Wasbaar maandverband

Discussie in 'De lounge' gestart door lindajl, 1 sep 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lindajl

lindajl Fanatiek lid

25 jan 2016
    1.914
    1.505
    113
    Vrouw
    In een ander topic las ik dat best een aantal dames wasbaar maandverband gebruiken.
    Ik heb het probleem dat het zo schuift. Dus als ik veel moet lopen, kan ik dat niet gebruiken.
    Welk wasbaar maandverband gebruiken jullie en blijft dat goed zitten?

2. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.670
    113
    Vrouw
    Dat probleem had ik ook. En ik had verband dat sloot met een drukknop. Man dat zit toch een partijtje beroerd zo'n hobbel onder je kont.:confused:
    Ik heb toen menstruatieondergoed gekocht en dat bevalt heel erg goed. Fijne slips die echt lekker zitten en goed hun werk doen.
    Ik draag ze het grootste deel van mijn menstruatie. Alleen de twee zwaarste dagen vind ik wegwerp nog net wat prettiger.
    Maar de rest van de week draag ik dus die slips.
    Ik heb ze van lotties.

lindajl vindt dit leuk.
  3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Hier dus ook menstruatieondergoed. Wasbaar maandverband vond ik niks. Word een grote prop, is hard, verschuift en die stomme drukknoopjes vond ik echt niet fijn.
    Menstruatie ondergoed vind ik aanvoelen als gewoon ondergoed, vind het super fijn. Had ik jaren eerder moeten doen. Hier geen hevige menstruatie meer, dus draag ze alle dagen. Hier modibodi.

lindajl vindt dit leuk.
  4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.155
    113
    Ik merk wel verschil in welke onderbroek ik dan aan heb, bij de 1 zit het beter dan bij de ander.
    Met panty of fietsbroekje ook geen verschuiven. Ik draag "nooit" een broek.
    Snachts doe ik een fietsbroekje aan, ook/vooral voor mijn eigen gevoel dat het dan op zijn plek blijft.

Ik heb van bamboozy maandverband en inlegkruisjes. Wel dikker dan wegwerp maar het vangt ook veel meer op wat wel prettig is bij heftige menstruaties

lindajl vindt dit leuk.
  5. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ooit bij een webwinkel in een proefpakket 5 verschillende gekocht en toen meer gekocht van degene die het beste paste.

Niet iedereen heeft dezelfde maten en verhoudingen tenslotte.

Dat is alweer 13 jaar terug en destijds was menstruatie ondergoed relatief nog veel duurder en nog slechter verkrijgbaar. Ik heb nu al voldoende wasbaar spul liggen, anders zou ik zeker menstruatie ondergoed overwegen.

lindajl vindt dit leuk.
  6. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.561
    3.892
    113
    Vrouw
    Ik gebruik die van imse vimse, ondertussen al een jaar of 4 denk ik. Zowel de grote als de kleinere heb ik
    Eigenlijk geen last van gedraai terwijl ik ze aanheb, enkel als ik mijn onderbroek terug omhoog trek na een wc bezoek. Maar dat is dan even tegoei trekken en dan kan ik weer verder.

lindajl vindt dit leuk.
  7. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.143
    1.682
    113
    Ik gebruik die van imse vimse. Gewoon alle dagen, nooit gedraai. Zelf geen last van de knoopjes, en ik vind het fijn dat ik het ook gewoon op het werk kan gebruiken, wat me met verschonen van ondergoed wat lastiger lijkt.

lindajl vindt dit leuk.
  8. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Helaas ook hier die ervaring. Dus weer overgestapt naar wegwerp (maar dan wel zo huidvriendelijk als mogelijk). Ik lekte ook vreselijk door in de nacht, omdat ie aan de wandel ging. Diverse merken geprobeerd.

lindajl vindt dit leuk.
  9. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.670
    113
    Vrouw
    Dat vind ik dus ook. Van de eerste druppel tot de laatste zit ik echt wel op.7 soms 8 dagen, maar daarvan heb ik maar 2 heftiger dagen. Die twee dagen voelen voor mij wel echt als nenstruatiedagen, maar de rest met dat ondergoed voelt niet meer als mijn menstruatie, zo fijn!

lindajl en suus1983 vinden dit leuk.
  10. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.670
    113
    Vrouw
    Ja dat zal vast makkelijker gaan. Ikzelf ben tbm en werk 2x per week 2 uurtjes op de basisschool. Ik hoef dus niet te verschonen op mijn werk. Dan maakt het niet zoveel uit.

lindajl vindt dit leuk.
  11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Ligt aan de hoeveelheid, maar in principe kan je menstruatieondergoed wel een werkdag meegaan. Eventueel kun je er eerst een (wasbaar) maandverbandje in dragen. Heb geen aandelen ofzo haha, maar ik vind het echt héél erg veel fijner dan de alternatieven.

lindajl en Athina vinden dit leuk.
  12. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.143
    1.682
    113
    Klinkt goed, toch eens gaan proberen als ik het maandverband een keer moet vernieuwen

lindajl vindt dit leuk.
  13. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    lindajl vindt dit leuk.
  14. lindajl

lindajl Fanatiek lid

25 jan 2016
    1.914
    1.505
    113
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties! Ik ga eens menstruatie ondergoed proberen.
    De heftigste nacht, lek ik vaak door. Hopelijk gebeurt dat dan ook niet.

15. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.227
    113
    Je hebt tegenwoordig ook goedkopere winkels die wasbaar menstruatieondergoed aanbieden. Ik zie het bij de Hema en zelfs zeeman heeft het. Prima om te proberen. Of koop 1 duurdere slip en kijk of het werkt. Bijvoorbeeld in combinatie met een wasbaar verband. Of een cup of disk.

Ik wil in ieder geval nooit meer dat wegwerp spul. Je bent veel duurder uit, erg slecht voor het milieu en daarnaast zo'n broeierige plastic laag in je slip. Brr.

lindajl en citroenrasp vinden dit leuk.
  16. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    Ik gebruik een menstruatiecup en vind dat ideaal. Voel je helemaal niks van als hij goed zit. Daarnaast gebruik ik wasbare inlegkruisjes van imse vimse en van moiji natural. Ik draag ze in m’n slip en draag er een mini legging overheen als ik veel moet lopen, dan blijven ze prima op hun plek. De imse vimse blijft het best zitten.

lindajl vindt dit leuk.
  17. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Hema hoeft dus niet dezelfde kwaliteit te zijn.

Ik heb incontinentie ondergoed voor mijn zoon en het absorptie vermogen van de Hema slips is echt duidelijk minder dan voor de A-merk slips.

Geen idee of hetzelfde geldt voor het menstruatie ondergoed, maar het lijkt me zeer goed mogelijk.

18. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.227
    113
    Geloof ik direct hoor. Maar meer om eens te proberen.

19. lindajl

lindajl Fanatiek lid

25 jan 2016
    1.914
    1.505
    113
    Vrouw
    Ik gebruik een disc met wasbaar maandverband. Helaas lukt dit bij mijn zwaarste dagen niet. Dus op zoek naar iets dat wel werkt. Ik ga eens mij de Hema of zeeman kijken.
    Als wegwerp gebruik is wel de cotton versie. Dat scheelt al wel wat gelukkig kwa gevoel. Maar herbruikbaar is natuurlijk nog fijner.

Amberxx vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina