groeiecho

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Mamani, Jan 12, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamani

Mamani Lid

Dec 2, 2007
    97
    0
    6
    Hallo,

Ik heb een vraag waar ik een tijdje meezit. Ik krijg met 37 weken een groeiecho om te kijken of me kindje niet te groot is, omdat bij mijn vorige bevalling ook me zoontje een wel erg flink was en dat hadden ze niet verwacht. Nu vraag ik me af waarom ze eigenlijk die groeiecho doen en wat ze dan doen als me baby veel groter is dan het eigenlijk zou moeten zijn. Heeft iemand hier ervaring mee :(: Me verloskudige had ook niet verwacht dat ik een grote baby zou krijgen omdat ik ook niet zo groot gebouwd ben. Als ik straks te horen krijg dat me baby weer erg groot is dan zou ik alleen maar angstiger worden dat het weer zwaarder zou zijn. Zijn er ook dames hier die daardoor zijn ingeleid :(:
    Sorry voor zoveel vragen, maak me gewoon ontzettend veel zorgen en zit zo erg tegenop de bevalling. Me verloskundige is ook niet erg duidelijk geweest toen ik heb gevraagd waarom ik die echo krijg.
    Volgende keer krijg ik echo mee en zal het nog eens vragen, maar ben toch benieuwd naar ervaringen hier.

Liefs Mina :rolleyes:

2. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    hoi hoi

ik heb ook een groeiecho gekregen maar in mijn geval omdat ik altijd kleine kindjes krijg

hier gaan ze een schatting maken van hoe zwaar de baby ongeveer zou zijn, nou ja bij mij hebben ze bewezen dat ze er zelfs een kilo naast kunnen zitten geschat was nog geen 1800 gram en destiney woog uiteindelijk 2770

ik denk dat dit meer een voorbereiding is voor je verloskundige, mocht je weer een grote baby krijgen dat zij dan op het veiligste voor jou is voorbereid zie het maar als voorzorgsmaatregel in princiepe word je hiervoor niet ingeleid, maar geloof wel dat ze je niet langer als 40 weken laten lopen

succes en maak je niet al te druk hoe ontspanner je je bevalling ingaat hoe soepeler en makkelijker het gaat je hebt het al een keer eerder gedaan dus je weet dat je het kan

groetjes nathalie ;)

3. Mamani

Mamani Lid

Dec 2, 2007
    97
    0
    6
    Hoi Nathalie,

bedankt voor je reactie en bemoedigende woorden. Ben benieuwd, heb inderdaad weleens vaker gehoord dat ze ook nog eens ver naast kunnen zitten met het schatten van gewicht. Hopelijk krijg ik een baby met normale gewicht, vorige keer woog me zoontje 4070 gram.

Liefs Mina

4. Kletstante28

Kletstante28 Actief lid

Mar 23, 2007
    254
    0
    0
    Ik heb dat ook ...

Mijn eerste woog 4510 gram.
    Deze wordt weer een grote !

Heb met 30 weken een echo gehad en daar kwam uit dat ik 2 weken verder was qua groei en gewicht.

Vorige week heb ik een ongelukje gehad, dus wilden ze ff kijken of alles goed was, en daaruit kwam dat de kleine al flink was, ik was toen nog geen 33 weken en daaruit kwam dat ik al '37 weken was'. De kleine had al een gewicht en lengte in totaal van 2700 gram.

Ik krijg over 2 weken dus weer een 36 weken echo en een afspraak bij de gyn. Want ik wil ook niet te lang met een zwaar gewicht lopen, zeker omdat ik ook een heftig BI hebt.

Dus daarom willen ze soms een groei echo doen, als deze weer meer dan 4 kg mag gaan wegen dan willen ze liever dat ik in het ziekenhuis beval dan thuis.

5. cyberwitch69

cyberwitch69 Actief lid

Jun 18, 2007
    114
    0
    0
    badmeester
    Limburg
    Bij mij werd bij de tweede een schatting gedaan van rond de 6 pond door de verloskundige.......hilarisch! Hij woog bij de geboorte 4510 gram!

De enige die er dicht bij zat was de gyn.
    Ze laten je dus toch wel over tijd gaan.
    Hij zei, zolang ie niet uit zijn voegen kraakt, kan t nog wel even.
    Hij zou gaan inleiden omdat ik bijna 2 weken over tijd was, maar net voordat dat gebeuren zou, ben ik spontaan begonnen en toch thuis bevallen.

Blij toe dat het niet mijn eerste was, als je al een kindje hebt gekregen is er tenminste een doorgang gemaakt zogezegd. ;)

Share This Page