Chlamydia en zwanger willen worden.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Pat25, 11 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pat25

Pat25 Lid

13 dec 2015
    76
    0
    0
    Goedenavond Dames,

Mijn vriend en ik hebben al een lange tijd een kinderwens. Sinds een jaar slik ik geen pil meer. Afgelopen Dec ben ik bij de huisarts geweest omdat mijn cyclus niet regelmatig en erg lang is. (Cyclussen tussen de 38 en 70 dagen) Doorgestuurd naar de gyn. en die vermoedde nav een echo pcos. Vandaag zijn wij terug geweest voor de definitieve uitslagen en mijn hormoonhuishouding is goed. Zij melden tot mijn grote verbazing (en schrik!!!) dat er sporen van chlamydia heeft gevonden in mijn bloed.. Ik had dit nooit verwacht en heb ook nooit klachten gehad.

ik vind het echt zo erg, net of dat ik vroeger een of ander vies wijf geweest ben terwijl ik juist altijd heel voorzichtig geweest ben. Ik heb alleen maar sexueel contact gehad met mijn huidige vriend (7,5 relatie) en met mijn ex vriend (9 jaar geleden)

Is er iemand die dit ook gehad heeft en wat was toen het plan?? Ben nu zo bang dat het nooit gaat lukken omdat ik dan 1x iets "stoms" heb gedaan?

2. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

23 sep 2015
    1.104
    1
    38
    Hey.

Ik heb ook chlamydia van mijn ex opgelopen (hij was vreemd gegaan). Heb er toen medicatie voor gehad. De vrouw waar hij het van op had gelopen liep er langer dan een jaar mee rond. Zij is binnen een jaar zwanger geraakt en bevallen van een gezonde zoon. Ik heb de info gekregen dat je voor ernstige schade toch wel erg lang met een onbehandelde chlamydia rond moet lopen. Hopelijk is er niks beschadigt en lukt het jullie gewoon om kinderen te krijgen! Kan de gyn dit niet checken voor je eigen gemoedsrust?

3. didi79

didi79 Bekend lid

10 nov 2014
    552
    312
    63
    Vrouw
    West Brabant
    Hoi Pat,
    Ik heb het ook gehad, weet ook niet hoe lang ik het heb gehad.
    Gelukkig geen schade en ook nog redelijk snel zwanger geraakt.
    Kan allemaal wel meevallen, maar snap de schrik, die had ik ook toen!
    Sterkte en succes!

4. Pat25

Pat25 Lid

13 dec 2015
    76
    0
    0

Dankjewel voor je reactie! Ik loop er minimaal al 7,5 jaar mee ben ik bang.. Dan zou ik het van mijn huidige vriend gekregen moeten hebben zonder dat hij het wist. Dit kan dan alleen van het begin zijn omdat het maar 6 maanden overdraagbaar is en hij nu met z'n hand op zijn hart toegezegd niet buiten te pot te hebben gepiest. ( niet dat ik daar over twijfelde maar toch haha)

Misschien toch de gyn bellen, stond zo net m'n mond vol tanden dat ik verder niets meer gevraagd heb

5. Pat25

Pat25 Lid

13 dec 2015
    76
    0
    0
    Dankjewel voor je reactie, en wat fijn om te horen dat je niet direct afgeschreven ben met zoiets. Het idee dat ik een soa heb vind ik zo erg.. Ben jij zonder medische hulp zwanger geraakt?

6. Moess

Moess Niet meer actief

Hier een negatieve ervaring. Ook chlamydia antistoffen gevonden en ook ik heb dit nooit geweten. Na een hsg onderzoek (met vloeistof kijken of de eileiders doorgankelijk zijn) en een laparascopie kwam er bij mij uit dat beide eileiders volledig verkleefd zijn en er 0% kans was op een natuirlijke zwangerschap. Ik heb eerst geprobeerd om de verklevingen operatief te verwijderen. Hiermee is 1 eileider gered. Daarna 6 IUI pogingen gedaan zonder resultaat. Nu de eerste IVF poging achter de rug en zit in de wachtweken. Wel inmiddels 3 jaar bezig voor ons eerste kindje.

Niet zo'n leuk verhaal maar wel realiteit

Succes met de onderzoeken!

7. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

23 sep 2015
    1.104
    1
    38
    Ja logisch, snap de schrik enorm! Had ik zelf ook.. Zou je echt laten onderzoeken om alles uit te sluiten en meer zekerheid te hebben. Zal hard voor je duimen dat alles ondanks de stoffen er toch goed uit zal zien want er zijn inderdaad ook minder positieve verhalen zoals hierboven..

8. Pat25

Pat25 Lid

13 dec 2015
    76
    0
    0
    Jeetje wat een heftig verhaal en wat erg voor jullie! Ik hoop natuurlijk dat het bij ons meevalt maar ben er erg onrustig door. Bedankt voor je info, Ook de minder leuke info is van belang. Dankjewel voor je reactie, en ik ga voor jullie duimen.

