Hoe zet jij het bestek in de vaatwasserbak?

Discussie in 'De lounge' gestart door Chipske, 14 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe zet jij het bestek in de vaatwasserbestekbak?

1. Met de steel/handgreep naar boven

2. Met de steel/handgreep naar beneden

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    De topictitel zegt het al....
    Ik ben dus benieuwd hoe jullie het bestek in de vaatwasserbak zetten.
    Met de steel naar boven of naar beneden?

Tja, je hoeft je maar iets af te vragen he? :D

Mijn vriend en ik doen dit dus beiden op een andere manier.
    Ik zet het bestek met de steel naar boven erin, zodat ik mezelf niet kan pijn doen bij het erin zetten en uit halen EN zodat ik niet per ongeluk langs vieze vorken e.d. strijk.
    Maar mijn vriend zet de stelen dus naar onderen, omdat hij het idee heeft dat het zo beter schoon wordt. M.a.w. dat er dan meer wasschuim komt op de plaatsen waar we dit willen bij het bestek.

Nu gaat het er mij niet om dat 1 van ons 2 zijn/haar gelijk krijgt, we doen het hier gewoon lekker allebei op onze eigen manier en dat gaat prima. Maar ik vraag me dus wel af hoe de meesten dit doen....

:)

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb zelf geen vaatwasmachine, maar thuis bij mijn ouders ging het altijd met de stelen naar beneden.. dont ask me why.

3. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik heb tegenwoordig een vaatwasser waar je ze in legt maar voorheen deed ik ook met de steel naar beneden, ook met het idee dat het dan beter schoon wordt.

4. milse

milse Actief lid

28 feb 2009
    461
    0
    0
    Stelen naar boven, lepels bij de lepels, messen bij de messen enz.. ruimt lekker makkelijk op;)

5. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik kan niet stemmen want wij leggen het in een daarvoor bestemd gedeelte wat helemaal bovenin de vaatwasser zit. je trekt dat eruit en dan komt er een soort rooster met tandjes tevoorschijn en zo leggen we ze allemaal achter elkaar 2 rijen dik.

6. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik doe de laatste tijd ook vaak met de steel naar beneden. Ik heb nu namelijk al een paar keer gehad dat lepels tegen elkaar aan gingen plakken als ze met de kop naar onderen zaten, en de viezigheid er dus tussen bleef zitten en niet schoon werd...

Theelepeltjes doe ik trouwens wel met de kop naar beneden, om dat ik al wel gemerkt heb dat de steel zo dun is dat hij door de bestekbak heen kan steken en dan kan dat ding niet draaien, die blokkeert dan.

7. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Ik bedenk me nu trouwens nog een voordeel van de stelen naar beneden (op de manier waarop mijn vriend het dus doet): er past meer in het bakje.

Maar een nadeel vind ik persoonlijk dat je het schone bestek gelijk weer 'vies' maakt wanneer je het uit de bak haalt, omdat je dan niet anders kunt dan het gedeelte waarmee je eet aan te raken.
    Of ben ik nu gewoon een watje? :D

8. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Huh, dat hoef je toch niet aan te raken? Ik pak het meestal net eronder, aan de steel vast. Dan hoef ik niet aan het eetgedeelte te zitten...

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou dat laatste zou ik eigenlijk niet zo snel bij stilstaan, het hoeft toch niet zo steriel?

Hier dus geen vaatwasser en raak bij het afdrogen ook vaak genoeg het 'eetgedeelte' aan.

10. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    eerst je handen wassen voordat je gaat opruimen? probleem opgelost. hadden wij een vaatwasser met zo'n bakje zou ik absoluut de stelen naar beneden zetten anders gaan toch al de delen tegen elkaar plakken hoe moet het dan schoon worden? rechtop spoelt het veel beter lijkt me.

11. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    stelen naar beneden, ook van de theelepeltjes want daar is een apart vakje voor:) en vorken bij vorken, messen bij messen, lepels bij lepels, anders bij anders, makkelijker opruimen:)

12. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Steel naar beneden. En zeker met vorken, want als er 6-7 in een bakje zitten heb ik het idee (als je stelen omhoog zou doen) dat het niet schoon wordt.

Daarbij doen ik elke soort in 1 bakje. Dus vorken apart, messen apart etc omdat het makkelijk omruimt zonder dat ik moet uitzoeken.

13. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    ik schreef dus precies hetzelfde haha:p

14. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Neeeee, inderdaad, zo steriel hoeft het ook allemaal niet :D
    Zocht gewoon naar mogelijke argumenten voor of tegen.

Leuk om te zien dat de overgrote meerderheid tot nu toe voor de methode van mijn vriend kiest.
    Ach, wie weet...hebben jullie me straks gewoon om en ga ik het ook zo doen ;)
    Maar dan ga ik hier wel invoeren dat vorken bij vorken, messen bij messen etc. in de bak gaan, want ik vind het altijd zo'n gedoe om alles te sorteren ;)

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Ik doe het met de stelen omhoog, al zal het vast schoner worden als ik het andersom doe, de vaatwasser staat hier nog wel eens open en ik wil niet dat de kinderen in een scherm mes grijpen. Oh, sorteren doe ik niet, ik prop het gewoon in een vakje waar nog plek is.

16. hardloper

hardloper Niet meer actief

ik doe de stelen naar beneden omdat ik dan het idee heb dat de eetkant het beste schoon word. Ik zet alleen scherpe messen met de punt naar beneden zodat ik me er niet aan prik;)

17. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Hier ook de stelen naar boven, omdat man zich al een paar keer heeft gesneden/geprikt aan de scherpe messen.

Ik spoel het voor, voordat ik het in de vaatwasser doe, dus schoon wordt het wel.

18. hardloper

hardloper Niet meer actief

oh, en ik verdeel het bestek over de vakjes, is wel meer werk met opruimen, maar als je de lepels allemaal bij elkaar doet gaan ze tegen elkaar plakken en worden ze minder schoon.

19. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Aha, dat is ook nog een optie dus...
    Stelen naar beneden, alleen de messen niet

Geweldig, zoveel mensen, zoveel manieren....:D
    En wij hier maar denken dat het zwart-wit was (boven OF beneden)
    Ik heb het gevoel dat er hier thuis in de toekomst heeeeeeeeel andere dingen gaan gebeuren met de bestekbak dan tot nu het geval was :D

20. Nicky1983

Nicky1983 Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.328
    57
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    stelen naar beneden. scherpe messen de steeltjes naar boven. hier gesorteerd, messen bij messen, vorken bij vorken, lepels bij lepels en overig in het laatste vakje.

Deel Deze Pagina