Chlamydia

Discussion in 'Zwanger worden' started by Biibii, Oct 28, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Beebbie

Beebbie Fanatiek lid

Apr 23, 2012
    1,015
    0
    36
    Thuiszorg
    Tilburg
    Oooh wat erg.. ik weet niet wat ik hem aangedaan zou hebben als mijn manneke zoiets zou doen..
    Meid heel veel strekte de komende tijd en hopelijk heeft t bij jou niet te veel schade aangericht!

2. Biibii

Biibii Lid

Oct 21, 2014
    33
    0
    6
    Bedankt iedereen voor de lieve reacties!

Na het lezen van jouw verhaal heb ik mijn huisarts gebeld en die wilde dat ik meteen langs zou komen. De doktersassistente vond het ook vreemd dat ik geen antibiotica krijg en dat ze eerst een uitstrijkje willen maken. De uitslag hiervan duurt ook weer 10 dagen. Hier bovenop komt nog dat ze de uitslag van mijn bloed vorige week donderdag al hadden en ze hebben mij hier dinsdag pas over gebeld. Het lijkt alsof het voor hun totaal geen prioriteit heeft. Het is toch logisch dat ik die ziekte nu zo snel mogelijk uit mijn lichaam wil hebben voordat er nog meer schade aangericht kan worden? Ik snap niet dat het ziekenhuis wilt wachten en wat dat voor 'voordeel' heeft. :(

3. Jolina

Jolina Niet meer actief

Dat is idd vreemd ?

4. Biibii

Biibii Lid

Oct 21, 2014
    33
    0
    6
    En nog even een reactie op de rest van de berichten. Ik kan het verhaal hier aardig rustig over laten komen maar het zit natuurlijk de hele dag in mijn hoofd. Het schommelt nu van angst naar boosheid. Ik heb het er nog met niemand over gehad. Ik vind het erg moeilijk om over zoiets te praten vandaar dat ik mijn bericht ook hier had geplaatst.

Ik ben ook bang voor de meningen die ik te horen ga krijgen. Ik zou als buitenstaander zelf ook meteen zeggen dat mijn man zou kunnen op*******. Als je zelf in zo'n situatie terecht komt, is het altijd veel lastiger. Ik heb altijd gezegd 1x vreemdgaan en hij vliegt eruit. Nu zijn we op dat punt en doe ik het niet terwijl het ook nog grote gevolgen kan hebben/ al heeft. Hij zegt dat het om één slippertje gaat toen hij totaal dronken was, dit wil ik natuurlijk geloven. Maargoed hiervoor had ik überhaupt niet verwacht hij zoiets ooit zou doen. Het is het allemaal erg moeilijk. Maar prioriteit voor mij is nu eerst die ziekte uit mijn lichaam en kijken wat de gevolgen zijn. Een kindje is mijn grootste droom, hopelijk spat niet ook die droom nog uit elkaar...

De verhalen over de chlamydia die geen gevolgen heeft gehad geven me een beetje hoop. Indien er wel verklevingen zijn dan moet ik andere opties gaan bekijken. Maar voor nu hoop ik op het positieve.

Liefs, x

5. Jolina

Jolina Niet meer actief

Ik denk dat je het gewoon op je eigen manier moet doen meis ;) rustig aan.

Wij kennen jullie helemaal niet persoonlijk en kunnen geen advies geven vindt ik. Ja alleen wat wij zouden doen, maar idd als je in deze situatie terecht komt is het altijd anders.

Je moet gewoon straks bedenken of je hiermee kunt leven wat je man gedaan heeft.... Ik denk ook dat het ervan af gaat hangen wat er straks uit je onderzoeken naar voren gaat komen.

6. Biibii

Biibii Lid

Oct 21, 2014
    33
    0
    6
    Dat zal inderdaad mee gaan spelen. Dat is ook wat ik tegen hem heb gezegd. Stel ik zou geen kinderen meer kunnen krijgen. Dat kan ik niemand vergeven die dat heeft veroorzaakt, dus ook niet of zelfs al helemaal niet mijn man. De persoon waar je het meeste van houdt mag je zoiets nooit aandoen.

En ik vind jullie adviezen allemaal heel lief en waarschijnlijk zou ik zelf hetzelfde zeggen! Van mijn omgeving kan ik dat er nu even nu bij hebben. Vandaar dat ik het even voor mezelf houd. Eerst de uitslag, daarna komt mijn huwelijk.

7. Jolina

Jolina Niet meer actief

Heel veel sterkte....het is vreselijk wat jij nu doormaakt:(....

