Even kort ons verhaal. 2 vrouwen, we hopen zwanger te raken via KID/IUI (donorzaad zaadbank Denemarken). Ik heb PCO dus wordt gevolgd met echos sinds deze ronde (vorige ronde met ovulatietesten maar die was vals positief, gevolg: week te vroeg de IUI en dus duur zaad verspild). Had om echo's gevraagd voor de volgende ronde en die kregen we. Deze rond op dag 10, afgelopen donderdag, een groeiende follikel van 13mm. Wonder voor mij! Want met mijn PCO en een vorige cyclus van 42 dagen, had ik nu een vroeg eitje! Afgelopen zaterdag, dag 12, was hij 16mm. Mooi gegroeid. Kreeg de uitleg om zondagavond om 23.00u de Pregnylspuit te zetten (5000). Verder gebruik ik geen hormonen en is mijn cyclus van mezelf. Enkel om het eitje te laten springen kreeg ik de Pregnyl. IUI stond gepland voor gister (dinsdag), 11.00u, precies 36 uur na de Pregnyl. Nog een ovulatietest gedaan, maar gezien mijn ervaring de vorige maand vertouw ik die niet. Kreeg een mooie smiley maar zal wel van de Pregnyl zijn denk ik dan. In ieder geval viel de IUI reuze mee dit keer. Ik ben echter na mijn vorige cyclus ook gestopt met tempen. Ik werd er gek van. Toch wil ik een bevestiging of ik een eisprong heb gehad, ik voel hem normaal namelijk altijd, maar nu niet die kenmerkende pijn gevoeld. Wel veel krampjes, rugpijn, steekjes, nu en dan vruchtbaar slijm (donderdag een klein beetje, zaterdag een beetje). Ik heb dus vanochtend getempt en mijn temp ligt normaal zo rond de 36,4/36,6 voor mijn eisprong. Daarna stijgt hij altijd tot boven de 37 in enkele dagen. Echter vanochtend was het nog maar 36,48. Ik heb alweer spijt van het tempen, want het maakt me weer helemaal gek. Vanochtend om 11.00u was het al 60 uur na de Pregnyl. Hij moet dan toch wel gesprongen zijn?? Hij groeide mooi, baarmoederslijmvlies was 8 mm afgelopen zaterdag. Je zou dus denken dat alles er prima uitziet. De IUI deed vorige maand enorm pijn, 1e keer en misschien dus omdat mijn ei toen niet sprong. Nu deed het minder zeer, was er meer klaar voor denk ik lichamelijk gezien? Maak ik mezelf onnodig gek? Kan de Pregnyl invloed hebben op je temp (niet stijgen)? Kan ik toch géén eisprong hebben gehad ondanks de Pregnyl? Ik heb in de nacht van maandag op dinsdag wel slechter geslapen en werd wat wakker van buikkrampjes. Maar kunnen ook spanningen geweest zijn voor de IUI. Zou mijn eitje gewoon gesprongen kunnen zijn? Vind het zo gek dat ze ook niet even een echo doen voor de IUI krijg ook geen bloedtest op progesteron nu. Gewoon over 2 weken bloed prikken op HCG. Tot wanneer zou het zaad kunnen leven, het is natuurlijk ingevroren geweest Bedankt alvast voor de reacties.
Snap je onzekerheid, maar pregnyl bij een follikel van 16mm of meer (je hebt een dag later pas gespoten toch) geeft bijna zeker altijd een eisprong. De pregnyl zet je eisprong in gang. Het maakt kunstmatig een lh-piek aan. Het kan dus heel goed kloppen dat je eem smiley kreeg. Gemiddeld spring een ei 40 uur na de pregnyl, als je zelf nog niet begonnen bent aan je lh-piek. Bijna 100% zeker dat dat bij jou ook niet het geval was. Je follikel was daar nog te klein voor. De iui was dus prima getimed. Na de eisprong zou je wel een temperatuursverhoging moeten krijgen. De temperatuursverhoging komt door de aanmaak van progesteron na je eisprong. Waarom jij die niet waarneemt? Geen idee. Ik heb zelf altijd een enorme hekel gehad aam tempen, juist omdat het om zulke kleine verschillen gaat. Hoe lang bevroren zaad houdbaar is? Daar heb ik echt geen idee van. Maar zoals ik al zei, volgens mij is je iui prima getimed en zal het daar in ieder geval niet aan liggen. Nu het ellendige wachten... Sterkte!
Ik heb even gekeken naar mijn temp van de vorige cyclus. Toen dacht ik hem de nacht van maandag op dinsdag, uiterlijk dinsdag op woensdag gehad te hebben. Woensdags was hij toen nog laag (zakte zelfs iets) en donderdags ging hij pas omhoog. Dus wie weet kan dat ook nog. Bedankt voor je reactie! We wachten maar gewoon en dat tempen probeer ik te laten voor wat het is haha. Mochten er meer mensen zijn met ervaring of kennis, hoor het graag
Het kan echt elke cyclus verschillen met wat je voelt en ervaart wat betreft het slijm en de temp. Ik had elke ronde alle goede kenmerken; niet zwanger. Laatste ronde belachelijke temperaturen, geen slijm, niets gevoeld en toch eisprong en zwanger. Met pregnyl springt het eitje altijd; of het nou een goede was of niet, klein of groot.
Vandaag een flinke hogere temperatuur, maar was 2 uur van te voren uit bed geweest om te plassen. Dus tja, ik stop er maar mee en wacht het af. De pregnyl moet zijn werk hebben gedaan moet ik maar denken.. Over 12 dagen weten we het of er een eitje is geweest.