Burenprobleem.

Discussie in 'De lounge' gestart door Duchess, 15 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Pfff ik zit echt met mijn handen in het haar nu.:(

Een jaar geleden kochten wij onze huidige woning. Kennisgemaakt met de buren, allemaal leuk en aardig. Gingen regelmatig bij elkaar op de koffie en de kids speelden samen.
    Zij hebben een hond die constant blaft als ze weg zijn. Van de zomer is mijn man daar toch eens over gaan praten, omdat hij echt blijft blaffen tot zij weer thuis zijn en dus ook als ze bijvoorbeeld savonds weg zijn of als mijn dochter toen nog 's middags sliep. (en dan kon ze daar niet van slapen)
    Ze hebben toen een blafband om gedaan en het probleem was verholpen. Zou mijn manier niet zijn maar prima, hun hond en wij waren van het geblaf af. Hebben nog een plant voor ze gekocht om te bedanken, waren er zo blij mee!!! Ze reageerden erg positief.
    Maar ineens hoorden we hem weer, en dat is weer weken door gegaan.
    Inmiddels was ik zwanger, bedrust gekregen ivm erg veel harde buiken en veel onzekerheid omdat ons kindje misschien down heeft.
    Ik lag dus de hele dag op de bank of in bed naar hun hond te luisteren. Daarop is mijn man twee weken terug weer met ze gaan praten omdat dit mij alleen maar meer stress gaf. Leverde wat opstandigheid op (de band was al verpest na de eerste x overigens, nooit meer gepraat met elkaar behalve een hoi) maar het geblaf was weer klaar. Maar nu sinds 3 dagen is het weer raak.
    Ik ben al ontzettend gestressed door mijn zwangerschap en andere dingen in ons leven momenteel, en lig nu de hele dag naar die hond te luisteren.:x Ik ben er gewoon verdrietig om. Vraag me af wat ik die mensen ooit misdaan heb! Als iemand aan mij aangeeft last te hebben van mijn hond, dan zorg ik dat dat niet meer zo is, ik zou dat heel vervelend vinden! Maar zij blijkbaar niet.:(:(:(
    Zit al de hele ochtend te huilen erom, ik word er knettergek van!!!!
    Wat zouden jullie doen? Ik weet het gewoon niet meer pff.

2. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Allereerst een knuffel voor je. Helaas heb ik geen oplossing voor je, maar weet zo wat je doormaakt. Alleen woonden wij niet naast een blaffende hond maar naast een blaffende buurvrouw. Heel erg maar we zijn verhuisd om hun. Het leverde zoveel stress op.

Succes en sterkte met alles!

3. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    He bah lieverd wat een toestand! Kan je man niet nog 1x gaan praten? Of anders het geluid opnemen zodat ze dat zelf ook eens kunnen horen? Dit is niet te doen zo!

Dikke knuf

4. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Er heen gaan en er over praten. Jij zit er mee en je bent nu eenmaal buren dus hoort rekening met elkaar te houden. Om toch nog een beetje op goede voet verder te leven met hun als buren was ik er heen gegaan. Ik ben niet zo van de wijkagent etc inschakelen, want dan word het contact alleen maar minder tussen jullie

5. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Erg vervelend lijkt me.
    Maar zo te lezen hebben ze er wel iets mee gedaan om het te proberen te verhelpen; de blafband.
    Jammer alleen dat dat maar tijdelijk hielp.
    Wat vind jij dan dat ze moeten doen om te zorgen dat hun hond niet blaft? Ik denk niet dat hij luisterd als ze het hem lief vragen ;) Ik denk dat ze het zelf ook heel vervelend vinden maar niet weten wat nog te doen. Lastig voor beiden denk ik.
    Sterkte en ik hoop voor je dat er een oplossing komt.

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou er wéér naartoe gaan en duidelijk maken hoeveel stress het jou geeft en dat er echt een oplossing moet komen.
    Het is wel vreemd dat ze eerst toch weer er iets aan lijken te doen maar ze zich blijkbaar later bedenken ofzo :(
    Succes ermee, hopelijk houdt dit snel op!

7. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Misschien dit keer niet je man laten gaan maar zelf gaan. dan zien ze misschien wat het met jou doet. Ze zijn toen toch ook van goede wil geweest.

8. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Misschien is het geen opzet, maar lukt het ze simpelweg niet altijd om de hond te laten ophouden met blaffen.
    Het is vaak een groter probleem dan alleen het blaffen, grote kans dat de hond last heeft van verlatingsangst en dat probleem moeten ze eerst oplossen.

Ze zullen zich misschien wel bezwaard voelen naar jullie, en tegelijkertijd niet in staat zijn om het probleem definitief te verhelpen.

Niettemin lijkt het me erg storend, en zou ook zeker in gesprek gaan met ze. Maar misschien vanuit de insteek dat jullie met ze meedenken, samen een oplossing zoeken en niet vanuit verwijten?

9. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Het probleem is dat ze de blafband dan niet meer om doen. Blijkbaar verwachten ze dat je die 2 weken om doet en dat het geblaf dan helemaal gestopt is ofzo. Ik weet niet wat die mensen denken.
    Zelf langs gaan levert mij enorm veel stress op, ik ben heeeel onzeker en verlegen wat dit soort dingen betreft. :( En aangezien ik al op t punt van doordraaien zit....
    Wijkagent bellen oid willen we ook niet, mijn man heeft de vorige keer aangegeven het liever met hun op te willen lossen, maarja, blijkbaar interesseert het ze niet ofzo. De eerste keer hebben we het samen gedaan overigens, dus t niet zo dat ik me er helemaal buiten houdt, alleen momenteel trek ik dat echt niet, ze zijn nl dan ook heel onredelijk.

Overigens is er waarschijnlijk 1 hele gemakkelijke oplossing voor; de gordijnen dicht doen. Want hondjelief zit de hele tijd in het raamkozijn naar buiten te blaffen als zij niet thuis zijn. Maar dat vonden ze toch wel zo'n rare oplossing, hoe we daar toch bij kwamen...

10. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Helaas zal het niet zo gaan. Ze zijn echt boos op ons... Ze hebben ook rare acties naar ons toe. Dus van een goede intentie ga ik al niet meer uit...

De eerste keer gaf ze aan (nadat het gezakt was want ze was enorm boos in eerste instantie) dat hij heel fel blafte en ze dit probleem al eerder hadden gehad en de blafband toen prima hielp dus dit gingen ze nu weer doen. Nouja prima heel fijn en we hebben ze echt vriendelijk bedankt enzo. Ze zei nog dat ze eigenlijk ook wel wist dat hij zoveel blafte etc.
    In eerste instantie was er dus veel begrip.
    Maar toen begon het dat als haar man thuis was de blafband niet meer om ging, eerst met kleine stukjes (dus dochter naar school brengen ofzo) maar later ging dat ding gewoon nooit meer om.
    En waarom???:(

Overigens hebben wij zelf ook een hond en als mijn andere buurman kwam vertellen dat hij er last van had zou ik inderdaad kijken naar het gedrag en daar hulp bij zoeken.

11. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    Meisje herken je probleem

Wel geen hond maar wel rechtse buren hoop gezeik mee en hun trekken fijn de halve straat ermee in.zodat we door iedereennmet nek aan gekeken worden ben t ontzettend zat .wonen hier nog net geen 3jaar.
    Wijkagent heeft hier niet geholpen

Sterkte

12. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Pff dat lijkt me erg! :(
    Gelukkig is t hier nog niet zo erg. De band is verstoord, maar we zeggen elkaar nog wel goede dag en andere buren zijn gewoon nog aardig gelukkig.
    Nu heeft t beest het opgegeven (voor hoelang) en zakt t ook meteen wel weer wat, maar hij heeft bijna 2 uur zitten blaffen, en ik lig op de bank tegen de muur aan hun huis, aaaargh. :( Nu is er weer rust en denk ik, wacht nog wel even af wat er de komende dagen gebeurt, als hij nu elke dag weer zo aan t blaffen is dan moeten we er maar langs. Man wil dat ik een brief schrijf maar dat vind ik ook weer zoiets.

13. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Jeetje kan me echt niet voorstellen dat je zo kan zijn. Ik zou dus echt niet met een lekker gevoel op mijn werk zitten als ik wist dat mijn hond thuis de buren gek aan het maken is. Mijn kat heeft een tijdje heel de dag lopen miauwen, vreselijk vond ik dat gelukkig hoorde de buren het niet maar we hebben alles gedaan om het op te laten houden en zo hoort t ook.

Als ik jullie was zou ik toch de wijkagent ofzo inschakelen, als zij niet bereid zijn om het op een normale manier op te lossen kom je ook niet verder.

14. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Wat een doffe ellende meid!:x

Hoe kunnen mensen zooooo asociaal zijn? Als het mijn hond zou zijn, zoumik zoiets zo vervelend vinden!

Ik zou zeker zelf langs gaan. Leg het maar uit. Als ze daar ongevoelig voor zijn, dan zou ik echt de wijkagent bellen.

15. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Ik kan me mezelf jou heel goed indenken. Hier niet mn burden maar 2 deuren verder. Zij vinden het ook de normaalste zaak van de wereld om die keffers van.hin 's morgens tussen 4 en 5 buiten te gooien en zij zo alles wakker blaffen!! Totdat wij n gingen verbouwen en bij onze burden hadden aangegeven wij die zaterdag vroeg zouden beginnen. Vonden beide kanten geen robleem en wie kwam er mouwe, juist die van 2 deuren verder. Ik zeg jij houd toch ook geen rekening met de buurt door je joekels zo vroeg buiten aan.een stuk door de laten keffen, moet je hier ook nie komen mouwen. Hij droop mooi af en sindsdien ook geen last meer gehad van hun. Misschien lullig gegaan, maar goed tis klaar en er word gewoon goeiendag naar mekaar geroepen dus tis goed zo. Ik las dat je nogal verlegen bent met dit soort dingen, maar misschienjuist als jij zelf komt ze het misschien wel van je aannemen, want door alles stress en die onzekerheid kun je dit er niet bij gebruiken heel veel sterkte en.succes

16. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Sorry voor typfouten, lang leve touchsscreen

17. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik zag een keer bij een programma over de politie op tv, dat de politie langsging bij mensen omdat hun hond altijd blafte en mensen daar last van hadden. Die mensen kregen de waarschuwing dat ze dat moesten aanpakken anders zou de hond worden weggehaald.
    Dus.. Politie bellen?

18. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Klinkt bekend. Tot voor kort hadden we ook buren met zo'n keffer. We werden er gek van, hij werd niet uitgelaten, want dat was teveel werk, dus zat compleet opgefokt in de tuin naar elke schim die hij zag te blaffen. Als ze weg waren, ging de hond naar binnen, maar door verlatingsangst ging dat blaffen over in loeien, whowhwoeeeeewhowowowwoooeeeeh!
    Wij hadden nog een normale band met ze, dachten we, dus vroegen we of ze wat aan het geblaf konden doen, nog aangeboden te helpen, aangezien wij honden gewend zijn en wel aardig wat van hondengedrag weten. Nou, ze flipten compleet! En toen begon het gelazer: treiteren, dreigementen, schelden naar ons, keiharde beukmuziek de hele dag, dingen over de schutting gooien, tegen het raam gooien...We hebben de politie meerdere malen moeten bellen en die zijn een dossier gaan opbouwen van ze.
    En sinds kort zijn ze verhuisd...wat een rust, sinds jaren. Ik hoop dit echt nooit meer mee te maken. Denk niet dat jouw buren zelf nog wat gaan doen aan het probleem zo te horen, of aan een lange termijnoplossing willen werken, dan maar de wijkagent bellen, hopelijk kan die bemiddelen. Succes!

19. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Hoe is de hond en hoe reageert hij op jullie hond? Als dat goed is, zou het dan misschien een idee zijn om de hond bij jullie in huis te halen?
    Wellicht dat je dan meer rust hebt doordat je niet meer rot geblaft word ?!?

Anders is het misschien een idee om raad te vragen aan de wijkagent? Als je die beste man / vrouw belt wil namelijk niet meteen zeggen dat ze op de stoep staan bij de buren hoor, alleen als jij dat wil...
    Misschien kan hij je het adres geven van een buurtbemiddeling of een goeie hondentrainer of ... ?!?

Anders is het misschien voor jou een mogelijkheid om ergens anders te kunnen verblijven zodat je overdag toch je rust kan krijgen?

Ik wil je in elk geval wel enorm veel sterkte toewensen en hoop dat je tot een oplossing komt met je buren!

20. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nou, ik zou het een beetje de omgekeerde wereld vinden als Duchess hiervoor haar huis moest verlaten!:(

Ik snap gewoon niet dat die mensen niet even de gordijnen dicht willen doen of de hond in de gang doen zodat hij minder prikkels heeft. Snap trouwens überhaupt niet waarom mensen die vaak weg zijn een hond willen.

Deel Deze Pagina