Ik ben op zoek naar een verzekeraar waar je een autoverzekering per half jaar kan afsluiten. Bij Allsecur geven ze aan dat je per dag kan opzeggen, maar een verzekering afsluiten voor een half jaar kan weer niet. Het ligt aan de reden blablabla Beetje vaag. De reden is dat mijn broer voor een half jaar naar het buitenland gaat. Wij mogen de auto lenen en om een parkeervergunning aan te vragen dienen wij de auto over te schrijven op onze naam. Geen parkeervergunning aanvragen is geen optie. Het uurtarief is 3 euro. Wie kan mij helpen?
Ik heb ook een auto overgenomen van mijn zus voor 3 maanden toen ik zwanger was. Ik moest toen ook een parkeervergunning aanvragen. Ik heb toen mijn verzekering bij Onna-Onna afgesloten. Het is voor vrouwen, goedkoop en was snel geregeld en met opzeggen na 3 maanden was geen probleem. Succes met het regelen.
Waarom zou je überhaupt een reden opgeven of aangeven dat het voor een half jaar is? Gewoon afsluiten en na 6 maanden opzeggen..
Als je broer terug is wordt de auto toch weer overgeschreven op zijn naam? Dan kan je de verzekering gewoon weer opzeggen.
Maar, nooit aangeven voor hoelang inderdaad. Heb ik ook nog nooit gedaan/moeten aangeven. Verder kan je bij verzekeruzelf dagelijks opzeggen. Na mijn idee niet duur. En in mijn geval goedkoper dan Onna-Onna.
Bij bijvoorbeeld ING dient je een verzekering voor een jaar af te sluiten en daarna kun je per maand opzeggen. Wij hebben nog nooit een autoverzekering afgesloten en dus ook geen autoschade vrije jaren opgebouwd. Ik wil geen contract voor een jaar
Het kan bij iedere verzekering maakt niet uit waar je zit zou wat zijn als je je auto verkoopt en nog verzekering door zou moeten betalen.
Het klopt dat de meeste verzekeringen pas na 1 jaar looptijd dagelijks opzegbaar worden, maar, zodra jij een vrijwaring hebt kun je de verzekering altijd opzeggen (ik ben verzekeringsadviseur).
Erg interessant om te weten, dat over vrijwaring wist ik niet. Mijn broer kan toch zijn huidige verzekering laten opschorten?
Jij zet de auto van je broer op je naam. Je broer krijgt dus een vrijwaring en die belt zijn verzekering op dat zijn auto verkocht is. Moet een kopie of de vrijwaring opsturen en zijn verzekering wordt stop gezet per de datum van de vrijwaring. Jij zet de auto op je naam en belt dus de verzekering of via internet. Auto is verzekerd. Zodra jij de auto van je naam heb kan jij via de vrijwaring ook weer je verzekering opzeggen. Hoef je geen jaar , week of maand lid voor te zijn zeg maar kan elk moment als de auto maar van je naam is. Volgens mij werkt het zo
Als een auto wordt overgeschreven op jullie naam, kan de verzekering van je broer worden stopgezet met het vrijwaringsbewijs. Het maakt niet uit hoe lang de looptijd van de verzekering dan is. Daarna kun jij hem verzekeren en als hij weer terug is, doe je weer hetzelfde.