Ik las dat het slecht voor de baby is om chocolademousse te eten tijdens de zwangerschap, is dat zo?? Zou wel jammer zijn .
Dat is het zoveelste wat je niet zou mogen! Echt, als je dat allemaal gelooft mag je niets meer! Nee hoor meid, gewoon lekker eten
oh nou, ik heb vanavond amerikaanse chocolademousse op met slagroom!! bij de buren gegeten en het was me toch lekker!!!!
Omdat er eiwit in zit. Wat denk ik nooit gekookt is? Wat weer betekent dat je een rauw ingrediënt zit te eten?? Helppp. Ik heb het namelijk wel een paar keer gegeten, maar hoop niet dat het kwaad kan.
wist ik niet ik heb het ook een paar keer op niet zo veel als normaal (ben verslaafd) maar nu zo'n 3x zeker wel.. maar het is nu net of je idd niks meer mag eten enzo
Rauw eiwit zit in verse chocolademousse, de variant uit de supermarkt kan geen kwaad omdat het bewerkt is.
hey meiden geen paniek hoor zulke dingen zijn allemaal niet goed als er te voor staat zo afentoe kan dat geen kwaad. ik heb het met filetamerican ik vind dat zzzzooooo lekker en heel afentoe neem ik eens wat er van zelfde met smeerworst te veel is niet goed maar zo eens afentoe. als ik is een keer zin heb in een biefstukje neem ik dat ook gewoon niet iedere week van die dingen maar soms ineens heb ik er zin in zorg dan natuurlijk wel dat je goede kwaliteit haald dat doe ik ook wel proberen, zo dat je zeker weet dat het goed is. Zelfs als ik een keer zin heb in een glaasje bessen jenever drink ik dat ook gewoon maar dan natuurlijk geen limonade glas vol haha maar bv als je uitgebreid eet met kerst waarom zou je dan niet 1 glaasje mogen op 1e kerst dag of bv als iemand gaat trouwen 1 klein glaasje champange vroeger dronk mijn oma iedereavond een wijntje want dat was toen goed zeiden ze hahaha. Dus gewoon alles met mindere mate en goed op de kleur letten en op datums maar verbied je zelf niet alles heb ik nooit gedaan en ze zijn allemaal gezond en rond mijn dochter was bij de geboorte 8 pond dus dat zegt genoeg hahaha. dus neem lekker chocolademoes mee als je er zin in hebt en dan natuurlijk niet iederedag
Uhm, ik ben het niet helemaal met Blommeke eens, dat je af en toe filet americain kan nemen. In filet americain zit mogelijk toxoplasmose. Als je filet neemt, heb je dus keer op keer de kans dat je jezelf besmet met toxoplasmose. Een soort Russisch roulette dus. Smeerworst is een ander verhaal. Je mag als zwangere niet teveel vitamine A binnenkrijgen, smeerworst is een bron van vitamine A. Pas als je hiervan teveel van eet, breng je jezelf/de baby in gevaar. Één boterham per dag hiervan mag. Bij dat soort dingen moet je inderdaad niet teveel eten, met mate mag gerust. Maar etenswaar waar mogelijk bacteriën inzitten, zou ik niet proberen!
Rauw eiwit is niet schadelijk voor de baby maar voor jezelf, je kan er behoorlijk ziek van worden en dat is voornamelijk vervelend voor jezelf (dit is iig mij verteld door vlos)
das idd het punt met ei dat je zelf ziek word maar de kleine heefgt daar geen last van. en rauw ei zit idd in verse mouse niet allen choco hoor hihi ook de andere wel. je kan er zelf dus behoorlijk ziek van worden maar de baby niet. een ander verhaal is het met listeria en die zit dus in rauw vlees en vacuum verpakt spul bijv vis. en dat is wel schadleijk voor de kleine. dat zit dus ook in filet american tenminste is mogelijk en vandaar neit erg verstandig om te nemen. tis een risico die je dan neemt en dus de kans dat je kindje afwijkingen kan krijgen. zou ik dus nooit doen dan maar die paar mnd niet hoor. net als alcohol zou ik dus echtn iet doen. heb dr echt he lveel zin in gehad deze zomer lekker een glaasje rose oid maar doe het niet wat is nou die 9 mnd op je hele leven.
Ja dat scheelt haha, lekker. Maar ik lees hier ook weer over vacuum verpakte vis. Wat kun je dan wel en wat niet eten, ik bedoel, je hebt van die pakken met stukken vis in de supermarkt, mag je die dan wel of niet eten?
De kans dat je besmet wordt als je een broodje filet american neemt is zo klein. Af en toe zou geen kwaad moeten kunnen. Maar toch neem ik het niet. Want stel dat het je toevallig wel overkomt dat je wat oploopt en er gebeurd wat met mijn baby, dan zou ik het mezelf nooit vergeven. Ik hoorde laatst van iemand dat haar broer (die arts is) had gezegd dat je de 1e 3 maanden van je zwangerschap rustig alcohol kan blijven drinken. Omdat je lichaam dat automatisch uitfiltert en het zo dus niet bij de baby komt. Hier heb ik toch wel mijn twijfels over.
@edge: van die vacuum verpakte vis uit de supermarkt kan listeria bevatten. ik zou het niet eten dus. Verse vis is wel heel gezond, kun je zelfs rauw eten, maar dan moet het wel echt vers zijn (en niet uit de diepvries of een vacuum verpakking). Als je de vacuumverpakte vis zelf nog gaat verhitten kun je het wel eten, eventuele bacterieën zijn dan wel dood.
Ja ok, dus als ik een pangafileetje koop uit de vriezer of zo'n viscuisine die je toch op moet bakken dan kan dat geen kwaad? Gaat dan meer om een zalm bijvoorbeeld? Thanks!
jep, gaat om rauwe of gerookte vis, die je koud eet. dingen die je nog gaat verhitten zijn (na het verhitten) veilig.
Tuurlijk kun je die pangafilet en viscuise enzo gewoon eten! Dat is ingevroren dus zijn de bacterieën allemaal dood volgens mij, en daarna verhit je het ook nog weer... dus dat kan zeker geen kwaad! Ik eet het tenminste ook allebei heel erg vaak En rauw eiwit mocht je niet hebben volgens mij.. Al heb ik al wel 1x een zachtgekookt eitje gehad, helemaal niet bij stil gestaan.. Tot ik later dacht laat ik het eens op internet opzoeken. Maar ben er niet ziek van geweest gelukkig. Maar heb het nog niet weer gegeten.
Ik was al bang dat ik die vis eigenlijk niet mocht eten. Ik eet al niet al te vaak vis (nu op zich wel hoor) en die vind ik altijd erg lekker. Viscuisine is altijd erg fijn