Heel stom dat er eigenlijk nooit goed over nagedacht heb........ Ik gebruik eigenlijk altijd chloor maar wel verdund.......zal dit nu al schade hebben aangebracht aan mijn kindje? Ik heb het niet ingeademd daar let ik wel op. Ik ben er ineens heel erg bang voor! Tot vandaag heb ik eigenlijk ook nooit handschoenen gebruikt ga ik nu maar wel doen. Alvast bedankt voor de antwoorden, Stephanie
tja als de chloor verdund is...volgens mij valt het wel mee. er zit immers ook chloor in een zwembad hihi. nee ik weet ut niet maar vind het voor mezelf ook wel een punt om even stil bij te staan jah groetjes van Ramona
Als je hele dagen met chloor bezig bent, dan zal het denk ik niet zo heel goed zijn. Trouwens al ben je niet zwanger is het denk ik ook niet goed. Maar een keertje de douche of wc met chloor boenen kan op zich niet echt kwaad. Als je maar goed ventileert.
Het enige wat ik met chloor doe is elke dag even mijn aanrecht afnemen. Dit omdat mijn katten er nog wel eens oplopen en dat vind ik gewoon vies. Verder doe ik de wc met een andere bleekvrije gel en de badkamer doet mijn man. Maar ik heb dus wel dagelijks even mijn handen in verdunde chloor gehad en dat is wat mij zo bang maakt.....
Ik heb dat toevallig laatst aan mijn verloskundige gevraagd, die zei dat als je niet boven de chloor/bleekfles gaat staan snuiven dat er dan helemaal niets aan de hand is en je er gewoon schoon mee mag maken..
Heel erg bedankt voor jullie antwoorden. Voor de zekerheid heb ik nog even mijn VK gebeld en die vertelde mij het volgende: Je mag gewoon schoonmaken met chloor. Zolang het verdund is kan het zonder handschoenen echt geen kwaad. Ga je het puur gebruiken dan zijn handschoenen wel aan te raden. Je meot alleen niet zoals hierboven al werd verteld met je neus boven een chloorfles gaan staan. In mijn geval is er ook wel eens perongeluk een ander schoonmaakmiddel in mijn chloorsopje terecht gekomen dit is ook echt helemaal geen probleem als je dan maar gewoon genoeg ventilatie is. Dus ik ben helemaal gerustgesteld en ga weer lekker aan de schoonmaak
HIhi, ben helemaal verslaafd aan schoonmaken met chloor nu. gebruik het echter altijd sterk verdund en idd, gewoon in de wc, geen rare dingen of zo. Krijg nu al poetsdrang....pffff