Alternatief geboortekaartje

Discussion in 'Zwangerschap' started by Geluk2, Oct 17, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Geluk2

Geluk2 Actief lid

Feb 1, 2012
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet iemand een leuk en betaalbaar alternatief voor een geboortekaartje??

2. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

Mar 2, 2012
    1,324
    0
    0
    Ik weet niet wat voor ene alternatief je precies zoekt. Maar je hebt hele leuke andere dingen. Kaartje van hout, een geboortekrant, een gevouwen kaartje als een doosje. Ik heb zelfs een gezien van een wiegje in een plastic bal (soort kerstbalachtig). Het is maar net wat je onder alternatief verstaat.

3. Maart2013

Maart2013 Actief lid

Aug 25, 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedoel je een alternatief voor een kaartje laten drukken?
    Als je er niet zoveel te versturen hebt kan je bijvoorbeeld bij zeeman blanco wenskaarten kopen en dan lekker creatief aan de slag:

- als je al kids hebt die mooie tekeningen van broertje/zusje/babydingen laten maken op de kaartjes
    - Als je zelf een printer hebt waar ook kaarten in kunnen kan je zelf een tekst erop printen
    - Anders een tekst uitprinten op papier en uitknippen met bijv. een kartelschaar en in de kaart plakken
    - Of natuurlijk met de hand alles schrijven (kan veel werk zijn maar misschien met hulp van familie een middagje eraan zitten?)

Een vriendin van mij had ooit van die gratis kaarten (freecards) gebruikt die je vaak kan meenemen in restaurants, bars etc
    (bestaat dat nog?)

4. Mismama

Mismama Lid

Jun 21, 2012
    69
    0
    6
    NULL
    NULL
    op Caroly heb je houten kaarten erg leuk en niet duur.

Op Originele kaarten van B.U.S. Kaartje heb je heel erg leuke dingen zoals sokjes, puzzeltje, echt beschuit met muisjes.

Zelf ben ik helemaal weg van die eerste site.

5. Bluemoon

Bluemoon Bekend lid

Jan 30, 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook weleens een bedrukt vaantje gehad. Zelf hadden we voor ons huwelijksuitnodiging een opvouwbaar bootje. Voor onze eerste hebben we dat bootje iets laten veranderen. Het was niet duur al kan je het ook als gewoon geboorte kaartje zien.

6. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

Nov 6, 2011
    3,108
    0
    36
    Mijn achternicht heeft toen ze een kindje kreeg een mini shirtje laten bedrukken en dit als geboorteaankondiging gebruikt! Shirtje was echt heeeeeel mini zo leuk!

7. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

Apr 15, 2007
    1,017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Ik heb zelf kaartjes van vilt gemaakt, ik heb 120 kaartjes verstuurd was 70,- aan vilt ed kwijt en 70,- aan het bedrukken en enveloppen van de binnen kaartjes. Je kunt de kaartjes binnen in ook zelf printen dan scheelt het veel geld!

8. Geluk2

Geluk2 Actief lid

Feb 1, 2012
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zelf iets maken gaat helaas niet lukken maar inderdaad leuke sites met een aankondiging anders dan op een kaartje zijn meer dan welkom! Ik ga de genoemde sites bekijken!

9. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

Jun 4, 2012
    2,195
    11
    38
    NULL
    NULL

Ik zag bij caroly echt leuke kaartjes; cuties, origineel en niet duur.

10. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

Mar 7, 2009
    2,279
    0
    0
    Ik maak een cd geboortekaartje. Van envelop tot cd print e.d. alles zelf.

Share This Page