Als je iets kwijt wilt lekker hier van je afschrijven. Soms kun je zoveel hebben aan een forum ;)

8. Biibii

Biibii Lid

Oct 21, 2014
    33
    0
    6
    Het voelt inderdaad fijn om het tegen jullie te kunnen vertellen. Dank jullie wel! X

Dadelijk naar de huisarts. Zal laten weten hoe dat ging.

9. Jolina

Jolina Niet meer actief

Ja graag ;) en misschien ook het zk eens vragen waarom in godsnaam ze zo laks zijn?!
    Al heb je daar nu natuurlijk geen zin in...

Succes dalijk....en vertel je verhaal misschien? Dat kan opluchten. Een huisarts kan veel meer voor je betekenen dan alleen iets op medisch gebied.

10. Maris22

Maris22 VIP lid

Aug 7, 2007
    5,402
    2
    38
    Female
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Jeetje wat een verhaal meis... Heel veel sterkte!

11. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

Apr 11, 2014
    1,111
    75
    48
    Heftig verhaal! Hebben ze in je bloed gezien dat het nog actief is? Ze kunnen namelijk ook zien als het niet meer actief is. Als het nog actief is dan zou je man ook aan de antibiotica moeten, anders besmetten jullie elkaar steeds!
    Erg dom dat hij seks heeft gehad zonder condoom! Niet dat ik vreemdgaan goedkeur. Je man moet niet zielig gaan doen en zich verschuilen achter alcohol. Hij heeft zelf de keuze gemaakt om onbeschermd seks te hebben met een ander en een risico te lopen. Met een beetje pech zit jij je leven lang met de consequenties. Ik hoop voor je dat je geen schade er aan over houdt. Chlamydia kan nare gevolgen hebben.
    Helaas zelf chlamydia gehad. Geen idee wanneer, aangezien het bij mij in het bloed werd aangetroffen als niet actief. Wat betekent dat het een oude besmetting is van een ex. Beide eileiders verkleefd, kijkoperatie gehad en nog een keer een operatie gehad om eileiders te verwijderen. Nu zitten we in een IVF traject. Hopelijk blijft dit je bespaard!
    Sterkte met deze nare situatie!

12. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,230
    6,091
    113
    Succes meid, nu inderdaad eerst aan jezelf denken.
    Ik hoop dat alles meevalt.

13. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Wat erg voor je wat je nu moet doormaken :( en dat je er dan nog op deze manier achter moet komen... Ik heb er niet echt woorden voor. Ik wil je heel veel sterkte wensen met alle keuzes die je moet gaan nemen en hopelijk valt de schade mee.. :(

14. gemini020

gemini020 Actief lid

Sep 28, 2014
    444
    57
    28
    Ik heb je een privé bericht gestuurd met inderdaad een wat genuanceerdere/realistischere reactie

15. Arinna

Arinna Actief lid

Sep 22, 2014
    151
    0
    0
    Wat een heftig verhaal. Het lijkt mij inderdaad een hele moeilijke situatie. Je zult wel heen en weer geslingerd worden tussen allerlei emoties. Het is van een afstand makkelijk om te zeggen, wat een eikel, zet hem aan de kant enz, maar als je zelf in die situatie zit is dat niet zo makkelijk. Je houdt van hem en je had dit ook helemaal niet verwacht.

Ook ik heb helaas chlamydia gehad door net de verkeerde persoon te treffen, die daar vervolgens ook nog eens heel luchtig over deed en beweerde dat het absoluut niet van hem kon zijn. Ik wist wel beter. Hoe lang ik het heb gehad weet ik niet. Ik weet wel dat ik gelukkig symptomen kreeg, als ik die niet duidelijk had gekregen - zoals veel vrouwen - dan had ik er nu misschien nog mee gelopen. Ik heb die jongen overigens wel meteen gedumpt.

Ik weet nog dat mijn huisarts toen zei dat het pas echt kwaad kon als het opgestegen was naar de eileiders of eierstokken en daar een ontsteking veroorzaakt. Daarvan zei zij toen dat ik dat absoluut gemerkt moet hebben, omdat dat met veel pijn gepaard zou gaan. Op internet lees ik echter andere verhalen, dus hoe het precies zit weet ik ook niet, maar dit is dus wat mijn huisarts zei. Ik kreeg wel direct antibiotica en als ik jou was zou ik daar toch om vragen om daar zo snel mogelijk mee te beginnen.

Ik ben altijd bang geweest dat het voor mij ook blijvende consequenties zou hebben en heb weet ik veel hoe vaak zo'n thuistest gedaan, ondanks dat ik niet eens een relatie had en ik het dus niet eens kon hebben haha. Puur uit angst dat het niet weg zou zijn geweest na de antibiotica.

