hey meiden , ik heb een aantal milka repen die had ik in de koelkast bewaard en vergeten er staat tht 01-2011 dus 4 maanden overtijd maar zijn die nog eetbaar?
Ik ga altijd meer af op mijn eigen zintuigen, oftewel; hoe zien ze eruit? Hoe ruiken ze? Hoe voelen ze? En als je een minihapje neemt proef je het ook meteen (daar ga je heus niet dood aan )
Ik dacht je zult het wel over een weekje hebben maar over vier maanden. Ik zou de prullenmand opzoeken. dat is mijn advies.
Chocola en over de datum? Hoe kan dat uberhaupt gebeuren hahaha Maar ik heb wel eens een chocoladeletter van een jaar oud gegeten ( die had mijn moeder verstopt voor Sinterklaar en niet meer terug kunnen vinden, een jaar later weer gevonden). Maar volgens mij slaat chocolade wit uit als het niet meer goed is. Ik zeg, open maken, kijken, ruiken, proeven en genieten eetsmakelijk!
haha daar was ik ook verbaasd over maar komt omdat ik een poosje de koelkast niet open kon maken door misselijkheid en mijn man is sowieso niet echt een snoeperd dus vandaar
chocolade kan ook bederven.....maar als hij wit is dat betekend niet dat hij niet meer goed is. dat houdt in dat hij is opgedroogd toch? Ach ruiken, proeven..je merkt vanzelf als die niet lekker is.....
hmm.. ik zou het risico niet nemen en ze in de prullenbak gooien (en een traantje wegpinken ZONDE! hihi)
sorry hoor, maar ik zou niet gaan experimenteren als je zwanger bent!! Ik zou zeggen.... enkele reis prullenbak!!
mm misschien je man eerst laten proeven; rent ie binnen 4 uur niet naar de wc dan issie nog goed nee hoor; ik zou het wegmikken...zijn geen risico willen lopen op de hele nacht kotsen aan de schijterij dat zou ik er niet voor over hebben
hahahah goed idee die onthou ik voor als ik een keer boos ben op hem OK dan gooi ik het weg is toch ongezond
Als chocola over de datum is kunnen er wormen in zitten Ik had net geggoogled namelijk en ik wist dat ook niet. Veel reacties gelezen dat er echt levende wormen in zaten ieuw.
Ik heb pas een workshop bonbon maken gehad en die man vertelde dat chocolade niet bederft alleen als hij witte uitslag heeft (van warmte) dan kan hij wat smaak verliezen maar hij kan dus niet bederven!
Ik zou het zowieso al niet doen , en helemaal niet als ik zwanger was. Goed excuus om een hele zooi nieuwe in te slaan joh!
Ik heb 7 jaar in een chocolaterie gewerkt en chocolade bederft inderdaad niet (zoals zovele voor mij al gezegd hebben). Alleen als de chocolade wit is uitgeslagen niet meer eten! Wat betreft de wormen; deze komen over het algemeen voor in een gevulde chocolade en dan het liefst een met notenvulling (bijv een hazelnootpraline).