Blaasontsteking verschijnselen maar geen infectie?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Bibiche, 8 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik voel al sinds 1 week alsof ik een blaasontsteking heb. In het begin voelde ik niks maar moest wel vaak plassen en gek gevoel in onderbuik. Nu heb ik dat gevoel nog sterker, een soort druk onderin op mijn blaas en gisteren ook al een zeurderig gevoel. Niet bij het plassen maar continu.

Nou had ik gisteren mijn urine laten testen maar was niks te zien. Ik vind dit echt vreemd want ik plas soms 4 keer in een uur zonder overdreven veel te drinken.

Schimmel is het niet want dat heb ik 2 weken geleden al gehad en weet nou wel hoe het voelt. Ik heb niet meer of andere afscheiding.

Heeft iemand dit ook gehad?

2. Cynthia85

Cynthia85 Bekend lid

4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Hoi,
    Ik heb hier ook al een week ofzo last van,
    elke keer denk jah nu heb ik blaasontsteking
    maar het zet niet door. Ik ben zelf niet naar de dokter geweest, ik drink gewoon 1 a 2 glazen cranberrysap op een dag en dan voel ik niks meer.

3. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja, ik bleek bij nader onderzoek een ontsteking aan de pezen van mijn rechte buikspieren te hebben, dus wel een ontsteking, maar dan in je lies en dit komt door overbelasting, in mijn geval doordat ik erg korte buikspieren heb. Bij mij begon het in de 19e week.

Cynthia, doorlopen met een vermoedelijke blaasontsteking is levensgevaarlijk voor je ongeboren kindje. Cranberriesap helpt niet tegen de ontsteking. Daar heb je echt anti-biotica voor nodig. Tijdens de zwangerschap zijn de symptomen van een blaasontseking heel anders dan in andere gevallen, dus als je vermoed dat er een onsteking zit gelijk je urine laten testen, want als het door zet zonder dat je er iets aan doet is de kans op een miskraam heel erg groot.

4. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Zo ontsteking aan je pezen :( Dit is al de tweede keer dat ik mijn urine laat nakijken maar niks uitkomt.

Als ik maandag nog steeds last heb dan laat ik het weer nakijken en maak ik een afspraak bij de dokter voor nadere onderzoek.

5. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik hoop niet voor je dat dat het is Bibiche, maar ik ben wel heel blij dat het nu een naam heeft en dat er iets aan gedaan kan worden, al is dit een lang en pijnlijk proces. Zoals ik al schreef, het komt niet vaak voor, maar misschien ook omdat veel VK's er niet mee bekend zijn.

Kenmerken bij mij zijn:
    - constante zeurende pijn in mijn lies.
    - pijn bij en na het plassen
    - pijnsteken bij onverwachtse bewegingen, zoals opstaan.
    - brandende pijn op mijn bekkenrand.
    - harde buiken.

Succes maandag.

6. je kan toch n blaasontsteking hebben zonder infectie of dat je t merkt,heb t al vaak mee gemaakt voor dat ik zwanger was,dus ik weet wat t is je hoeft er niks van te merken alleen dat je urine niet echt fris ruikt,of dat t kriebelt als je plast!

succes
    groetjes krulliewullie

7. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja, maar dan zou een test dat toch wel uitwijzen. Het gaat er juist om dat je buikpijn hebt terwijl de testen allemaal negatief zijn.

8. Oempje

Oempje Actief lid

13 aug 2006
    385
    0
    0
    Amsterdam
    Ik vind het zelf ook moeilijk... moet ook veel plassen, maar geen pijn of wat dan ook. Ik denk dat ik, gezien het advies van Loeki, toch maar naar de dokter ga morgen.

Wat kun je verder opmerken bij een blaasontsteking tijdens de zwangerschap?

9. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Vanochtend weer urine ingeleverd en weer niks :confused: :cry: . Morgen dan maar afspraak maken met de huisarts want loop al 2 weken met een gek gevoel onderin. En ik plas soms 3-4 keer in een uur zonder overdreven veel te hebben gedronken.

10. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Laat je ons even weten wat er uit het onderzoek komt. Heel veel succes morgen ik hoop dat ze iets kunnen vinden.

11. biancanr1

biancanr1 Bekend lid

29 nov 2006
    824
    0
    0
    leidster kdv
    Hoi, ik heb ook net een blaasontsteking gehad. Ik ben bijna 17 weken zwanger. Eerst konden ze ook niks in de urine vinden, maar na een kweek kwam er toch wel een ontsteking uit. Deze MOET behandelt worden anders is het gevaarlijk voor je kindje. Als ik jou was zou ik terug gaan naar de huisarts en vragen of ze de urine op kweek kunnen zetten.

12. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Mijn urine is ook 2x goed nagekeken. Moet ook veel plassen en heb ook een zeurend gevoel in mn onderbuik. Vooral als ik s nachts wakker word en heel nodig moet plassen doet t zeer. Niks in mn urine gevonden, zowel geen blaasontsteking als schimmelinfectie duzz. De dokter zei tegen mij dat t gewoon waarschijnlijk mn kindje is die veel op mn blaas drukt.

13. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik heb ook een poosje gehad dat ik ontzettend veel moest plassen. Als ik mijn broek omhoog trok op de wc had ik het gevoel dat ik alweer moest.
    Mijn urine is op kweek gegaan en er kwam niets uit. Moet zeggen dat het ook vanzelf weer is overgegaan.

14. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Maar kan kindje nu al bij mij op mijn blaas drukken?

Ze hadden vorige week een soort kweek gedaan 24 uur in een speciaal kast bewaard maar ze konden ook niks vinden. Echt vaag allemaal.

15. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja, bij 17 weken kan je kindje al op je blaas drukken en bij mij ligt ze ook vaak onderin wat de druk op mijn pezen alleen nog maar erger maakt. Gewoon goed na laten kijken hoor. Laat je neit weg sturen met 'het is neit anders'

16. Nemo

Nemo Niet meer actief

Zeker kan je kindje al op je blaas drukken. En je hebt meer dan alleen je kindje in je buik hoor. Placenta, vruchtwater enz.
    Die kweek waar jij het over hebt is normaal hoor. Dat heet een uricult, als daar niets op groeit is er geen onsteking. Als er wel iets op groeit kunnen ze het opsturen naar het laboratorium en daar kunnen ze dan kijken welke bacterie erin zit en waar die gevoellig voor is (wel antibiotica). Snap je ?

17. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik snap het :D

Ik heb al voor mijn zwangerschap wel 20 blaasontstekingen gehad maar dit voelt een beetje hetzelfde maar ook weer anders. Heel moeilijk uit te leggen konstant drang om te plassen.

18. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Hopelijk is het niets ernstigs en is het gewoon de druk van je kleine.

19. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Weet je al iets meer Bibiche?

20. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik word er iig niet wijzer van. Hoe moet dit dan straks zijn als t kindje indaalt? Ik moet nu sowieso ook s nachts al 3x er uit. Pff. En de 'pijn' in de onderbuik is ook nog niet minder. Hoe verklaren ze dit dan? Zou dit ook de kleine kunnen zijn dan? :(

Deel Deze Pagina