Maar goed ik schreef mijn verhaal om je wat moed te geven. Ik ben nu namelijk gewoon zwanger. Je hoeft er dus geen nare gevolgen van te hebben. En mocht dat wel zo zijn, dan zijn er gelukkig nog alternatieve wijzen om zwanger te worden.

Heel veel sterkte en hopelijk komt alles voor jou goed.

16. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Lieve Biibii,

Ik ga het toch gewoon zeggen hoor. Wat een hufter! Je man heeft zich echt als een klootzak gedragen.

Ik vind het zo erg voor je, moet echt vechten tegen de tranen! Zelf heb ik helaas ook meegemaakt dat mijn vriend vreemdging. Ik vond het vooral erg dat hij erover had gelogen en dat ik er zelf achter moest komen. Want daardoor bleef ik denken dat er misschien nog veel meer was waar ik nog niet achter was gekomen. En helaas bleek dat ook zo te zijn.

Inmiddels ben ik getrouwd met een andere en hele lieve man, maar ik heb nog steeds last van wat er gebeurd is. Zodra ik merk dat hij veel smsjes krijgt bijvoorbeeld. Ik heb ervoor gekozen om hem niet te controleren, maar jeej wat is het moeilijk om weer te vertrouwen.

En dan de gevolgen bij jou. Ik vind het zo erg voor je dat je grootste wens hierdoor in gevaar word gebracht!
    En je bent getrouwd. Een huwelijk is het zo waard om voor te vechten, maar hoe weet je of je man nu wel eerlijk is?
    Ik vind dat je er heel wijs over schrijft. Dat je het laat bezinken. En nog niet met familie erover praat. Je liefde voor je man staat je nu nog in de weg om het aan te kunnen om rotopmerkingen over hem te horen. Ik hoop dat hij nu eerlijk is en dat het gaat om een éénmalige fout. En dat jullie eruit gaan komen en dat in ieder geval jij kinderen zult krijgen!

Hele dikke knuffel! Veel sterkte!

17. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Je huisarts heeft echt ongelijk. In alle info over chlamydia lees je nu juist dat het zo'n 'sluipmoordenaar' is, omdat het alle schade aan kan richten zonder dat je daar ook maar een seconde iets van merkt. En helaas ben ik daar wandelend bewijs van :(

18. Biibii

Biibii Lid

Oct 21, 2014
    33
    0
    6
    Net terug van de huisarts. Ik heb direct antibiotica meegekregen en zij vond de werkwijze van het ziekenhuis ook erg vreemd. Ik ben al blij dat de ziekte nu gestopt is en in ieder geval geen (verdere) schade aan kan richten. Zij zag ook niet in waarom je zou willen wachten met het geven van antibiotica. Mijn man is vandaag ook naar zijn huisarts geweest en heeft ook antibiotica gekregen.
    Daarnaast heb ik met mijn arts een heel fijn gesprek gehad. Ze was ook echt geinteresseerd in hoe ik me voelde. Voel me stukken beter nu.

En wat een lieve reacties weer. Het doet me echt goed dat zoveel mensen de moeite nemen om hier een reactie te plaatsen. Het geeft me steun en inderdaad om de reden van Joppie1, wil ik het nu nog even tegen niemand vertellen. Mensen zullen een heel ander beeld krijgen van mijn man en stel we willen verder dan zullen anderen misschien toch vervelend tegen hem gaan/blijven doen. Dit wil ik eerst voor mezelf uitzoeken.
    @ SZN gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik ben blij voor je.

Volgende week weer naar het ziekenhuis voor verdere onderzoeken om te kijken of er schade is. Mijn huisarts zei dat ik me niet te druk moest maken. Hopelijk heeft ze gelijk.

Allen bedankt! Liefs, x

19. Joyce01

Joyce01 Actief lid

Mar 13, 2013
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje wat erg voor je meis! Ik wil je heel veel sterkte wensen en wat je vriend je heeft geflikt en vooral heeft verzwegen is niet goed te praten... ik denk dat ik hem gelijk de deur zou wijzen.. brr.. kreeg gewoon rillingen bij het lezen van je verhaal :( sterkte en hoop op het beste voor je.

20. novaa

novaa Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,286
    0
    36
    Wat een heftige situatie zit je in... ik wilde je even zeggen dat ik respect hebt voor de manier waarop je hiermee omgaat. Je doet het hartstikke goed.

Ik duim heel hard op een positieve uitslag voor je volgende week. Veel sterkte en schrijf hier maar lekker van je af, dat lucht vast op.

Share This Page