Vanmiddag vond ik vocht vretereters in de bench weet niet of ze iets er van op heeft en merk ook niets aan haar voel me zo rot dat ik niets gezien heb kan hooguit uit een tas of iets komen heb geen vochtvreters voor in huis
Hier een dierenartsassistente... Gelijk bellen! Ze kunnen contact opnemen met een vergiftigingscentrum...
Even bellen ter geruststelling. Stel nou dat er wat gebeurd zal je je altijd schuldig voelen. Komt vast goed
Hier dierenarts... Als het zo'n zakje met silica gel was, wat normaal bij schoenen in zit enzo, kan het geen kwaad. Wordt niet opgenomen door het lichaam, het onttrekt alleen vocht. Water laten drinken en dan wordt het vanzelf weer uitgepoept. Vergiftigingscentrum zegt dat soms als vochtvreter niet silica gel gebruikt wordt maar calciumoxide, dat kan wel kwaad, dus als er niet 'silica gel' op het zakje stond zeker wel naar dierenarts gaan. Even letten op eten/drinken/braken/ontlasting, maar als het inderdaad om silica gel gaat valt het heel erg mee, ondanks de grote letters 'do not eat' op het zakje... Als je hond vaker rare dingen eet, zou ik volgende keer wel direct dierenarts bellen als je twijfelt of iets kwaad kan. Als het net gebeurd is kan het bij sommige dingen namelijk erg nuttig zijn om te laten braken, maar als er veel tijd tussen zit heeft dit geen nut meer...
super bedankt heb idd net de dierenarts gebeld en voorgelezen wat er op stond en idd wat jij zegt zeiden hun ook heb gelijk heel der bench gestofzuigd en me Hond die is lekker actief drinkt zoals ze altijd drinkt en ontlasting was gewoon goed