hoi, ik wil even iets kwijt, misschien dat alle zwangere vrouwen dit wel hebben hoor, maar ik ben constant bezig met de aantal weken dat ik zwanger ben, net als vorige week keek ik uit naar deze week dat ik 26 weken ben, en nu kan ik al weer niet wachten tot ik 27 weken ben, en zo iedere week weer, ik kijk ook echt uit naar volgend jaar dat ik mijn kleine ukkie eindelijk in mijn armen kan houden, hebben jullie dat ook zo, zelf denk ik iedere week weer van 26 weken pffff nog 14 weken te gaan, en volgende week denk ik waarschijnlijk weer pffff nog 13 weken.' jullie zullen wel denken wat kan die zeveren hihi.... maar soms wordt ik dan ook wel eens moe van mezelf snappie!!
ik heb precies hetzelfde alleen ik word niet gek van mezelf hihi maar het is normaal om te verlangen naar je kindje vooral nu dat ik weet dat ik een mooie meisje krijg kan ik niet wachten soms kan ik echt niet wachten todat de kleine er is dan sta ik naast haar bedje en zie ik haar daar al helemaal voor me in haar bedje liggen hihi maar ze brengt me gauw weer naar de realiteit door te schoppen' maar telkens als er weer een week voorbij is dan tel ik precies hetzelfde af nu verlang ik al naar week 23
waar ik soms wel moe van word is dat ik ook de dagen aftel dus nu ben ik 22+2 en dan denk ik ik ben morgen 22+3 en maandag 22+4 ik doe het onbewust maar wanneer ik het merk dqat word ik echt gek van mezelf (dan weer wel hahaha)
oh gelukkig ben ik niet de enige, ons baby kamertje is ook klaar, en iedere dag sta wel even op het kamertje, kijk ik naar het bedje, dan kijk ik weer in de kleding kast om de kleertjes te bewonderen, en alles weer een ander plekje te geven, maar dat aftellen he, ik ben ook zo nieuwschierig hoe dat onze kleine man eruit zal zien, en op wie die zal lijken, hihi
oh daar had ik ook last van! Behalve bij 40 en 41 weken, toen hoefde het van mij niet langer te duren. Bij mijn dochter ook, kon niet wachten tot ze ging zitten, staan en lopen enz. Nu is dat wel een beetje over eigenlijk..
In het begin had ik dat heel erg. Nu juist niet, het vliegt en ik moet nog zoooo veel doen (aan werk, aan kinderkamerdingen, aan voorbereiden bevalling, aan..., aan ...) De tijd vliegt nu echt veel meer dan eerst, misschien juist omdat ik me een stuk minder zorgen maak over de zwangerschap dan eerst.
Hoi esther dat had ik ook! ik had allemaal van die boeken en hield heel precies alles bijhoever de baby was. Het was een echte `hobby` Uiteindelijk ben ik veel te vroeg bevallen helaas, maar ja ik heb wel heeeeeeel vaak geroepen `was het maar zover`.. Ik keek er heel erg naar uit om moeder te worden en ik denk jij ook. Mijn advies is geniet ervan dat je zwanger bent, want ik het die laatste weken echt gemist. Groetjes
ochja, ik ben nu 5 weken, en komende dinsdag begint nr 6. Inderdaad kan het mij niet snel genoeg gaan allemaal ik zeg vaak tegen mijn man of we niet 10 weekjes vooruit kunnen spoelen...ook omdat ik gewoon het eerste trimester voorbij wil hebben. Het is ons eerste kindje dus alles is zo onzeker nog. Ik houd ook inderdaad helemaal de ontwikkeling bij en iedere dag zit ik hier op het forum, ik ben er echt heel veel mee bezig maar ik vind het dan ook helemaal geweldig. Nu is het afwachten op dec. ergens de 2e week kan ik een afspraak maken voor een echo...dus tot die tijd gaan de dagen zooo langzaam Gelukkig heb ik wat leuke dingen ingepland een paar weekenden en werk veel dus hopelijk ist voorbij voordat ik het weet.. Maar, ik herken dat dus heel goed!
ik geniet ook wel hoor van mijn zwangerschap, vind het echt geweldig, mijn schoonzus is pas bevallen van een tweeling, en zei roept dus echt dat ik er van moet genieten, want zei is nu jaloers op mijn buikje, omdat ze het buikje wel mist. op zich gaat de tijd wel snel, ik zit al vanaf dat ik 9 weken zwanger ben thuis, en in het begin vond ik dat wel prettig, maar begin nu te merken dat ik echt dingen uit de hoek moet zoeken om me niet te vervelen, en aangezien de baby kamer al helemaal klaar is, en al best veel spullen heb, en moet stoppen met kopen, moet ik toch iedere dag iets anders verzinnen, ik zwem ook al 2 keer in de week. iemand misschien nog tips??
