Wat zijn jullie maandlasten en moeten jullie aan het eind van het jaar wat terug betalen? Of krijgen jullie juist iets terug... En bij welk bedrijf zitten jullie? Wij zitten bij Eneco en betalen 150 euro per maand. Aan het eind van het jaar weten we nog niet wat we terug krijgen of moeten betalen want dit is ons eerste jaar hier. We hebben een huishouden met 2 kids en 2 volwassenen en wonen in een hoekwoning met een bad (dit maakt volgens mij ook wel uit in het verbruik).
Ik heb net de afrekening gehad en krijg nog 66,- retour. Maandlasten 165,- in een tussenwoning met 3 kinderen en 2 volwassenen. Het gebruik van gas is weer gedaald, ondanks de lange winter en energie iets gestegen.
Wij betalen met z'n tweetjes 210 p/m aan NUON. Er is al iemand langsgekomen om op een lek te controleren. We zijn allebei weinig thuis. Nu hebben we natuurlijk een lange winter gehad en ik heb bijna 2 maanden overwinterd thuis dus daar zal het ook mee te maken hebben. Wel gaan we beneden de radiatoren nog vervangen. Verder is mijn douchegedrag aan banden gelegd en hebben we geinvesteerd in stekkerdozen die je uit kunt zetten zodat er overdag niets op standby staat. Ook hebben we zo'n verbruiksmeter aangeschaft om te kijken waar het mis gaat. Het ligt hem aan mij hoor, ik ben een verwende aap. Maar dit gaat zelfs mij te ver. Edit: we moesten dit jaar 66,- bijbetalen
Wij betalen 188 pm aan Nederlandse energie maatschappij ... En elk jaar mogen.wij bij.betalen.. Volgende maand gaan we over naar oxxiobudget
Wij zijn bijna een jaar nu bij essent en betalen 140 euro in de maand aan gas en elektra en water betalen we 11 euro. We hebben alvast op de site van essent ingevuld wat het gebruik tot nu toe is en we moeten dus nog 3 keer betalen, maar zoals het nu lijkt krijgen we 100 euro terug of we konden onze maand tarief omlaag doen naar ongeveer de helft van wat nu betaalden was het advies. Van water kregen we vorig jaar 30 euro terug. We zaten altijd bij de nuon en kregen we aan het eind ook altijd wel wat terug maar daar betaalden we per maand dikke 180 euro. En essent had vorig jaar een leuke aanbieding (welkomstkado van 50 euro retour) en we hoefden per maand minder te betalen dan bij nuon, zij hadden een maand tarief voor ons op 125 geschat maar betaal liever iets meer zodat ik het aan het eind terug krijg dan dat ik bij moet betalen. Wij wonen met z'n drietjes in een twee onder eenkap van 1991.
Wij wonen met zn 3en im een kleine flat. Betaalden 150 euro maar was te weinig, moeten dus bijbetalen. Nieuwe verbruik is geschat op 180 euro. Komt vooral door ons gasverbruik, die was 1800m3. Bijna het dubbele! Komt omdat onze verwarming via gaskachel staat aangesloten. Nja, douchen warm water koken etc. gaat ook via gas..
Ik betaal 159 euro per maand en woon in een hoekwoning met mijn zoontje. Ik heb nog geen idee of ik wat terug krijg of moet bijbetalen want we wonen er pas vanaf Februari.
Wij betalen voor alles inclusief de belastingen. 109 voor het gas en ligt en 36 voor het water. Ieder jaar krijgen we zo'n 500 terug. We zijn met 4 2 katten en 2 honden een huis van 145 vierkante meter met 5 slaapkamers uit 96
Wij betalen 80 euro voor elektriciteit en 26 euro voor gas... Bij oxxio, weet niet of we wat terug krijgen want zijn net verhuist, dus is alles even anders gelopen met jaarberichten enzo..... Zijn met 2 volw. En een peuter van 3, ook met bad.
Wat laag bij de meesten! Wij betalen 250 eneco, 30 water. Wij wonen in een tussenwoning van 165m2 met aan de achterzijde een hele glazen pui met openslaande deuren (ook op de eerste verdieping) en we gaan elke dag in bad.
Wij betalen nu 170 euro gas en electra en water is 20 euro Voor water kregen we heel veel terug ( ik ben erg zuinig geweest met water) Maar voor g/e zaten we te laag eerst met 130 euro en we moesten 400 bij betalen. Klopt wel want wij hadden dit keer erg veel electriciteit verbruikt. Teveel gedroogt met de droger en ik was heel veel thuis. Nu gaan we weer zuiniger doen. Maar ik zet hem wel op 170 euro en 20 euro water
Wat een verschil in bedragen! Ik ben ook de hele dag thuis dus ben benieuwd hoeveel we bij moeten betalen. Ons verbruik was op 130 geschat maar heb hem zelf op 150 gezet in de hoop dat we niet te weinig verbruiken. Tegenwoordig word het bad nog maar 2 a 3x per week gebruikt voor alleen de kids en voor de rest douchen we kort. (ligt ook aan het weer natuurlijk!) de verwarming is al sinds 2 maanden helemaal uit en de was word opgehangen ipv in de droger gedaan dus hoop dat dat de winter een beetje compenseert! Daar hadden we elke dag 2 baden gevuld, de verwarming op 20 en de droger elke week 2 a 3 keer aan...
Wat veel betalen de meeste, hier 150 p/m, maar we krijgen eigenlijk altijd wel terug. Twee volwassene, twee kinderen, en tussenwoning. Kachel staat niet vaak aan en ben altijd thuis.
Wij betalen 35 euro aan water per 3 maanden (zonder belasting) en we krijgen niks terug of hoeven bij te betalen. We betalen 130 euro aan gas en 80 euro aan stroom, meestal krijgen we wel iets terug. Vorig jaar betaalden we 160 euro gas en kregen vervolgens flink terug . Wij zijn met 7 personen, wasmachine en droger staan elke dag aan, de vaatwasser ook, er wordt elke dag gedouched door minimaal 4 personen en vaak zit er ook wel elke dag iemand in bad. We hebben een HR++ ketel waar geen boiler in zit, dit scheelt ook veel in de kosten, er wordt alleen water verwarmd als het ook echt nodig is.
Wij wonen met zn drieeen in een hoekwoning en betalen 170 per maand. Ook wonen we hier nu een jaar. We hebben ook sinds dit jaar een bad en we gaan er vanuit dat we meer moeten betalen. sowieso voor de strenge winter rond de 100 euro. Maar verwacht wel meer misschien volgende keer ons vaste bedrag iets omhoog doen toch.
Wij betalen 250 per maand met 2 volwassen, 2 kids onder de 4 en 2 katten. Ik ben de hele dag thuis met de kids, dus we verbruiken meer. Ik betaal expres meer om verassingen te voorkomen.