Hallo allemaal, Even getwijfeld om hier iets te plaatsten maar doe het toch maar. Vandaag de eerste afspraak bij de gynaecoloog gehad omdat na 1.5 jaar proberen ik nog niet zwanger ben ( na wel ooit zwanger te zijn geweest). Ik heb een heel onregelmatige cyclus ( altijd al gehad) en heb daarom bloed laten prikken. Hier kwam echter de uitslag uit dat ik ooit chlamydia heb gehad. Ik ben nu bijna 8 jaar samen met mijn man dus dat is sowieso 8 jaar geleden. Daarnaast kwam eruit dat ik van een bepaald hormoon te weinig heb die de eisprong reguleert. Ik was best even geschrokken van de uitslag van de chlamydia. Dit is echt iets wat ik niet heb zien aankomen. Ik weet dat je daardoor eventueel verklevingen van kan krijgen en dus verminderd vruchtbaar. Nu ben ik dus een paar jaar terug spontaan zwanger geraakt van ons zoontje. Ineens komen er natuurlijk na de afspraak in het ziekenhuis allemaal vragen naar boven. Maar ik hoop vooral hier wat ervaringen te horen. Nu moet ik eerst nog een keer bloed laten prikken op de 3e dag van mijn cyclus om te kijken of het hormoon nog steeds zo laag is. Als dat het geval is krijg ik daar medicatie voor. Mocht dit niet werken gaan ze een kijkoperatie doen om te kijken of er verklevingen zijn. Dit wachten ze dus nog af aangezien ik eerder wel spontaan zwanger ben geraakt. Mijn vraag aan jullie: hebben jullie ervaringen met onbehandelde chlamydia? Hebben jullie ervaring met te laag hormoon die de eisprong reguleert? Dit komt vaak voor bij vrouwen met anorexia of mager zijn. Maar ik weeg zelf 62 kg / 1.65 m dus niet te dun. Ook hebben ze een inwendige echo gedaan waar eitjes te zien waren die nog wel even moesten groeien. Aangezien mijn menstruatie dus zeker nog wel even duurt, duurt het ook heel lang tot een volgende afspraak. Zou daarom graag wat ervaringen lezen! Alvast bedankt!
Hi, jeetje je hebt wel even wat info te verwerken! Ik heb geen ervaring met een tekort aan hormonen. Maar toen wij 4 jaar terug onderzoeken hadden, ook omdat we al een jaar aan het proberen waren, kreeg ik ook een positieve chlamydia uitslag. Geen actieve infectie. Schrok mij ook kapot hoor! Uit voorzorg wel een HSG gehad, die viel mij 100% mee en ik had gelukkig geen verklevingen. Echter bij mijn weten geen soa's gehad, maar wel bronchitis, wat ook veroorzaakt wordt door een Chlamydia variant. Ik had gevonden dat het wel voor kruisreacties kan zorgen bij de test. Hopelijk valt het bij jou ook allemaal mee! Vervelend dat je nog een tijd moet wachten zeg...
Bedankt voor je reactie! Goed om te weten dat het dus ook gewoon goed kan gaan na onbehandelde chlamydia. Het was inderdaad echt even veel informatie wat ik allemaal niet had verwacht. Maar gelukkig zijn er wel opties. Bij mij wachten ze nog even af om verder te kijken naar verklevingen omdat ik dus al zwanger ben geraakt. Maar toch blijf ik daar over malen natuurlijk. Bedankt!