Ja met het eerste trimester had ik dat zeker! Nu wil ik er ook echt wel bewust van genieten want ben hoogstwaarschijnlijk voor de laatste keer zwanger, en weet van mijn vorige zwangerschappen hoe snel het eigenlijk voorbij vliegt (dat besef je achteraf pas...) En een zwangerschap is toch wel een hele speciale periode! (ondanks alle mindere dingen zoals hormonen enzo)
he meid, weet precies hoe je je voelt heb het oook heel erg, ben toevallig ook nog even ver alls jij.. bij mij is het denk ik nog erger omdat ik mn 1e zoontje na 16 dagen weer ben verloren dus mij kan het helemaal niet snel genoeg gaan.. loop ook thuis ivm bekken klachten dus verveel me ook net als jij haha wat een boel overeenkomsten
O joh, ik herken 't helemaal... Ik zit bij elke week al weer stiekem te kijken op sites bij de volgende hoeveelheid weken (op sites waar je dan kunt zien hoe ver je kindje is met 'n bepaald aantal weken) en op dit moment zit ik in de fase van 'over 14 dagen mag ik zeggen 'nou, de hummel mag nu wel komen'... Ik geniet absoluut van 't zwanger zijn, maar op de één of andere manier is 't gewoon iets wat 'gebeurt' of zo...
he leonie20, wat lees ik nou, je zoontje verloren na 16 dagen hoe kwam dat zo?? kan me voorstellen dat het bij nog erger is ja!!
ben mn zootje verloren doordat ie een aangeboren hart en slokdarm afwijking had die ze in het ziekenhuis nooit hebben gezien.daardoot tijdens de slokdarm operatie hartstilstanden gehad en zoveel hersenbeschadinging opgelopen dat ze hem niet meer wouden opereren aan zn hartje.. liefs
das heftig zeg, hebben ze die afwijkingen niet kunnen zien dan met de 20 weken echo, want afwijkingen zijn toch meestal wel te zien?? liefs
de hartafwijking is heel moeilijk te ziien zelfs na de geboorte is dit moeilijk te zien, de slokdarm afwiojking hadden ze moeten zien omdat met deze slokdarm afwijkoing het maagje nooit gevuld had kunnen zijn hadden ze me hier verder voor moeten onderzoeken alleen hebben ze dit dus nooit o gemerkt. na de geboorte hebben ze nog 4x een hart echo gemaakt en pas de 5e x toen et al te laat wwas hebben ze zn hartafwijking gezien, ben nu oook voor de 20 weken echo ergens anders heen gegaan en ga ook zeker nooit meer naar dit ziekenhuis... liefs
ik had het bij alyssa ook best wel erg. nu heb ik het heel erg met aftellen (optellen) naar de echo en naar de magische 12weken grens. gelukkig heb ik ook wel veel dingen waar ik druk mee ben, maar iedere dag ben ik benieuwd naar dit nieuwe wondertje. liefs doris
ow ja dit herken ik heel goed, word er ook gek van. moet oppassen dat ik er niet elke keer een weekje bij smokkel. jeetje zeg, wat erg dat jeje kindje met 16 dagen verloren bent sterkte ermee hoor!!!
Ik vind de tijd juist harstikke snel gaan! Nu zijn wij ook nog druk met het kamertje bezig, over een maand ongeveer is 't klaar. Werk is ook nog druk dus m'n dagen gaan erg snel. 'k Ben heel benieuwd naar onze kleine uk maar vindt het ook prima dat het nog even duurt. Vindt het ook zo gezellig met het getrappel in m'n buik en ben het zwanger zijn nog lang niet zat. @Leonie, wat erg zeg! Dat gun je niemand! Veel sterkte!
Heel herkenbaar het begon al toen we gestopt waren met de pil; aftellen tot nod... toen aftellen naar de 1e echo, de volgende controle bij de vk, de 20 weken echo en zo door Ook ik kijk elke week weer naar de ontwikkeling van ons kindje en de zwangerschap op wel 4 sites en liefst ook alvast een weekje vooruit... en af en toe idd dat weekje erbij smokkelen; dan denk ik, als ik nu 20w0d ben zit ik dan niet in de 21e week? hihi Blijft gewoon allemaal spannend!! @leoni wat heftig, kan me helemaal voorstellen dat je niet meer naar dat zh wilt.