kraamvrouwenkoorts

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Riekema, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Riekema

Riekema Nieuw lid

24 mei 2008
    1
    0
    0
    Hoi, graag zou ik wat meer informatie willen over kraamvrouwenkoorts.
    Ik ben 9 april bevallen met een keizersnede en 4 weken later kreeg ik plotseling 40C koorts, pijn in mijn buik en in het ziekenhuis bleek dat ik kraamvrouwenkoorts had. Ik heb toen 4 dagen aan het infuus gelegen en was erg ziek.
    Mijn vragen zijn:
    - hoe ben ik aan deze infectie gekomen? Kan dat nog door de keizersnede zijn gekomen? Hoe is het mogelijk dat ik zo laat (4 weken na de bevalling) dit heb gekregen?
    - mijn vorige bevalling was (ook) vrij dramatisch; na een mislukte vacuum alsnog een keizersnede en daarna kreeg ik wondabcessen in mijn buik. Die hebben zich toen naar buiten toe ontlast, maar ik ben lange tijd erg ziek geweest. Hoe kan het dat ik nu voor de 2e keer een ontsteking heb gekregen, of houdt dat geen verband met elkaar?
    - loop ik een groter risico op dit soort complicaties als ik evt. voor de 3e keer zwanger zou worden?
    - ik ben nu nog erg moe, ruim 6 weken na de bevalling......hoe lang duurt het herstel na kraamvrouwenkoorts?
    Heel erg bedankt voor jullie antwoorden!
    Groeten, Marieke

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi riekema,

Specifiek zeggen hoej ij het hebt opgelopen is moeilijk. Het kan inderdaad zijn dat je in het ziekenhuis hebt opgelopen door iemand die jou verzorgt heeft.(voor tijdens of na de keizersnede) ook kan het zijn dat je zelf al een wondje had dat de streptokok A bij zich had en is op het moment dat jij de minste weerstand had de kop op gestoken. Je kan drager zijn van de streptokok en dat je daarom bij de eerste de abcesorming had en nu de kraamvrouwenkoorst hebt gekregen. Bespreek dit ook tijdens je nacontrole in eht ziekenhuis!
    Ik weet niet of de kans bij een derde keizersnede weer aanwezig is misschein dat je ze bij voorbaat al antibiotica kunnen geven...
    Na een bevalling zo ziek zijn is een flinke optater voor je lichaam, je hebt echt even de tijd nodig om te herstellen,probeer deze tijd et enmen anders duurt het misschen nog langer..

Sterkte imke

Deel Deze Pagina