kindje voelen 30> weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door McDsee, 21 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. McDsee

McDsee Niet meer actief

Ik voel ons kindje wel iedere dag, maar de hoeveelheid verschilt enorm. Ook de kracht van de plofjes is iedere dag anders. Soms val ik niet in slaap omdat hij zo druk bezig is en soms val ik niet in slaap omdat ik hem die dag zo weinig gevoeld heb.
    Zit er bij jullie een duidelijke regelmaat in? Ik las dat als je hem 10 X per dag voelt het goed is, maar telt die 10 X ook als hij daarvan 4x achterelkaar trapt? De onze is iets te klein, net onder de onderlijn, en toch hoef ik pas over 5 weken terug te komen voor een echo en over 3 weken bij gyn. Maar nu ik hem zo onregelmatig voel, maak ik me wat meer zorgen.

2. Ickuzz

Ickuzz Actief lid

8 jun 2010
    330
    0
    0
    Bezigheid momenteel, zorgen voor mijn gezinnetje.
    Landgraaf
    10x is iedere beweging, ook de trapjes achter elkaar. Het hikje is ook een beweging. Heb 't nagevraagd, en geprobeerd te tellen, vergeet het telkens en raak dan de tel kwijt.. Zolang je je mopje maar voelt is t goed.. Denk dat je anders gaat denken wanneer je niks meer voelt :).

Bij mij is ze vandaag gaan trappen alsof ze een boks bal voor zich heeft ;)

& hier is trouwens geen regelmaat in haar bewegingen, het is net wanneer ze zin heeft dan beweegt ze.. Niet teveel zorgen maken! Is moeilijk, maar kop op, alles komt goed. En bij geen vertrouwen effe de vk bellen.. Ben er zelf geen snelle jelle in, maar tis nooit verkeerd om te bellen. :)

3. McDsee

McDsee Niet meer actief

Dankje voor je bericht!
    Ik loop niet bij een vk en heb echt geen idee of ik zomaar het ziekenhuis kan bellen, zo gek, maar ik heb daar dus nog geen enkele informatie over gekregen. Geen info over geboorteplan, geen info over bevalling, geen telefoonnummer(valt natuurlijk wel te googlen) iedere afspraak gaat ook super snel, komt ook steeds over dat het nooit het juiste moment is om vragen te stellen, toen ik nog bij de vk liep had ik veel meer het gevoel dat zij voor je klaar staan. Gelukkig zijn er dit soort sites waar we met onze vragen terecht kunnen.

4. MusPoes

MusPoes Actief lid

17 feb 2013
    381
    0
    0
    Zuid-Holland
    Je kan ook gewoon naar het ziekenhuis toe gaan hoor! Vraag om een ctg omdat je het niet vertrouwt. Of google idd het telefoonnummer en bel voor een extra afspraak. (lees: Nu.) Het kan niet zo zijn dat ze jou afpoeieren als jij je zorgen maakt over het welzijn van jouw kindje! Even assertief optreden. Straks is er wel iets mis en vergeef je het jezelf nooit dat je niet gebeld/gecontroleerd hebt! :) Succes!

5. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Hier ook totaal geen regelmaat te ontdekken en ook duidelijk verschil in hoeveelheid en hardheid qua bewegingen/schopjes per dag.
    Ben zelf ook iemand die zich daar snel zorgen om maakt, maar begin nu wel te begrijpen dat ie soms 2 dagen minder druk is en dan een dag juist weer heel veel. Zie de rustige dag maar als een groei en bijkom dag :). Voel hem op die dagen wel hoor, maar een stuk minder vaak en intensief.

Ik zelf heb weer gehoord dat je de hik niet mee moet tellen in de 10 keer voelen per dag. Maar goed, als ie de hik heeft is het sowieso al een heel goed teken ;)

En vergeet niet dat de kleine nog ruimte heeft om te draaien. Kan ook best goed zijn dat ie nu m'n het ruggetje naar jou buik toe ligt en wel schopt, maar dat ie dan niet tegen je buik enz aan schopt waardoor je het minder goed voelt (was bij mij zo).

Maar, belangrijkste regel blijft: heb je er geen goed gevoel over, trek aan de bel en vertrouw op je eigen gevoel!!! Liever een keer te vaak gebeld dan te weinig!!!

6. Searwen

Searwen Actief lid

22 mrt 2013
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    10x betekent niet 10 schopjes achter elkaar, volgens mijn vk is het echt de bedoeling dat je 10 keer op een dag/nacht merkt dat de kleine wakker is. Ik heb elke anderhalf uur beweging in mijn buik. Als ik zelf wat drukker ben, merk ik het wat minder snel op, maar als ik even rustig ga zitten of liggen, dan laat de kleine bijna gelijk van zich horen.
    Als je niet zeker bent of je kindje genoeg beweegt, kun je een trappelkaartje bijhouden. Schrijf alle tijden op wanneer je wat beweging voelt.
    Bij te weinig beweging echt bellen met je vk.
    Er was laatst nog een meid op dit forum die het kindje te vroeg verloren is na twee dagen verminderde beweging.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.969
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Houd het inderrdaad even bij. Kun je de baby uitdagen om te bewegen? Onze kleine begint eigenlijk standaard zodra ik ga liggen. Ook de gordel van de auto is erg irritant geloof ik. En vaak als ik een beetje duw, krijg ik ook wel reactie terug.

Verder sluit ik me aan bij andere dames: als jij het niet vertrouwt: bel dan toch gewoon! Beter 5x overleg om niks, dan 1x te laat.

8. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik heb juist van de verloskundige begrepen dat ze vanaf 30 weken 95% van de dag slaapt. Ik voel de mijne ook niet zo vaak, maar wel duidelijk.

Ik had in paniek een CTG laten maken omdat ik dacht dat er iets mis was met m'n kindje omdat ze zo weinig bewoog.
    Ze bleek helemaal in orde te zijn, maar ze slaapt gewoon veel

9. McDsee

McDsee Niet meer actief

Vandaag is mijn ongerustheid volledig verdwenen, man wat is hij wilt:D ben weer helemaal gelukkig!

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.969
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het kan per dag echt wisselen hè! Fijn dat je baby de moeite heeft genomen je gerust te stellen. ;)
    Ze krijgen trouwens ook steeds minder ruimte, dus dan kan het allemaal ook weer anders gaan voelen.

11. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Hebben jullie ook het idee dat de baby drukker is wanneer je zelf gestresst bent?

Ik heb dat heel sterk. Wanneer ik stress heb dan schopt hij vaker en harder dan wanneer ik heel relaxed ben. Ik denk dat hij mijn stress meekrijgt en daar druk van wordt.

12. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Wat fijn dat de kleine het goed doet!!! Lekker van genieten :)

Bij mij is het andersom fietwordmama. Als ik stress heb, of niet lekker in m'n vel zit, is die kleine nergens te bekennen. Zou het graag andersom hebben, maar helaas :D Word er namelijk alleen maar onzeker van, zeker als ik me al niet helemaal top voel

Deel Deze Pagina