Zwanger en wat zorgen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door MammainSpe22, 4 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MammainSpe22

4 apr 2022
    13
    2
    3
    Vrouw
    #1 MammainSpe22, 4 apr 2022
    Laatst bewerkt: 4 apr 2022
    Hoi dames,

Ik ben te laat gestart met foliumzuur omdat ik niet wist dat ik zwanger was. Ik ben dan ook pas in week 4 van de zwangerschap gestart met foliumzuur en hebben we in diezelfde week voorverpakte gerookte zalm uit de supermarkt gegeten. Deze zalm hebben we eerst goed verhit en daarna in een warm gerecht opgegeten. De dag erna hebben we dit weer gegeten, maar dan koud. Wij hadden een eenpansgerecht dus de dag erna weer gegeten alleen koud. Het gehele gerecht was de dag ervoor tijdens bereiding verhit. Ik maak mij toch een beetje druk om bovenstaande zaken en wil het graag goed doen voor mijzelf en de kleine. Waar je je als net zwangere al niet druk om kan maken haha.

De huisarts zegt dat het lichaam sterk is, maar toch voelt het niet helemaal lekker. Wellicht wat ervaringsdeskundigen die mij ook wat zorgen kunnen ontnemen.

2. momim

momim Actief lid

21 feb 2019
    343
    213
    43
    Niet te veel zorgen maken! Je slikt nu foliumzuur, dat is goed en de zalm was verhit.

3. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.012
    1.557
    113
    Vrouw
    Zal wel loslopen. Zelfs bij onverhit eenmalig een risicoproduct eten is de kans heel erg klein dat je wat oploopt.

qua foliumzuur, gewoon vanaf nu dagelijks slikken, ook hierbij kleine kans dat het kwaad kan dat je wat later bent gestart.

probeer het los te laten! :)

4. MammainSpe22

4 apr 2022
    13
    2
    3
    Vrouw
    Dankjewel, dit geeft al rust. Loslaten is lastig, maar ga het proberen!

Deel Deze Pagina