Mijn dochter krijgt 's ochtends en 's avonds een fles met pap. Ze krijgt 's ochtends de zonnige ontbijtpap licht volkoren 8+ maanden en 's avonds het slaperige droompapje biscuit 6+ maanden. Ze is gek op de pap en ze groeit er goed op (en slaapt prima door, maar dat deed ze zonder pap ook al) Nu zag ik dat er in deze beide papjes suiker/honing zit. In de 8 granenpap van Bambix voor baby's van 12 maanden zit geen suiker. Zou ze deze (ze is volgende week 11 maanden) pap al kunnen hebben? Of moet ik nog anderhalve maand wachten?
Honing mag een baby tot een jaar niet hebben ivm een stof die er in zit die gevaarlijk zou zijn. Vraag me dan af waarom het dan wel in de papjes zit... mss bewerkte honing? Een baby heeft een natuurlijke voorkeur voor zoet, dus ik zou t zo min mogelijk zoet houden. Weet niet of je er wat aan hebt
Ik zou het in ieder geval bij een keer pap houden (pap is een prima ontbijt), een papfles 's avonds geeft veel energie en dat kan haar slaapritme verstoren. Ook zet pap aan. Misschien merk je dat nu nog niet, op den duur kan dat wel gebeuren. Ik zou het 's avonds bij een normale fles houden. Qua smaakjes zou ik het zonder suiker/honing houden (vreemd dat in de 12-maanden variant dan weer geen suiker zit) dus ik zou ook de 12-maanden variant pakken of een biologische pap.
Ze "moest" van het cb twee keer per dag pap, want ze is aan de lichte kant en ontzettend beweeglijk. Biologische pap vind ik best prijzig, dus ik ga, denk ik voor de 12 maandenpap.
Raar CB. Ik denk dat je dochter nu vooral dikker wordt door de zoetigheid die ze krijgt. Honing in dit soort producten geeft geen botulismerisico, daarom 'mag' het. Maar ik vind het wel raar dat dit soort pappen voor jonge kinderen gezoet worden. Nou moet ik zeggen dat ik al ril van de namen, die op zich zouden voor mij al reden zijn het product absoluut niet te vertrouwen, maar dat is persoonlijk. Biobim kost rond de 3 euro per pak, en dan weet je zeker dat er geen onnodige rommel in zit. Ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken, maar zelf zou ik die ene extra euro per week er wel voor over hebben.
serieus??? mijn zoontje zat altijd op de -2 lijn qua gewicht, maar heb nooit advies gekregen om hem vol te mesten met pap ( want de soorten die jij noemt zijn echte suikerbommen) Ik zou eerder kiezen voor extra vet (roomboter, olijfolie) als extra toevoeging voor een licht kind, dan suiker.
Ik heb nooit pap gegeven. Ik vind dat eigenlijk volledig onnodig. Ofwel geef ik melk, ofwel groenten of fruit. Zo'n gezoete dingen, daar hou ik mijn dochter liever ver vandaan.
Hmm onze dochters zitten ook op de -1 lijn (prematuur), maar vam de kinderarts hoefden we absoluut geen pap te geven. Haar woorden: ze volgen hun eigen lijn en zijn tevreden, ze nu volproppen heeft later alleen maar meer kans op overgewicht. Maar goed: op je vraag heb ik dus geen antwoord, omdat mijn kinderen dus geen pap krijgen
Hier ben ik het helemaal mee eens. Het CB had je beter roomboter olijfolie en volle yoghurt kunnen adviseren. De pap die je geeft, is te zoet en er zitten onnodige suikers in en dan nog twee keer per dag? Pap is bedoeld als ontbijt, als toetje kan ze beter een schaaltje yoghurt en dan nog een gewone fles voor het slapengaan krijgen. Hier creeër je alleen mogelijke gewichtsproblemen mee.
Ik heb vandaag ook vast een pak bambix 12+ gehaald maar op het pak staat toch echt wel dat er suiker in zit! Of zijn er meerdere 12 mnd pappen van bambix? Ik heb de zonnige ontbijtpap..
Als je pap wilt geven zou ik gewoon de6maanden fijne granen geven. Daar zit de minste hoeveelheid gekke dingen in dacht ik me te herinneren!
Wij gebruiken de biologische papjes van Holle; nu speltpap. Er zit alleen speltmeel in, verder niks. Zoon smult ervan. Hebben ook Biobim in de kast staan, maar die nog niet geprobeerd. Ik vind het het geld wel waard.
Daar zit alleen wel een hele zoete smaak aan (bambix) waardoor daarna elke andere pap vies is Het lijkt me toch wel logisch steeds wat groffere pap met meer granen te geven, ze krijgen toch andere voedingsbehoeften naarmate ze ouder worden.
Paar jaar geleden had bambix helemaal geen pappen waar suiker in zat! Ik zou maar eens met de klantenservice bellen, dit lijkt me niet gezond. Anders gewoon Biobim of Holle kopen, prima pap en echt niet superduur!
Hier een meisje dat van uitgesproken smaken houdt. De zes maanden bambix is heel vlak van smaak, de acht maanden lijkt meer op pap wat mij betreft. Het meest in de smaak viel nog een hapje van mijn brinta, maar daar wachten we nog maar even mee
Gelukkig is mijn dochter een alleseter. Over twee weken naar het cb, dan maar eens overleggen over de pap.