Chocolade monsters er is hoop!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Wilma, 27 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Chocola maakt mogelijk dunner

Laatste update: 27 maart 2012 08:14 info
    AMSTERDAM - Gematigde chocolaconsumptie zou wel eens calorieneutraal kunnen zijn.

Foto: Thinkstock
    Amerikaanse wetenschappers hebben deze gewaagde stelling opgeworpen na een studie waarin ze 1000 volwassenen en hun eetpatronen bestudeerden. Het onderzoek is maandag gepubliceerd in Archives of Internal Medicine.
    De eerste aanwijzing voor het gunstige effect van chocola kwam van het BMI (Body Mass Index), een maat voor gezond gewicht waarin lengte en gewicht worden meegenomen.

BMI

Het bleek dat de chocola-eters een lager BMI hadden dan degenen die geen chocola tot zich namen. Het was zelfs zo dat degenen die vaak chocola eten meer voordeel hadden dan de minder fanatieke chocolaconsumenten.
    Het verband was niet enorm uitgesproken, aldus de onderzoekers, maar significant genoeg om geen toeval te zijn. Ook waren er geen andere oorzaken te vinden voor de lagere BMI; er was geen verschil in sportactiviteiten, en de chocola-eters namen zelfs méér calorieën tot zich in voeding.

Minder vet

De wetenschappers verklaren de resultaten door te zeggen dat de gematigde chocola inname ervoor zorgt dat er relatief minder vet opgenomen wordt, waardoor er voor de extra calorieën gecompenseerd wordt. Ze benadrukken daarbij wel dat chocola dus vaak, maar in kleine hoeveelheden genuttigd zou moeten worden.
    Hoeveel chocola dat exact is verschilt per persoon, en daar durven de onderzoekers dan ook geen uitspraken over te doen.

------------------------

Dan zet ik mijn nieuwe liefde chips (1x in de week op zaterdag avond) maar weer opzij voor mijn oude liefde chocola en dan net wat vaker met kleine hoeveelheden. Dan vliegen die pondjes er vanzelf wel weer af. Toch? :D

2. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Haha klinkt interessant, maar ik durf de proef nog niet op de soms te nemen ;)

3. Jel

Jel Niet meer actief

Oh nou geweldig, dan gaan we toch aan de chocola om af te vallen? :D

4. wenrichtwan

wenrichtwan Bekend lid

5 feb 2011
    775
    1
    18
    Vrouw
    Activiteiten begeleidster
    Stadskanaal, Provincie Groningen
    Toen het las dacht ik : Jeej!! haha..
    Hoef ik geen schuld gevoel te hebben als ik chocolade eet:p

5. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Een chocoladedieet :D

Beter dan wortels en een blaadje sla!

6. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Heb vandaag maar meteen een zak chocolade eitjes gekocht :p

7. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Nou dat komt goed want ik heb gister een halve reep opgegeten

8. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    zo maar even de paaseitjes halen dan :)

9. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Aha nu snap ik waarom ik maar niet aankom haha, ik snoep dagelijks wel een paar chocotoffies...

Deel Deze Pagina