Chlamydia vraag

Discussion in 'Zwanger worden' started by Smnee, Jan 6, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Smnee

Smnee Niet meer actief

Dames,
    Toen ik pas met mijn huidige man samen was, heb ik mij laten testen op een aantal soa's. Nu weet ik niet meer precies welke, de uitslag was ook negatief. Volgens mij zat ook chlamydia ertussen.. Nu heb ik vrijdag geprikt om te kijken of er chlamydia is (geweest).
    Kan de test positief zijn ondanks de negatieve uitslag zes jaar geleden?
    Wij hebben allebei geen andere partners gehad tussendoor.

2. Key

Key Fanatiek lid

Dec 13, 2013
    2,145
    0
    36
    Italië
    Volgens mij kun je niet zien of je t ooit hebt gehad als je t nu niet hebt toch?

3. famke89

famke89 Fanatiek lid

Oct 9, 2013
    1,495
    375
    83
    Female
    Als je het toen niet had..en je weet zeker dat jullie beide niet met een ander het bed gedeeld hebben.. lijkt het mij stug dat je het nu wel hebt toch.. en dat je test positief is...

4. Beepje

Beepje Fanatiek lid

Feb 14, 2013
    2,310
    9
    38
    Dat kun je wel zien want je lichaam maakt hier antistoffen voor aan.
    Maar idd als jullie trouw zijn gebleven in de tussentijd zal het wel goed zitten.

5. Smnee

Smnee Niet meer actief

De huisarts zei van wel dus dan neem ik toch aan van wel ;)

Het lijkt mij ook, maar ik ben er toch zenuwachtig voor. Was me al spookverhalen aan het bedenken. Dat dat toen een verkeerde test was, of pas na een paar maanden duidelijk zichtbaar. Zucht...

6. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

Nov 12, 2013
    1,282
    0
    0
    Noord holland
    In principe niet, maar... Ik heb mij ook laten testen dat ik en VL een relatie begonnen, niks aan het handje. Dus vriend lief dacht nou dan zal het bij mij ook wel goed zitten. In de tussentijd heb ik ivm klachten vaker testen gehad en nog steeds niet aan de hand. Maar nu komt het... VL krijgt vorig jaar een zware ontsteking aan z'n mannelijke delen, na een aantal onderzoeken toch getest op Chlamydia en hij had t. Ik nog een x getest en ik had nog steeds niets! Dus nu heeft hij waarschijnlijk minimaal 2 jaar met die SOA rondgelopen zonder mij aan te steken...

Rode draad van dit verhaal, hopelijk heeft jouw man zichzelf ook laten testen om een hoop onzekerheid/discussies, in het geval dat, te voorkomen!

7. ER14

ER14 Fanatiek lid

Apr 17, 2013
    3,127
    2
    0
    Dit klopt idd.
    Ik heb het in 2004 "gekregen" van een ex en er 1,5 jaar later achter gekomen aan het begin van mijn huidige relatie.
    Toen wij de mmm in gingen zijn we opnieuw getest. Ik was net zo zenuwachtig als jij hoor. Het brengt toch spanning met zich mee.

8. smashbox

smashbox Actief lid

Jul 29, 2013
    220
    1
    18
    NULL
    NULL
    Bij sommige testen kijken ze alleen of je chlamydia hebt of niet. Bij andere uitgebreidere testen kijken ze of je het ooit gehad hebt (kijken ze of je anti stoffen hebt.

9. Smnee

Smnee Niet meer actief

Oke! Wat apart. Ik ben toch best zenuwachtig erover.. Als het wel positief is loop ik er al zes jaar mee.

10. lovieyou

lovieyou Niet meer actief

Lijkt mij niet hoor meissie! Chlamydia word goed naar gekeken hoor.. Als je al 6 jaar chlamydia bij je draagt, zul je daar (denk ik) wel iets van gemerkt hebben.. lichamelijk. Heb je al eens een inwendige echo gehad? Volgens mij.. en ik durf het ook niet met zekerheid te zeggen, want ik heb nooit chlamydia gehad.. als je het zolang bij je draagt kun je dat zien vanbinnen. Verklevingen etc.
    Als er toen niks uit kwam, dan zal er nu ook niks uitkomen lijkt mij. Ik snap je angst wel.. het is altijd even slikken als je voor zulke dingen getest word. Maar er word echt wel goed naar gekeken, vooral naar zoiets.

Dikke knuff

11. lovieyou

lovieyou Niet meer actief

Volgens mij heb ik vaker gehoord dat een partner het bij zich kan dragen, maar het niet direct hoeft over te dragen. Gek he! waarschijnlijk is het bij hem dan in een keer eruit gekomen. Is nu alles wel goed gekomen?

12. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

Nov 12, 2013
    1,282
    0
    0
    Noord holland
    Ja na een ruime week flinke pijn en medicijnen was het weer prima in orde :D

13. birds86

birds86 VIP lid

May 13, 2013
    5,305
    2,002
    113
    Female
    Vriendin van mij kwam er ook achter dat ze het "ooit" een keer had gehad toen ze zwanger wouden worden. Konden ze jaren later nog zien dus.

Als er chlamidia word geconstateerd dan prik je meestal opnieuw bloed om ook te testen op andere soa's en hiv/aids. (Chlamidia was bij mij toen alleen met urine)

Bij sommige soa's heeft de partner geen "signalen" dus ook geen benul van terwijk de wederhelft er veel last van heeft.

14. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ja met de miskraam een inwendige gehad en alles zag er goed uit volgens de gynaecoloog. Dat is al een opluchting :)

15. Key

Key Fanatiek lid

Dec 13, 2013
    2,145
    0
    36
    Italië
    Ohh ik wist niet dat je ook kon zien of je t ooit hebt gehad!

Share This Page