In een ander topic las ik dat best een aantal dames wasbaar maandverband gebruiken. Ik heb het probleem dat het zo schuift. Dus als ik veel moet lopen, kan ik dat niet gebruiken. Welk wasbaar maandverband gebruiken jullie en blijft dat goed zitten?
Dat probleem had ik ook. En ik had verband dat sloot met een drukknop. Man dat zit toch een partijtje beroerd zo'n hobbel onder je kont. Ik heb toen menstruatieondergoed gekocht en dat bevalt heel erg goed. Fijne slips die echt lekker zitten en goed hun werk doen. Ik draag ze het grootste deel van mijn menstruatie. Alleen de twee zwaarste dagen vind ik wegwerp nog net wat prettiger. Maar de rest van de week draag ik dus die slips. Ik heb ze van lotties.
Hier dus ook menstruatieondergoed. Wasbaar maandverband vond ik niks. Word een grote prop, is hard, verschuift en die stomme drukknoopjes vond ik echt niet fijn. Menstruatie ondergoed vind ik aanvoelen als gewoon ondergoed, vind het super fijn. Had ik jaren eerder moeten doen. Hier geen hevige menstruatie meer, dus draag ze alle dagen. Hier modibodi.
Ik merk wel verschil in welke onderbroek ik dan aan heb, bij de 1 zit het beter dan bij de ander. Met panty of fietsbroekje ook geen verschuiven. Ik draag "nooit" een broek. Snachts doe ik een fietsbroekje aan, ook/vooral voor mijn eigen gevoel dat het dan op zijn plek blijft. Ik heb van bamboozy maandverband en inlegkruisjes. Wel dikker dan wegwerp maar het vangt ook veel meer op wat wel prettig is bij heftige menstruaties
Ooit bij een webwinkel in een proefpakket 5 verschillende gekocht en toen meer gekocht van degene die het beste paste. Niet iedereen heeft dezelfde maten en verhoudingen tenslotte. Dat is alweer 13 jaar terug en destijds was menstruatie ondergoed relatief nog veel duurder en nog slechter verkrijgbaar. Ik heb nu al voldoende wasbaar spul liggen, anders zou ik zeker menstruatie ondergoed overwegen.
Ik gebruik die van imse vimse, ondertussen al een jaar of 4 denk ik. Zowel de grote als de kleinere heb ik Eigenlijk geen last van gedraai terwijl ik ze aanheb, enkel als ik mijn onderbroek terug omhoog trek na een wc bezoek. Maar dat is dan even tegoei trekken en dan kan ik weer verder.
Ik gebruik die van imse vimse. Gewoon alle dagen, nooit gedraai. Zelf geen last van de knoopjes, en ik vind het fijn dat ik het ook gewoon op het werk kan gebruiken, wat me met verschonen van ondergoed wat lastiger lijkt.
Helaas ook hier die ervaring. Dus weer overgestapt naar wegwerp (maar dan wel zo huidvriendelijk als mogelijk). Ik lekte ook vreselijk door in de nacht, omdat ie aan de wandel ging. Diverse merken geprobeerd.
Dat vind ik dus ook. Van de eerste druppel tot de laatste zit ik echt wel op.7 soms 8 dagen, maar daarvan heb ik maar 2 heftiger dagen. Die twee dagen voelen voor mij wel echt als nenstruatiedagen, maar de rest met dat ondergoed voelt niet meer als mijn menstruatie, zo fijn!
Ja dat zal vast makkelijker gaan. Ikzelf ben tbm en werk 2x per week 2 uurtjes op de basisschool. Ik hoef dus niet te verschonen op mijn werk. Dan maakt het niet zoveel uit.
Ligt aan de hoeveelheid, maar in principe kan je menstruatieondergoed wel een werkdag meegaan. Eventueel kun je er eerst een (wasbaar) maandverbandje in dragen. Heb geen aandelen ofzo haha, maar ik vind het echt héél erg veel fijner dan de alternatieven.
Ik heb wasbaar maandverband van Imse en van Ella's House. Over beiden ben ik heel tevreden Nog een goede tip is menstruatieondergoed van Aliexpress Deze: https://nl.aliexpress.com/item/1005005212753132.html
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga eens menstruatie ondergoed proberen. De heftigste nacht, lek ik vaak door. Hopelijk gebeurt dat dan ook niet.
Je hebt tegenwoordig ook goedkopere winkels die wasbaar menstruatieondergoed aanbieden. Ik zie het bij de Hema en zelfs zeeman heeft het. Prima om te proberen. Of koop 1 duurdere slip en kijk of het werkt. Bijvoorbeeld in combinatie met een wasbaar verband. Of een cup of disk. Ik wil in ieder geval nooit meer dat wegwerp spul. Je bent veel duurder uit, erg slecht voor het milieu en daarnaast zo'n broeierige plastic laag in je slip. Brr.
Ik gebruik een menstruatiecup en vind dat ideaal. Voel je helemaal niks van als hij goed zit. Daarnaast gebruik ik wasbare inlegkruisjes van imse vimse en van moiji natural. Ik draag ze in m’n slip en draag er een mini legging overheen als ik veel moet lopen, dan blijven ze prima op hun plek. De imse vimse blijft het best zitten.
Hema hoeft dus niet dezelfde kwaliteit te zijn. Ik heb incontinentie ondergoed voor mijn zoon en het absorptie vermogen van de Hema slips is echt duidelijk minder dan voor de A-merk slips. Geen idee of hetzelfde geldt voor het menstruatie ondergoed, maar het lijkt me zeer goed mogelijk.
Ik gebruik een disc met wasbaar maandverband. Helaas lukt dit bij mijn zwaarste dagen niet. Dus op zoek naar iets dat wel werkt. Ik ga eens mij de Hema of zeeman kijken. Als wegwerp gebruik is wel de cotton versie. Dat scheelt al wel wat gelukkig kwa gevoel. Maar herbruikbaar is natuurlijk nog fijner.