Chloortabletten voor zwembad

Discussie in 'De lounge' gestart door sidmick, 22 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.807
    4.191
    113
    Met dit mooie weer staat natuurlijk het badje ook hier op. Nu hebben wij een badje dat ik eigenlijk net te groot vind om dagelijks opnieuw te vullen. Het bad is 2.00 bij 1.50 geloof ik. Zou ik hier nou ook van die chloor tabletten in kunnen doen zodat hij een dag of 3 mee kan?
    En hoe werkt dat dan? Laat je die er alleen in als er niemand inzit of blijven die er steeds in? (laatste lijkt me gevaarlijk met de kids)

2. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.702
    2.512
    113
    Ik doe er 4-5 in (badje van ongeveel zelfde formaat als jullie) ruim voordat de kinderen erin gaan, meestal al bij het vullen. Als ze zijn opgelost gaan de kinderen er pas in.

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.807
    4.191
    113
    Ok ze moeten dus oplossen voordat kindjes erin gaan... En hoeveel dagen kun je het water goed houden dan? Of gooi je em gewoon standaard na 2 dagen leeg?

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.807
    4.191
    113
    En ja en doe je ze dan in zo een drijver?

5. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Volgens mij hebben chloortabletten alleen niet zoveel nut.
    Hier gebruiken we die dingen in combinatie met een filter en dagelijks meten we de waardes van het water en kunnen we chloor of ph- of ph+ toevoegen.
    Op de gok chloor oplossen lijkt me niet echt goed voor de gezondheid.
    En 4-5 tabletten in zo'n klein bad lijkt me echt heel veel!
    Wij gebruiken overigens zo'n drijvertje voor de chloortabletten.

6. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.702
    2.512
    113
    Nee is niet veel, ik meet altijd met een strip of de waarde goed is.
    Natuurlijk hebben ze wel nut. Bacteriën kunnen slecht tegen chloor. De hoeveelheid chloor neemt wel af na een paar dagen. Afhankelijk van de viezigheid van het water gooi ik er of nieuwe tabletten bij of ververs ik het water. (Na een dag of 3)
    Ik doe ze niet in een drijver. Gewoon los erin.

7. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    doen wij hier ook, chloorpillen en ph pillen. elke dag testen met teststrip.

8. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    hier ook chloortabletten en ph- of ph+ en testen met strips wij hebben drivers erbij maar we hebben dan ook een zwembad van 305 rond en 76 cm hoog

9. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Ik heb een familiezwembad van de kruidvat en vul het bad met water en na 3 dagen gooi ik het water weer weg.

Zou niet weten hoe dat werkt met die testjes en chloor.

10. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    hier ook 2 dagen gebruiken, dan nieuwe erin!

11. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Het is afhankelijk welke chloortabletten je gebruikt. Je hebt hele kleintjes die direct oplossen in het water of grotere tabletten die in een drijver langzaam oplossen.

Wij hebben een bad van 2 bij 3 meter en doen ca 1 a 2 grote tabletten in een drijver. De filterpomp staat hele dagen aan en meten elke dag de waardes. Ook halen we met een schepnetje vliegjes en ander vuil er uit.

12. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Arghh nou zouden ze de pomp komen leveren voor 18 uur omdat ik er in de ochtend niet was, komen ze niet!!
    Kan ik nog geen chloottabletten en ph spul er in gooien...zucht

13. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Precies. Wij hebben een redelijk groot bad en ik denk dat bij zo n bad als jullie 4-5 echt teveel is.

14. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

#14 XmoonlightX, 23 jul 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 jul 2014
    http://www.interline-products.nl/savefile/21565/000%20Interline%202012/Handleidingen/Chloor%20doseerschemás/Interline%20Long%2090%20Tabletten%20NL%202012-WEB.pdf

Hierbij een link hoeveel tabletten bij m3 moet doen..
    Let op het zijn natuurlijk wel ve merk en in het schema gaat het om 20 of 200 gr tabletten

Dus in een klein badje 4-5 stuks lijkt mi echt teveel.
    bonniDaarnaast raden ze het aan om het in de avond te doen! En niet vlak voordat de kinderen erin gaan, tenslotte lossen ze pas na een aantal dagen op!! Beter is zelfs op het moment van zwemmen het drijvertje eruit te halen

Of heb jij hele andere tabletten? Maar zal het wel een paar uur van te voren doen als het gelijk helemaal oplost...

* weer even verder met het uitzoeken ervan, haha *

Deel Deze Pagina