he meiden ik denk dat ik aambeien heb ik heb last van een uitstulpseltje bij mijn anus. mijn man heef het gezien en die zegt het lijkt wel een stukje wild vlees. maar nu denk ik aan aambeien maar ik voel er niks van het doet niet zeer heb geen bloed bij de ontlasting. moet een aambei altijd zeer doen? wie weet hoe een aambei voelt en er uitziet? liefs
Ik ken de aambeien alleen maar van na de bevalling en die deed wel zeer. En die was ook niet te missen, qua grootte. Klinkt misschien vies, maar onder de douche moet je even kijken of je hem terug in je anus kunt drukken. En dan moet je anus weer normaal zijn zeg maar. Bij de kleinste beweging komt ie er al weer uit hoor, maar dan weet je wel of het een aambei is.
Tja, echt heel vervelend. Grote kans dat als ie weg is voor de bevalling, dat ie dan door het persen weer terugkomt (misschien wel groter). Bij de etos verkopen ze Hamameliszalf. Heeft bij mij echt super geholpen. Met de dag voelde ik hem kleiner worden en na een week of 2 helemaal verdwenen. Tot nu toe ook nooit meer last gehad (knock on wood)
Hier ook sinds een weekje 1tje. Je kan via de verloskundig zalf en pilletjes krijgen en dan is hij zo weer verdwenen. Ik hoop dat die van mij een beetje weg is als de bevalling begint zodat hij weer netjes terug kan komen
ik heb ze ook en ze voelen zoals je zelf omschrijft. helaas doen ze bij mij wel zeer als ik diaree heb.
ik had dat in mijn zwangerschap ook.. mijn gyneacoloog zei dat, dat wat er bij mij nog uitstak, aambeien geweest waren.. van die aambeien heb ik ook niets gevoeld.. alleen na de bevalling zijn ze wel heel erg geweest.. 2 stuks, en die deden wel zeer
aambeien zuchtt. heb ze na de bevalling gehad. wees blij dat ze niet pijn doen meis want ik had me toch een paar pijnlijke!!! ik kreeg toen een zalfje het heet curanol (voor de aambeien in je hol hiihh) die heeft heel goed geholpen. kun je bij de apotheek halen of via internet bestellen. kost iets van 12 euro geloof ik. er zijn ook tabletjes die je samen met de curanol kunt gebruiken maar die kun je alleen via je v.k krijgen werd mij verteld en als het goed heb waren die een tijdje niet meer verkrijgbaar. maar probeer curanol dat helpt heel goed
same here! pfff pijnlijk hoor... ben nu al een paar dagen cose-anal aant smeren, en het helpt wel wat. maar telkens als ik naar de wc moet, dan heb ik enorme pijn, en bang om te gaan! Het bloed zelfs... ook leg ik koude kompressen, dat helpt, dat verzacht. heb hier op het forum gelezen, een maandverband door 2 knippen, nat maken en in de vriezer leggen. daarna in een doekje wikkelen en tegen je aambei houden. doet echt wel goed hoor! Maar zoals je zegt, dat ze geen pijn doen, dat kan hoor. ik had er voor mijn zwangerschap ook last van, en soms ook niet. dan steekt er gewoon iets uit, zonder pijn te doen. hopelijk blijft het zo, dat het geen pijn doet! want dat wens ik niemand toe! veel succes liefs
Aambeien hoeven geen pijn te doen. Helaas heb ik er sinds 1 week ook 2. Komt gewoon door te hard persen. Het bloedde van de week enorm en deed heel veel pijn. Ik probeer iedere dag naar de wc te gaan en de tijd ervoor te nemen en niet persen! Nou is het iets minder...
he meiden super bedankt voor de reacties. ik durfde eerst het onderwerp niet te starten het blijft een raar onderwerp maar ben blij te horen (hoe raar het ook klinkt haha) dat ik niet de enige ben met aambeien. dus ze hoeven niet pijnlijk te wezen oke ik ws al bang dat het iets anders was dan heeft het nu in ieder geval een naam. en ik heb idd ook last van de ontlasting sinds een paar weken dus dan zal het wel door het persen komen. maar als het nou niet een aambei is en ik smeer wel van die zalf is dat dan erg? of kan dat geen kwaad?
zalf tegen aambeien is vaak niks anders dan witte vasaline en een beetje huid verdovend middel. het kan geen kwaad als je iets anders hebt. het is tegen pijn en/of jeuk.