Chlomid vraagjes

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Melovekane, 16 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Zeker doen!

Je weet dan beter wanneer je moet proberen EN je ziet of je lijf niet veel te heftig reageert en veel teveel follikels maakt. Dat kan zelfs gevaarlijk zijn.

2. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Wat fijn dat sommige iig precies weten wanneer hun ei is. Ik had vandaag minder last van mn buik/baarmoeder. Gisteren avond geklust... doen het sinds dag 11 om de dag. Dus ja, is soms best vervelend als je het niet precies weet... maar ja moeten er wat voor hebben.

Ben toruwens blij met alle reacties. Heb er veel aan.thanks

3. Rietje85

Rietje85 Lid

16 apr 2014
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik sluit me ook even aan bij dit onderwerp. Namelijk ook net begonnen met de eerste kuur Clomid 50mg.

1: ik krijg een echo op dag 11 of 12, dus kort voor mijn eisprong. Na de eisprong bloedprikken om de progesteronwaarde te meten.

2: ja, PCOS.

Op vraag 3 en 4 kan ik nog geen antwoord geven.
    Ik heb overigens wel enorme zweetaanvallen, vooral 's nachts sinds ik Clomid gebruik. Hebben jullie hier ook last van of word ik gewoon ziek?

4. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Hai rietje, reageer net op jou topic haha.. ik heb geen zweet aanvallen gehad.maar wel meer over gelezen.
    ik moet maandag bloed laten prikken, dus ben beniuwd

5. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Heb maandag bloed geprikt. Uitslag duurt 7 dagen?!
    Dacht dat de gynaecoloog 3 dagen had gezegt....

6. Rietje85

Rietje85 Lid

16 apr 2014
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    7 dagen is wel lang. Bij mij was de uitslag er in 2 dagen zelfs. Ik zou er gewoon een belletje op wagen, spannend!
    Ik heb gister mijn 1e fl meting gehad na een Clomid kuur. Moet zat.ochtend weer terug. Hoop dat de Clomid z'n werk heeft gedaan en dat ik een mooie eisprong krijg.
    Succes!

7. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Vanochtend gebeld en mijn uitslag was heel goed. Mn progesteron was 47. Dus er was een eisprong geweest. Het jammere is dat ik alleen ongesteld ben geworden..... snik snotter. Heel deze maand dus weer voor niks.

Maar goed zondag weer beginnen met ronde twee van chlomid. En dan hopen.
    Ik ga maandag wel ff bellen hoe het zit met bloedprikken en echo's. Want daar is nog steeds niks over gezegd

Beniwud wat ze morgen tegen je zeggen, rietje

8. Rietje85

Rietje85 Lid

16 apr 2014
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn! Hoeveel mg slik jij nu?
    Bij mij was er helaas nog steeds weinig activiteit in m'n eierstokken te zien, alleen de PCO is weer duidelijk zichtbaar :(
    Woensdag opnieuw echo, kijken of er iets veranderd is, daarna denk ik naar 100mg Clomid. Ik hoop echt dat ik goed op Clomid ga reageren, ben er bang voor :(

9. SoProud

SoProud Lid

4 jan 2014
    26
    1
    1
    NULL
    NULL
    Ik klets mee! Heb pcos en daardoor nu ook begonnen met Primolut en daarna Clomid 50mg. Ik zit vandaag op dag 11 in de eerste ronde. Vanmorgen de eerste FM gehad maar helaas he-le-maal niks te zien. Aanstaande vrijdag voor de zekerheid terug en anders beginnen met Clomid 100.

Wie weet of je meteen Clomid 100 mag gaan slikken of dat ik eerst weer Primlout moet nemen en ongesteld worden?

10. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Oh spannend hoop dat er vrijdag wat te zien is. Volgens mij moet je idd eerst ongesteld worden om aan een nieuwe dosis te beginnen.

11. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    ik slik trouwens 50mg. vandaag weer laatste genomen. dus nu weer hopen op eisprong.
    ik moet t zkh alleen nog bellen of er nog bloedonderzoek of echo's nodig zijn.

heb deze keer wel meer last gehad van chlomid

12. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik krijg ook echo's. Bloedprikken hoeft dan niet omdat ze precies kunnen zien hoe groot je eitjes zijn.

Ook ik heb PCOS.

Clomid slaat helaas niet aan bij mij, dus weet verder niets over aantal cyclusdagen of andere menstruatie.

13. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Ik heb maandag het ziekhuis ff gebeld en daar zeiden ze dat bij deze hoeveelheid nog geen echos nodig waren. Wel moet ik dag 21 weer bloed laten prikken.
    Ik heb nu al een ander cyclus dan mn vorige chlomid ronde. Vorige keer 25 dagen. Nu dag 14 en nog geen ei gevonden/gevoeld. Kan dat wisselen?

14. MBG

MBG Actief lid

10 okt 2012
    190
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi melovekane,

1. Ik ben in totaal al 6 maanden dus 6x aan de clomid. Ik heb alleen bij de eerste cyclus een inwendig echo gehad om te kijken of de eitjes groot genoeg werden en er werd ook bloed geprikt om te kijken of mijn eisprong goed was. Dit was allemaal goed.

2. Ik moest aan de clomid omdat ik na een jaar proberen naar het ziekenhuis ging en toen bleken mijn eitjes niet te groeien. Oorzaak weten ze niet.

3. Mijn 1e cyclus was netjes 28 dagen. Daarna varieerde het van 28 tot 33 dagen. Dit was niet erg zeiden ze,zolang hij maar niet langer werd dan 35 dagen want dan zou de clomid niet werken. Ik gebruik trouwens ook 50 mg. In de eerste cyclus was mn eisprong tussen dag 10 en 15. Op dag 10 zat hij er nog en toen ik op dag 15 terug kwam was hij gesprongen. Voor de rest weet ik het niet. Dwxe laatste maand heb ik ovulatietesten gedaan en die was pas op de 18 positief dus waarschijnlijk pas rond dag 20 gesprongen.

4. Mijn ongesteldheid is niet echt anders behalve dat er meer ritme in zit. Voor de clomid wisselde mijn cyclus tussen de 29 en 40 dagen. Ik werd wel altijd gewoon ongesteld.

Helaas ben ik dus nog niet zwanger. Eigenlijk is het gerbuikelijk in mijn ziekenhuis door te gaan met clomid. In totaal 1jaar.... was ik niet zo blij mee ok eerlijk te zijn.
    Dus er was nog een andere optie en dat was mee doen aan een onderzoek. Daar werd ik geloot in 4 dingen. 1:clomid 6x 2: clomid en iui 6x. 3: hormoon spuiten 6x. 4: hormoon spuiten en iui 6x.
    Ik ben in nr 4 ingedeeld dus als ik binnenkort ongesteld moet worden dan moet ik op dag 3 beginnen met hormoon spuiten. ..

Deel Deze Pagina