Ik slik al een tijdje Chlorella tabletten van Bloem en eet ongeveer een halve eetlepel gedroogde Goji bessen per dag. Is het goed of slecht voor je als je zwanger bent? ik ben 4 weken en 3 dagen zwanger Groetjes, Cikota
Lijkt me verstandig dat je dat navraagt aan de verkoper. Het zijn dan wel natuurlijke producten die je neemt, maar niet iedere vorm van fytologie is goed tijdens zwangerschap. Ik dacht dat chlorella geen kwaad kan. Ik heb een keer gelezen dat het juist verstandig is om te slikken omdat er veel foliumzuur in chlorella zit. Dat hoef je dus niet extra te slikken! Kijk maar even op de verpakking hoeveel er in 1 tablet zit; 0,4 mg is voldoende.
Voor alle dames hier In de eerste 3 maanden zou ik zeker heen chlorella gebruiken. je kan dit alleen doen als je al chlorella slikte voor je zwanger werd. een jaar ongeveer. Pas op met het zomaar nemen van voedingssuplmenten een verkoper in een natuurvoedingswinkel is nog altijd geen deskundige!. Er zit veel foliumzuur en chlorofyl in chlorella en het heeft een gunstig effect op de darmflora maw het heeft veel invloed op de bloedvoorziening in je lichaam. ook goed bij constipatie en diaree. maar bewaar het voor na de bevalling het is nl een prima middel om aan te sterken. Heb een aantal voedingscursussen gehad van paul pitchord (zijn boek is zeer aan te raden) De informatie heb ik dan ook uit zijn boek en cursus.
Goji bessen kun je zeker eten als je zwanger bent, het is juist heel goed. Ze zijn hoog in vit c en antioxidanten. Chlorella is meer omstreden tijdens de zwangerschap, vroeger zeiden ze dat je het niet moest nemen, maar tegenwoordig wordt over het algemeen gezegd van wel. In ieder geval als je het al gebruikte voordat je zwanger werd wordt tegenwoordig wel gezegd dat je het kunt nemen. Ik ben nu op mijn werk, zou het thuis even kunnen nazoeken.... Het zit in ider geval vol foliumzuur, en het helpt om je ijzer hoog te houden wat op zich heel goed is juist tijdens zwangerschap.
Mee eens. Het wordt tegenwoordig juist aanbevolen om chlorella te nemen tijdens de zwangerschap (en ervoor en bij borstvoeding). Ik heb er nog niks negatiefs over gelezen! "Bekend is ook dat het in de periode van 4 weken voor tot 8 weken na de conceptie van belang is om foliumzuur te gaan gebruiken ter vermindering van het risico op neurale buiseffecten bij de baby, zoals o.a. spina bifida. Voldoende donkergroene bladgroenten, noten en peulvruchten horen daarom op het menu, met daarbij een aanvulling van 0,4 tot 0,5 mg Foliumzuur. Deze tot de B-familie behorende vitamine kan worden geleverd door Chlorella, dat het rendement van de dagelijkse voeding op een gunstige wijze verhoogt. Geadviseerd wordt dan om ruim voor de conceptie 3 keer bij de maaltijden 5 tot 6 tabletten Chlorella in te nemen. 15 tabletten Chlorella leveren in totaal 4,5 mg Foliumzuur. Chlorella levert bovendien andere voor een goed verloop van de zwangerschap van belang zijnde mineralen als Calcium, Zink, en IJzer alsmede de vitaminen A, C en D. Goed voor de ontwikkeling van de baby, terwijl de kans op bloedarmoede bij de aanstaande moeder wordt verminderd."
Het is met Chlorella inderdaad wat verwarrend en onduidelijk. Ik zal het zekere voor het onzekere nemen en ga het potje Chlorella 9 maanden bewaren. Goji bessen eten tijdens het zwangerschap kan dus geen kwaad, dus die zal ik blijven eten. Bedankt allemaal voor jullie antwoord.