9. naatasja

naatasja Fanatiek lid

17 jan 2012
    1.003
    71
    48
    Enschede
    Onze oude buren hadden een kinderwens waren beide wat ouder dus hebben ook de onderzoeken gedaan. Toen bleek dat ze samen al 14 jaar chlamydia hadden. Beiden allebei nog vruchtbaar

10. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Meestal krijg je toch klachten dat het niet zo fris gaat ruiken en jeuk etc en bij de man ook bepaalde klacht en

11. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Die sporen van chlamydia zeggen niet alles meid. Het kan namelijk ook zijn dat ze die vinden na een luchtweginfectie. Dus het hoeft niet zo te zijn dat het van een soa komt

12. didi79

didi79 Bekend lid

10 nov 2014
    552
    312
    63
    Vrouw
    West Brabant
    Wij zijn zonder medische molen zwanger geraakt.
    Had bij bevolkingsonderzoek uitstrijkje wel pap4 uitslag en heb een lisexcisie ondergaan bij de gynaecoloog. En had ook een onregelmatige cyclus na 17 jaar anticonceptie te hebben gebruikt (4 maanden na stop anticonceptie pas eerste menstruatie, en in tussentijd ook die behandeling bij de gynaecoloog). Ik wachtte op 2e menstruatie, maar na 8 weken een positieve zwangerschapstest (bij 6 weken nog negatieve test).
    Ik heb de chlamydia waarschijnlijk zo'n 4 jaar gehad, die expartner heeft later ook nog zijn nieuwe vriendin besmet, dus is wel langer overdraagbaar als in ander bericht wordt vermeld. Ik ben behandeld met medicatie en was er daarna vanaf.
    Hoop voor jullie dat het allemaal meevalt en dat njullie snel zwanger worden!
    Groetjes Didi

13. Moess

Moess Niet meer actief

Nou blijkbaar toch niet? Ik denk dat ik dan namelijk wel naar de huisarts was gegaan. Vrouwen schijnen er vaak niks van te merken.

14. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.531
    83
    48
    Vrouw
    Chlamydia geeft vaak geen klachten maar het hoeft niet ernstig te zijn gelukkig heeft het lichaam vaak een goede afweer. Veel succes !

15. Kelsey

Kelsey Bekend lid

29 sep 2011
    562
    292
    63
    Ik heb het ook gehad en voelde mij ook verschrikkelijk. Gelukkig binnen 5 maanden zwanger geworden van ons kindje😊 Hopelijk lukt het bij jou ook
    Snel! Succes meid!

16. Fatou

Fatou Actief lid

29 nov 2009
    189
    0
    16
    werkt 32 uur p/w in de zorg
    Leiden
    Je kunt heel goed chlamydia hebben zonder dat je het in de gaten hebt... Daarom wordt je er volgens mij er ook meestal op getest als je zwanger bent. Omdat als je het hebt het tijdens de bevalling over kan gaan op de baby. Tenminste dat meen ik me te herinneren van toen ik net zwanger was...

17. Pat25

Pat25 Lid

13 dec 2015
    76
    0
    0

Ja dat is dus het bizarre. Ik heb nog nooit iets gemerkt of gevoeld. Als ik dat had gehad had ik me wel bij de dokter gemeld. Opzich is een soa tegenwoordig niet meer echt iets om je voor te schamen ( ook al doe ik het wel :( ) Hoop echt dat de schade meevalt, en dat het te verhelpen valt.

18. Pat25

Pat25 Lid

13 dec 2015
    76
    0
    0
    Dat heb ik ook ergens gelezen idd! Maar de gynaecoloog sprak het wel uit.. Agh we zullen de uitslag van het uitstrijkje moeten afwachten..
    Thnx voor je reactie!

19. Pat25

Pat25 Lid

13 dec 2015
    76
    0
    0
    Nog even een vraagje voor jou.. Krijg je bij een Hsg onderzoek direct de uitslag of moet je daar een paar weken op wachten.

20. Anto1909

Anto1909 Actief lid

18 aug 2012
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Chlamydia is echt bagger en ik begrijp je angst enorm. Ik heb vorig jaar het opgelopen. En behandeld alleen ik ben nu schoon en m'n partner bleek toch nog niet schoon. Dus nu een lange kuur ab. Zelf zit ik nu even flink in een negatieve dip, maar weet dat het nog niets zegt. Je bent niet per definitie onvruchtbaar, ongeacht hoe lang je het onbehandeld hebt gehad.
    Blijf proberen positief te zijn. Vraag een uitgebreid uitstrijkje en de ab. Meer kun je niet doen (ja oke vragen om een hsg, dan weet je of je eileiders nog open zijn!). Sterkte en succes en een dikke knuffel!

Deel Deze Pagina