ik er met veel mensen over te praten. Valt nog niet mee want ik ken wel veel moslims maar dat zijn allemaal Turken dus die zijn met het geloof opgegroeid. Terwijl ik juist eigenlijk zou willen praten met Nederlanders die later moslim zijn geworden. Maar goed. Gelukkig is er nog internet ;)

12. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
  13. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik heb geen geloof, nooit gedoopt en nooit verdiept. De katholieke kerk heb ik niks mee.
    De islam vind ik interessant, en ik lees op internet erover maar echt bekeren wil ik niet.

14. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik ben sinds mei 2005 bekeerd tot de Islam.

15. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

Jan 2, 2013
    1,276
    10
    38
    Dit onderwerp mag toch niet? ( volgens mij zouden jullie het wel in een club mogen doen )

16. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,092
    7,843
    113
    Ik geloof helemaal nergens in, ben een overtuigd atheïst. Ik geloof dat we, als we dood zijn, ook echt helemaal dood zijn en er niets overblijft. Voor mij is religie een overblijfsel uit een tijd dat we veel dingen nog niet konden verklaren en er dus verhalen voor nodig hadden, een beetje zoals dat in de noordelijke landen onweer werd verklaard doordat de goden met een hamer sloegen of zo.

En ik blijf het afschuwelijk vinden dat religie in deze moderne tijd nog steeds tot barbaarse daden leidt, en dat het in grote delen van de wereld gebruikt wordt om mensen onderwijs te ontzeggen (Taliban bijv.) of slecht onderwijs te geven (madrassas in Pakistan)

Ik lees er wel heel veel over maar niet omdat ik wat mis in mijn leven maar omdat ik vind dat je, voor je ergens een mening over vormt, je in alle kanten van de zaak moet hebben verdiept.

17. Pluis81

Pluis81 VIP lid

Mar 16, 2010
    6,445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Dit topic gaat 100% op slot maar zolang het open blijft..

Ik ben atheïst,ik geloof niet in God/Allah of wie dan ook.
    De Bijbel en Koran zie ik als sprookjesboeken,de één wat gemoedelijker dan de ander..

Ik ben heel open over wat ik vind maar mijn mening zal me hier niet populair maken ;)

18. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

Jan 2, 2013
    1,276
    10
    38
    Verder geloof ik niet. Ik ben er nog niet uit of er misschien leven na de dood is , maar dat zie ik tzt dan wel ;)

Wel vind ik het heel heftig ,wat er allemaal in de wereld gebeurd door het geloof.

19. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,092
    7,843
    113
    Gelukkig, n voel ik me niet zo alleen :D

20. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik ben een echte Atheïst.

Voor mij bestaat er geen God Allah of Jezus ( of wat dan ook )

De bijbel etc zijn voor mij hele leuke verzinsels en een leuk sprookjesboek.

Share This Page