Snap jij het?! Ik niet..

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door happy2012, 27 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happy2012

happy2012 Actief lid

2 jan 2012
    333
    18
    18
    Hoi,

Hopelijk hebben jullie enig idee hoe het kan zitten!
    Ik probeer m`n cyclus in kaart te brengen na al heel wat gedoe met cyclussen (altijd onregelmatig) en zwanger blijven. Intussen probeer ik het zwanger worden los te laten en me niet druk te maken om mijn lichaam en dus als iets vervelends.
    Dat lukte wel en eigenlijk zag ik het deze ronde als een interessant project...maar nu...ik ben het spoor echt bijster en vind het ipv interessant nu onbegrijpelijk!! Ben benieuwd wat jullie denken...

Opgesomd:
    cd13: echo, follikel 13 en 14 mm
    cd 20: niets veranderd..(dat is dus al apart volgens mij?!)
    cd 27 (vandaag): follikel 11 :(

Doe nooit ovu testen, maar in dit 'project' toch ook eens gaan doen, met Z&K. nou ik heb het geweten, het brengt mij nog meer in de war.
    Zowel eergister, als gister en vandaag donker/ positief (denk ik)

Temperaturen doe ik wel altijd en zie nog geen echte tempstijging waar ik een eisprong uit kan halen.

Hoe kan dit nou? 3 dgn posi test, geen temp. verhoging en kleiner follikel op echo!
    Kan hij dan toch gesprongen zijn net gister/ vandaag ofzo??:$

Arts heeft bloed geprikt, daar kan mogelijk meer duidelijk uit worden bijv. adhv progesteron, maar dat geeft pas goede indicatie va 5dpo las ik.

Nou...roep maar als jullie willen?!
    Dank je voor de moeite van het lezen en antwoorden!

2. YasmijnN

YasmijnN Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.706
    444
    83
    Vrouw
    hmm lastig ja, ik vertrouw ovulatie testen niet zo.. Welk medicijn gebruik je?

3. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Je kunt je cyclus niet in kaart brengen als je aan de hormonen bent want ELKE ronde reageert je lijf anders op die hormonen. Soms is er een cyste die groter of kleiner wordt. Soms is er een goede follikel maar krijgt ie niet genoeg hormonen en wordt hij kleiner etc. Alles verschilt elke ronde dus je kan er geen patroon in vinden.

4. happy2012

happy2012 Actief lid

2 jan 2012
    333
    18
    18
    Dank voor jullie reacties.
    Echter, ik gebruik geen hormonen, dit is mijn eigen cyclus.en testen veranderen van heel licht streepje, naar echt duidelijk en voel ook iets van verandering in mn borsten.maar kan t niet plaatsen met de rest vd gegevens. Dus benieuwd waar ik wel/ geen waarde aan 'moet' hechten...

5. YasmijnN

YasmijnN Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.706
    444
    83
    Vrouw
    Je hebt het nog steeds over de ovulatie testen hea? Ik zou daar echt niet zo op letten, mannen kunnen die al positief plassen.

Als ik mijn borsten voel betekent dat vaak dat mn menstruatie er al aan zit t komen.

Misschien is 1 van de 2 follikels wel gesprongen en de ander gekrompen? Die van 11 gaat dan niet meer en word je waarschijnlijk over een week wel ongi.

Blijft een vreemde zaak, vaak kan je er niet zoveel mee en in kaart brengen kan helaas niet bij iedereen.

Lekker door klussen en kijken wat er gebeurt. wat zegt je arts over je onregelmatige cyclussen? Hormonen kunnen t wat regelmatiger maken misschien.

Deel Deze Pagina