medicijnen baby zelf betalen

Discussie in 'De lounge' gestart door edelweiss, 12 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Onze jongste heeft reflux en dus danig dat we medicatie nodig hebben.

Maar nu komt het ik moet dus in de maand 5 flesjes hebben maar moet het dus zelf betalen a 55 euro de fles. Klopt dit?

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik heb nooit zelf de reflux medicatie moeten betalen.

3. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik weet niet wat je bedoeld met flesjes maar ik zou het vragen aan je kinderarts want het word bijna altijd vergoed

4. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Even met je zorgverzekering bellen. Die kan zien of het met jouw polis vergoedt word.
    Misschien is het eigen risico, en dat het daarna vergoed word als je daar overheen zit?

5. knap

knap Niet meer actief

Zou het niet weten.

Kinderen zijn meeverzekerd op de zelfde vergoeding dan die de ouders hebben uitgezonderd dacht ik tandheelkundige hulp?

Heb je al je verzekering gebeld.?

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Voor kinderen geld toch geen eigen risico?

Ik heb hier nog nooit wat moeten betalen voor medicatie voor mn zoontje. Zelfs niet voor het bloedprikken.

7. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.655
    1.414
    113
    Kinderen hebben geen eigen risico inderdaad maar het zou kunnen dat dit medicijn niet vergoed wordt dus even navragen bij de verzekering

8. Laust

Laust Niet meer actief

Onze dochter krijgt nexium die we in het begin zelf moesten betalen (ongeveer 10 euro per week) Als het chronisch zou zijn kregen we het vergoed. De tweede keer kregen we het meteen voor 3 maanden mee, omdat 3 keer 1 maand niet vergoed zou worden. Vaag!

Even je verzekering bellen of overleggen met de apotheek?

9. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik heb bij de middelste ook nooit hoeven betalen voor exact dezelfde medicatie.

Ik snap er geen hout van. 275 euro in de maand voor een beetje ranitadine

10. Hanneke23

Hanneke23 Bekend lid

20 jan 2012
    642
    0
    0
    NULL
    NULL
    Soms is het 1 keer zelf betalen en volgende keren via de verzekering. Hadden wij met de zantac, nexium, lactuose en forlax ook....
    Moet volgens mij idd bij staan dat het chronisch is....

11. Appelgebakje

Appelgebakje Bekend lid

21 feb 2013
    950
    0
    16
    Management assistent/secretaresse
    Veenendaal
    De antipsychotica van mijn man moest hij altijd eerst zelf betalen, maar kregen we wel vergoed als we de bon naar de verzekering stuurde. Misschien werkt het ook zo met deze medicatie?

12. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    de allereerste keer betaal je voor die reflux medicatie
    daarna is het ''chronisch'' en is het gratis..

Hier precies hetzelfde gehad met onze zoon.

inderdaad! eerste keer betaal je..

ook volwassenen krijgen trouwens deze maagzuurremmers/medicatie voortaan pas vergoed als het chronisch is... dus als je een weekje maagzuurremmers moet slikken betaal je dat als volwassenen ook voortaan eerst zelf.

13. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0

ik zou de apotheek eens bellen.. 99% kans dat het alleen het 1e recept is omdat het daarna 'chronisch' is en dus gratis :)

14. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0

bloedprikken, echo's, ziekenhuisopnames, etc zijn idd allemaal gratis, maar een hoop andere dingen niet meer hoor..

Denk aan bijv een redressiehelm.. als je daar niet apart voor verzekerd bent ( zit bijna in geen een verzekering) dok je €1500.
    Steunzolen voor kleine kinderen idem dito.. moeten we hier ook elke 6 maanden betalen.. zo ook de allereerste medicatie zoals refluxmedicijnen totdat het 'chronisch' is.

15. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Zo ook medicijnen (Forlax) moest ik ook zelf betalen hoor voor mijn 3-jarige. Was gemiddeld een euro per dag.

16. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    Ja, en veel zelfzorgmedicijnen moet je ook zelf betalen

zoals bijv Vitamine D.. is vrij verkrijgbaar ( bij bijv kruidvat) en word dus niet vergoed .. zelfde met paracetamol, dampo, zoutoplossing neusspray, etc

17. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Meestal is het eerste paar keer zelf betalen en als het gronisch is dan krijg je de rest vergoed. Verschild per medicijn maar ga uit van 6 maanden.

18. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Heb het gelijk gevraagd. De eerst 4 herhalingen zelf betalen. Dus sowieso 5 maanden daarna word het chronisch

19. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0

dat is shit 5x €55 :(

Kun je het daarna niet aftrekken van de belasting? maar dan moet je volgens mij op jaarbasis een nog hoger bedrag hebben omdat je pas vanaf minimaal zoveel euro kan aftrekken..

Maar dan word het dus na 6 maanden pas chronisch?

20. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben Vh weekend ook eerste flesje zelf moeten betalen ranitadine dus, wij kregen te horen dat de eerste keer zelf betaald moeten worden omdat het bij alle maagbeschermers blijkt te zijn dat je de eerste uitgifte zelf moet betalen en daarna krijg je ze wel vergoed.

Deel Deze Pagina