Mijn vriend en ik proberen momenteel zwanger te worden. We zitten in de eerste ronde dus helemaal begin stadium. Ik werk in een snackbar, part time. Helaas word er veel gewerkt met chloor tabletten en anoniem om dingen schoon te maken en te ontsmetten en ontvetten. Ik word er zelf zowiezo helemaal niet goed van, de geur, het idee en het feit dat mijn handen een dag lang naar chloor blijven stinken van steeds maar die doekje uit de sopjes uitwringen en steeds met chloor bezig te zijn. Mijn vraag is nu even, hoe schadelijk is dat? Ik ben natuurlijk nog niet zwanger, maar we zijn er wel druk mee bezig... Als ik eenmaal zwanger ben kan ik dan aangeven dat ik om die reden niet lange met chloor wil werken? En is het alleen schadelijk door de huid of ook door inademen? Want als het alleen door de huid schadelijk is, kan ik misschien met handschoentjes werken. Liever doe ik het helemaal niet natuurlijk, vieze stink troep, maar ja ik zal daar toch een oplossing in moeten vinden dan...
ehh lekker voor je huid is anders maar dat was het. gevaarlijk alleen als je het zo opdrinkt of in je ogen komt, verder is dit dus allemaal hetzelfde als dat je niet zwanger zou zijn.
Ik denk dat als je zwanger zou zijn, je niet meer met die produkten aan de gang moet gaan. Je kan het tegen die tijd even aan je vk vragen of hier op het forum aan de verloskundige. Ik weet wel dat een combinatie van die 2 helemaal verkeerd zijn. Dus bleek en ammoniak. Op internet lees je er genoeg over, je kan het ook even googlen.
Ik heb daar ook mee gezeten omdat ik bezig was met alles schilderen in huis en schoonmaken toen ik erachter kwam dat ik al zwanger was.. Volgens mn vriendin die chemicus is is het niet bewezen dat het schadelijk is, maar net zoals voor gezonde mensen, is het niet goed om te lang en teveel in die geur te blijven hangen,.. Is gewoon niet goed voor je gezondheid, sowieso niet.. Dus probeer het te beperken en zorg dat als je het toch moet gebruiken je goed ventileert (ramen open, afzuigers aan enzv) en kijk anders naar een schoonmaakmiddel op natuurlijke basis.. ??